Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen entinen tyttöystävä yrittää iskeä miestä?

Vierailija
05.12.2017 |

Miehen parin vuoden takainen tyttöystävä on ruvennut soittelemaan miehelleni ja selvästi yrittää vikitellä miestäni itselleeen. Mies väittää että ei ole kiinnostunut mutta siitä huolimatta vastailee puheluihin. Ei tosin minun läsnäollessa puhu mutta tiedänhän minä mistä on kyse.

Minulla on naisen numero ny omassa kännykässä tallennettuna. Pitäisikö minun soittaa sille tädille ja ilmoittaa että pitää näppinsä erossa koska mies ei sitä ilmeisesti itse tee.

...ja ennen kuin joku kysyy niin minä en ollut silloin kuvioissa kun mieheni ja sillloinen tyttöystävä erosivat. Eikä niillä ole yhteisiä lapsia tms. jotka aiheuttaisi pakollista soittelua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei pitäis olla mitään asiaa toisten aikuisten ihmisten väliseen viestittelyyn. Sairaan mustasukkaista tuollainen

Vierailija
2/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita ihmeessä, jos haluat tehdä itsestäsi naurettavan. Ikää on paljonko, 15?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna laittaisin miehen vastuuseen. Kysyt suoraan tarviiko oikeasti egon pönkittäjää vai miksi sallii tuollaisen.

Vierailija
4/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei pitäis olla mitään asiaa toisten aikuisten ihmisten väliseen viestittelyyn. Sairaan mustasukkaista tuollainen

mies itse kertoi mulle että se oli soittanut  eli olisiko mun pitänyt työntää sormet korviin vai?

Vierailija
5/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soita ihmeessä, jos haluat tehdä itsestäsi naurettavan. Ikää on paljonko, 15?

ikää yli 35 miehellä ja minä hieman sen alle. Nainen oli melkein 40 v. eli sen varmaan pitäisi ymmärtää meitä enemmän. 

Vierailija
6/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies itse kertoi mulle että se oli soittanut  eli olisiko mun pitänyt työntää sormet korviin vai?

Oli soittanut = yhden kerran

Aloituksesi antaa ymmärtää, että soittelee enemmänkin.

Vierailija
7/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieskö se käski myös tänne laittaa keskustelun aiheesta pystyyn?

Vierailija
8/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli soittanut = yhden kerran

Aloituksesi antaa ymmärtää, että soittelee enemmänkin.

siis... kertoi eka soitosta ja myöhemmin niistä toisista. ei tosin kerro sisällöstä sen eka kerran jälkeen. Eka kerralla se nainen oli kännissä en tiedä mten sitten myöhemmin.

Vierailija
9/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei mutta minä luulin saavani täältä vertaistukea tai edes rauhoittavia neuvoja. pettämistä en epäile, mun mies ei sellaiseen ryhdy. 

Vierailija
10/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vastailee naiselle niin silloin hän on vielä eksästään kiinnostunut .

Vierailija
11/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei mutta minä luulin saavani täältä vertaistukea tai edes rauhoittavia neuvoja. pettämistä en epäile, mun mies ei sellaiseen ryhdy. 

Mitä ihmeen vertaistukea. Haluatko ihmisten taputtelevat selkääsi ja kertovan, että sairas mustasukkaisuutesi on ihan normaalia? Sitä se ei todellakaan ole, eikä tuo viestittely tai juttelu ole millään muotoa sinun asiasi.

Vierailija
12/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen vertaistukea. Haluatko ihmisten taputtelevat selkääsi ja kertovan, että sairas mustasukkaisuutesi on ihan normaalia? Sitä se ei todellakaan ole, eikä tuo viestittely tai juttelu ole millään muotoa sinun asiasi.

Miten niin sairas mustasukkaisuus? Olisiko sinusta ihan ok että puolisosi entinen soittelee kännipuheluita joissa hinkuu ja vinkuu? .Minä en ainakaan sellaisesta tykkäisi?

Tsemppiä ap, en usko että sun mies on kertonut kaikkea. Se nainen nolaa itsensä, mutta ei sun kannata soittaa.

Vierailija
13/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran olet varma, että miehes ei ryhdy pettämään, kannattaako turhaan antaa eksän soittojenkaan vaivata? Ei niillä siinä tapauksessa ole mitään merkitystä.

Jos vertaistukea haluat, niin tästä pesee: mun puolisolleni jaksoi yks eksä soitella aikansa, mutta kyllästyi kun ei saanut vastakaikua. Ovat edelleen asiallisissa väleissä, mutta pyynnöt lähteä kaksin kahville ja konserttiin ovat loppuneet. (Olen kyllä sitä mieltä, että tietyissä oloissa eksän kanssa voi hyvin käydä kahvilla tai konsertissa ilman puolisoa, mutta ei siinä tapauksessa, että eksällä on selvä lämmitysyritys menossa.)

Vierailija
14/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten vaan non-violence -kommunikaatiokielellä miehelle kerrot:

"Kerroit, että eksäsi soitti jälleen sinulle (havainto). Tunnen itseni epävarmaksi ja pelokkaaksi (tunne). Kaipaan luottamusta ja turvallisuutta (tarve). Voisimmeko tänä iltana istua alas ja keskustella tästä asiasta ihan rauhassa (pyyntö)?"

Ja kun keskustelette niin samanlaista mallia käyttäen: 1. havainto ilman omia tulkintoja (se, että eksä on soittanut on havainto, se että hän vikittelisi miestä on tulkintasi), 2. tunne, joka sinussa herää ja josta itse kannat vastuun ("tunnen itseni", ei "se lehmä saa minut tuntemaan"), 3. tarve mieluiten positiivisessa muodossa ("kaipaan lisää luottamusta" vs. "en halua joutua olemaan mustasukkainen - ja huom. tarve ei ole sitä, että pyydät miestä tekemään jotain!), 4. pyyntö (tässä vaiheessa pyydät häneltä jotain ja hän joko suostuu pyyntöösi tai sitten ei).

Kannattaa opetella, on paljon helpompi löytää ratkaisuja ihmissuhteisiin kun käyttää NVC:tä.

Vierailija
15/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee, sä olet jo se entinen. Ja noitumallako sen meinaat estää?

Vierailija
16/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran olet varma, että miehes ei ryhdy pettämään, kannattaako turhaan antaa eksän soittojenkaan vaivata? Ei niillä siinä tapauksessa ole mitään merkitystä.

Jos vertaistukea haluat, niin tästä pesee: mun puolisolleni jaksoi yks eksä soitella aikansa, mutta kyllästyi kun ei saanut vastakaikua. Ovat edelleen asiallisissa väleissä, mutta pyynnöt lähteä kaksin kahville ja konserttiin ovat loppuneet. (Olen kyllä sitä mieltä, että tietyissä oloissa eksän kanssa voi hyvin käydä kahvilla tai konsertissa ilman puolisoa, mutta ei siinä tapauksessa, että eksällä on selvä lämmitysyritys menossa.)

No en ole varma koska se entinen on aika kaunis ainakin miehen mielest ja mies osaa olla aika hurmaava halutessaan. Tosin se pitää minua myös kauniina. Mutta kiitos avusta, tuo rauhoitti koska olen hieman epävarma tässä tilanteessa. 

Vierailija
17/17 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaan non-violence -kommunikaatiokielellä miehelle kerrot:

"Kerroit, että eksäsi soitti jälleen sinulle (havainto). Tunnen itseni epävarmaksi ja pelokkaaksi (tunne). Kaipaan luottamusta ja turvallisuutta (tarve). Voisimmeko tänä iltana istua alas ja keskustella tästä asiasta ihan rauhassa (pyyntö)?"

Ja kun keskustelette niin samanlaista mallia käyttäen: 1. havainto ilman omia tulkintoja (se, että eksä on soittanut on havainto, se että hän vikittelisi miestä on tulkintasi), 2. tunne, joka sinussa herää ja josta itse kannat vastuun ("tunnen itseni", ei "se lehmä saa minut tuntemaan"), 3. tarve mieluiten positiivisessa muodossa ("kaipaan lisää luottamusta" vs. "en halua joutua olemaan mustasukkainen - ja huom. tarve ei ole sitä, että pyydät miestä tekemään jotain!), 4. pyyntö (tässä vaiheessa pyydät häneltä jotain ja hän joko suostuu pyyntöösi tai sitten ei).

Kannattaa opetella, on paljon helpompi löytää ratkaisuja ihmissuhteisiin kun käyttää NVC:tä.

Kiitos, kokeilen tätä illalla kun mies on kotona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi