Alkoholi + keskeytetty yhdyntä tai lasta yrittävät
Pahoittelut erittäin epämääräisestä otsikosta.
Meillä on "ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä. En laske varmoja päiviä, harrastetaan seksiä kun siltä tuntuu. Todennäköisesti jossain kohtaa tulen raskaaksi ja lapsi on kyllä ihan toivottu.
Alkoholia juon harvoin. Tässä kuussa kuitenkin olisi kiva ottaa pari lasillista viiniä nyt esimerkiksi itsenäisyyspäivän tai jouluaaton ruokailun yhteydessä. Kuitenkin aina mielessä käy, että mitäpä jos olenkin raskaana.
Otatteko te muut keskeytettyä yhdyntää harrastavat tai lasta yrittävät stressiä aiheesta? Olenko vain turhan neuroottinen alkoholin suhteen?
Voihan olla, että vaikka lasta yrittäisikin, niin saattaa mennä pitkäänkin ennen raskautumista. Oletteko koko yritysajan juomatta alkoholia?
Kommentit (25)
Ensin pitää käydä neuvolassa vanhemmuus valmennuksessa, sitten tehdä kirjallinen raittiuslupaus kahdeksikymmeneksi vuodeksi. Jos läpäiseen neuvolan " panopassitestin" saa jättää ehkäisyvälineet pois ja alkaa käyttämään mahdollista keskeytettävä yhdyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua mikä suhtautuminen ihmisillä! Voimia ap :D Mä olen kolmekymppinen ja ajatuksella että lapsia 'lähitulevaisuudessa', ei välttämättä vielä. Voisin hyvinkin kuvitella lopettavani hormonaalisen ehkäisyn ja siirtyä esim. varmoihin päiviin, jota emme varmasti tekisi jos lapsi ei olisi tervetullut. En ymmärrä mikä sääntö on että heti pitäisi yrittää täysillä tai lapsi on jotenkin vähemmän toivottu. Hieman ahdasmielistä.
Lapset ei nyt tulee ihan tilaamalla. Kuukaudessa on pari päivää, jossa nainen edes voi tulla raskaaksi.
Tosiaan, jos ei halua lapsia, ei kannata käyttää keskeytetty yhdyntä EHKÄISYNÄ, sillä se on erittäin epäluotettava metodi.Tiedän itse 3 lasta, jotka ovat saaneet alkunsa tällä menetelmällä. Ja vanhemmat oikeasti uskovat että keskeytetty on luotettava ehkäisykeino. He olivat järkyttyneitä kun saivat tietää että raskauksista.
Kuten kirjoitinkin, niin en missään nimessä kannusta tähän jos lasta ei haluta. Tiedän varsin hyvin että lapset eivät tule tilauksesta enkä ymmärrä miten viestistäni sai sen kuvan? Uskon jopa että "rento" aloittaminen ja kypsyminen ajatukseen on parempi kuin raivokas "nyt aletaan yrittämään ja tehdään vauva" voi paremmin valmistaa siihen jos vauvaa ei heti kuulukaan.
luomupillu kirjoitti:
Ihan hyvä se keskeytetty yhdyntä on ehkäisynä silloin, jos hyväksyy kyllä raskaaksi tulemisen, mutta ei vielä varta vasten halua lapsen tekoon ryhtyä. Henkilökohtaisesti en varmaan ikinä halua vartavasten siihen ryhtyä. Mutta aina kun olen luullut olevani raskaana, olen kyllä ajatellut sitä onnellisena asiana. Mulla on kahdessa parisuhteessa ollut keskeytetty yhdyntä ehkäisynä, eikä ole lapsia vieläkään. Riippuu tietenkin henkilöistä. Jotkut miehet osaa paremmin hallita, milloin heiltä tulee. Joillakin on vilkkaammat siittiöt. Jotkut naiset tulee helpommin raskaaksi, kuin toiset.
Päädyttiin aikoinaan poikaystävän kanssa käyttämään tuota ehkäisymuotoa, koska minä en halunnut syödä e-pillereitä (tulee vittumaisia sivuvaikutuksia), kumien kanssa oli hankalaa ja neuvolassa ei suostuttu synnyttämättömälle kuparikierukkaa laittamaan. Harkitsin kyllä sen kierukan laitattamista yksityisellä, mutta se sitten jäi kun olisi pitänyt matkustaa sadan kilometrin päähän sitä laitattamaan ja olin kokoaikaisissa töissä pienellä palkalla. Ja näytti, että mies kyllä osaa ottaa ulos, ennen kuin laukeaa. Minä kyllä laskin niitä varmoja päiviä, sillätavalla, että juuri kuukautisia ennen ja jälkeen annoin laueta sisälle. Se vaan tuntuu niin hyvältä sykkivä kalu pillussa... Kavereitakin konsultoitiin ja monet oli käyttäneet samaa konstia eikä olleet heti saaneet lapsia.
Ei se keskeytetty tietenkään ihan teineille sopiva ehkäisymuoto ole, koska nuoret miehet monesti laukeaa aika yllättäen ja sitten jos se lapsi päättää kuitenkin tulla... Siskon lapsi päätti tulla maailmaan siitä huolimatta, vaikka sisko söi e-pillereitä. Ei satavarmoja ehkäisykeinoja taida olla muuta kuin selibaatti...
Touhutupoissa on osalla miehistä siittiöitä https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3564677/
Tuon mukaan 41%:lla miehistä keskeytetty ei toimi koska touhutipoissa on siittiöitä.
Ihan hyvä se keskeytetty yhdyntä on ehkäisynä silloin, jos hyväksyy kyllä raskaaksi tulemisen, mutta ei vielä varta vasten halua lapsen tekoon ryhtyä. Henkilökohtaisesti en varmaan ikinä halua vartavasten siihen ryhtyä. Mutta aina kun olen luullut olevani raskaana, olen kyllä ajatellut sitä onnellisena asiana. Mulla on kahdessa parisuhteessa ollut keskeytetty yhdyntä ehkäisynä, eikä ole lapsia vieläkään. Riippuu tietenkin henkilöistä. Jotkut miehet osaa paremmin hallita, milloin heiltä tulee. Joillakin on vilkkaammat siittiöt. Jotkut naiset tulee helpommin raskaaksi, kuin toiset.
Päädyttiin aikoinaan poikaystävän kanssa käyttämään tuota ehkäisymuotoa, koska minä en halunnut syödä e-pillereitä (tulee vittumaisia sivuvaikutuksia), kumien kanssa oli hankalaa ja neuvolassa ei suostuttu synnyttämättömälle kuparikierukkaa laittamaan. Harkitsin kyllä sen kierukan laitattamista yksityisellä, mutta se sitten jäi kun olisi pitänyt matkustaa sadan kilometrin päähän sitä laitattamaan ja olin kokoaikaisissa töissä pienellä palkalla. Ja näytti, että mies kyllä osaa ottaa ulos, ennen kuin laukeaa. Minä kyllä laskin niitä varmoja päiviä, sillätavalla, että juuri kuukautisia ennen ja jälkeen annoin laueta sisälle. Se vaan tuntuu niin hyvältä sykkivä kalu pillussa... Kavereitakin konsultoitiin ja monet oli käyttäneet samaa konstia eikä olleet heti saaneet lapsia.
Ei se keskeytetty tietenkään ihan teineille sopiva ehkäisymuoto ole, koska nuoret miehet monesti laukeaa aika yllättäen ja sitten jos se lapsi päättää kuitenkin tulla... Siskon lapsi päätti tulla maailmaan siitä huolimatta, vaikka sisko söi e-pillereitä. Ei satavarmoja ehkäisykeinoja taida olla muuta kuin selibaatti...