Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin ihmisten lapset ärsyttävät enemmän kuin toisten?

Vierailija
05.12.2017 |

Oon miettinyt että miksi yhden ystävän lapset ärsyttävät mua yli kaiken, enkä halua enää heille mennä kyläilemään, kun taas toisen ystävän lasta rakastan ja tykkään häntä nähdä.

Pohtinut olen että ehkä se että en pidä tuon yhden ystävän lapsista on heidän äitinsä ylikireys, äitisuorittaminen ja otteen puuttuminen lapsista. Antaa tehdä lasten mitä he itse haluavat ja lapset vievät äitiään 6-0. Ja tän ystävän, jonka lapsestakin pidän, ote on paljon rennompi eikä hän ylisuorita + pitää kuriakin.

Ehkä vaan veetuttaa tuon yhden äidin toiminta ja siksi en oikein lapsistakaan pidä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Vierailija
2/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaan on ärsyttäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnuthan sinä tietävän ihan hyvin miksi. 

Vierailija
4/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen äiti oot itse?

Vierailija
5/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä kuin miksi yleensäkin toiset ihmiset ovat ärsyttävämpiä kuin toiset. Riippuu aina siitä miten henkilöt tulee toimeen keskenään, lapsia tai ei.

Vierailija
6/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain ovat pissipäitä jo syntyessään. Isukilta ja äippyliiniltä ne geenit tulevat.

Vierailija
7/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tyypiltäni tuo jälkimmäinen.

Vierailija
8/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiähän lapsetkin ovat siinä missä muutkin.

Jos ei synkkaa niin sitten ei, eikä kaikista lapsista tarvitse pitää. Ethän sinä varmaan kaikista aikuisistakaan tykkää?

Vierailija
9/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se aivan ihmeellistä kuinka hyvin kasvatetut lapset ovat ystävällisiä ja mukavia ja huonosti kasvatetut ärsyttäviä kitisijöitä. 

Vierailija
10/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minusta tuntuu ristiriitaiselta, että rennolla äidillä on tiukempi kuri kuin ylikireällä ja nipottavalla? Eikö ne rentojen äitien lapset yleensä ole niitä kurittomia ja rasittavia? Näin ainakin omien havaintojen mukaan. 

Vierailija
11/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minusta tuntuu ristiriitaiselta, että rennolla äidillä on tiukempi kuri kuin ylikireällä ja nipottavalla? Eikö ne rentojen äitien lapset yleensä ole niitä kurittomia ja rasittavia? Näin ainakin omien havaintojen mukaan. 

Tää ei-takakireä äiti tosiaan saa lapsensa kuriin, mutta ylisuorittava kireä äiti ei.

ap

Vierailija
12/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa.

Vierailija
13/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma havainto on päinvastainen. Nykyajan tuputettuna ihanteena ovat "lapsentahtisuus" ja "kiintymysvanhemmuus", ja kireillä äideillä on taipumus ylisuorittaa näitä, ja he stressaantuvat ja loukkaantuvat, jos jokin on näille uhka. Ylilapsentahtisesti kasvatetut ja paapotut pennut ovat yleensä hirvittävän huomionkipeitä ja kärsimättömiä. Tuntemiani rentoja mammoja yhdistää se, että he eivät hypi koko aikaa hysteerisinä lapsensa ympärillä, mikä tekee lasten henkiselle kasvulle hyvää. Esim. lapsi ei kuole siihen, jos äiti jatkaa juttunsa tädin kanssa loppuun ennen kuin ihastelee lapsen löytämää upeaa kiveä.

Vierailija
14/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt pääset nostattamaa omaa egoasi kuinka olet suhteessa parempi äiti, kuin tuo ensinmäinen. Aloituksesi on silkkaa huonosti piilotettua itsekorostusta.

Vierailija
15/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei-takakireä äiti tosiaan saa lapsensa kuriin, mutta ylisuorittava kireä äiti ei.

ap

No ehkä sitten joissain tapauksissa näin. Olen itse kaupassa töissä ja siellä kyllä ne pahimmat ja vilkkaimmat riiviöt ovat juuri sellaisten rentojen ja flegmaattisten vanhempien kanssa. 

Vierailija
16/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapset ärsyttävät ja siksi ne ovatkin niin kauhea taakka vanhemmilleen. Myös tyhmät lapset ärsyttävät. Sekä sellaiset, jotka ovat täynnä itseään. Sellaiset, joiden puheesta ei saa selvää. Sellaiset, joiden äiti hyysää liikaa.

Vierailija
17/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma havainto on päinvastainen. Nykyajan tuputettuna ihanteena ovat "lapsentahtisuus" ja "kiintymysvanhemmuus", ja kireillä äideillä on taipumus ylisuorittaa näitä, ja he stressaantuvat ja loukkaantuvat, jos jokin on näille uhka. Ylilapsentahtisesti kasvatetut ja paapotut pennut ovat yleensä hirvittävän huomionkipeitä ja kärsimättömiä. Tuntemiani rentoja mammoja yhdistää se, että he eivät hypi koko aikaa hysteerisinä lapsensa ympärillä, mikä tekee lasten henkiselle kasvulle hyvää. Esim. lapsi ei kuole siihen, jos äiti jatkaa juttunsa tädin kanssa loppuun ennen kuin ihastelee lapsen löytämää upeaa kiveä.

Näin mäkin oon havainnut. Tää kireä mamma tuntuu YLIsuorittavan juurikin tätä lapsentahtista kiintymyysvanhemmuutta. En tajunnut koko asiaa ennen kuin joku linkkasi mulle artikkelin tästä.

ap

Vierailija
18/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset ihmiset ärsyttää ja heidän kanssaan riitelee enemmän (esim lapsena) luultavasti näet naisessa itsesi huonot puolet ja se ärsyttää.

Vierailija
19/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noin arvostelevat ne joilla itsellään ei ole lapsia.

Vierailija
20/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt pääset nostattamaa omaa egoasi kuinka olet suhteessa parempi äiti, kuin tuo ensinmäinen. Aloituksesi on silkkaa huonosti piilotettua itsekorostusta.

Jep..nää rennot äidit, joihin itsekään en lukeudu, eivät kyllä ikinä näe vaivaa muiden kasvatustyyleistä tai hauku muita. Se on sellanen ihmistyyppi, eikä niitä kiinnosta p*skan vertaa lukea kasvatuksesta tai miettiä muiden kasvatusta.

En usko, että ap on sellainen oikeasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän