Cerazettestä kapseliin?
3kk syöty cerazette minipillereitä. Vuotoa enemmän tai vähemmän ollut koko ajan. Lähes koko 3kk ollut ispmpi tai pienempi tuppo housuissa :D
Tarkoitus syödä näitä se 3kk ja vaihtaa kapseliin. neuvolan terkka sanoi että vielä pitäisi jatkaa syömistä....
Tuntuu turhalta laittaa 200€ kapseliin jos ei toimikkaan. Parisuhde alkaa olla koetuksella jatkuvan vuotamisen kanssa... Samoten hemoglobiini.
Kysysisin sitä, että onko mahdollista että kapselin kanssa en vuotaisi?
Kokemuksia, kommentteja :)
Kommentit (9)
Mä söin ensin kuukauden cerazettea ja sitten laitatin kapselin. Alkuun vuotoja tuli kerran kuussa mutta niukkana ja kestivät aina yli kaksi viikkoa. Puolen vuoden kohdalla kapselin laitosta vuotoväli alkoi harveta, mutta kun vuotoa oli niin sen jatkui pari viikkoa. 10kk laitosta vuodot loppuivat kokonaan ja ovat nyt olleet pois 8kk. Olen tykännyt kapselista kovin kun on niin helppo. Vuodotkaan eivät haitanneet kun hirveät pms oireet ja kivut jäivät pois.
Tuliko sulla vuotoja pillereiden kanssa?
Eihän toi vuoto oo sun vika. Kummallinen on kumppnisi jos suhde on koetuksella sen takia, että vuodat. Ethän sä tahallasi vuoda. ): Mut anyways... Ite oon vaihtamassa minipillereistä (2v oon niitä käyttäny) kapseliin. Minit sopi mulle ihan hyvin. Ainoot miinukset on ollu mielialan vaihtelu ja vuoto aina tyyliin kerran kuussa, tosin niukkana. Mut vaihdan kapseliin, koska sen pitäs vaikuttaa vähemmän mielialaan (kapseli vapauttaa tasaisesti sitä vaikuttavaa ainetta kehoon, kun taas pillerin syötyään sitä ainetta tulee pikkusen enemmän kerralla -> sekottaa mielialaa) ja se on varmempi ehkäisykeino. Ainii ja sitä ei tarvii muistaa joka päivä sit ottaa sitä pilleriä
Melko isolla todennäköisyydella vuoto on jatkuvaa jossain vaiheessa kapselin asennuksen jälkeen. Mutta varmaksi sitä ei voi kukaan tietää, sen näkee vasta kokeilemalla.
Mitä järkeä edes käyttää hormonaalisia, kun niistä on pelkkää haittaa?
Mulla ollut cerazette käytössä nyt 3 vuotta. Aluksi oli pitkään jatkuvaa vuotoa. Puolenvuoden käytön jälkeen loppui vuoto käytännössä kokonaan, ja nyt sitä on minimaalisena ehkä yhteensä viikko vuodessa. Kapseliin olen ajatellut siirtyä nyt kanssa, mutta olen jahkaillut, ehkä olisi aika siirtyä.
Mietin vain, onko vuoto ollut ongelma aiemmin, vai voisiko olla, ettei kroppa ole vielä tottunut?
käytän hormonaalista koska koen sen ittselni helpomaksi. Kierukan laittoa pelkään, olen kuullut niin paljon huono laitosta :(
Lähinnä miestä häiritsee se jos ollaan matkalla että pitää päästä wc:hen ja nukun housut jalassa(yöhousut)
Ja tietysti se seksuaalinen puoli myös...
Eikö ketään?