Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Venäjä suljetaan olympialaisista Sotshin vanhojen doping-sotkujen takia, eikö silloin myös Suomi pitäisi sulkea Lahden MM-hiihtojen joukkokäryn takia?

Vierailija
05.12.2017 |

Minusta tämä olisi aivan loogista, joskin epämukavaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olympialaiset taitavat olla eri instituutio kuin mm-kisat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä olisi aivan loogista, joskin epämukavaa.

Venäjä suljetaan pois vuosi (vuosikymmeniä) jatkuneen suunnitelmallisen ja keskusjohtoisen dopingin vuoksi. Suomessa yli 15 vuotta sitten puuhastelleet luuserit, jotka unohtelivat laukkujaan huoltoasemille yms. ovat ehkä vähän eri juttu.

Lisäksi Venäjän osalta ongelma on se, ettei dopingohjelma ole vieläkään kunnolla suljettu ja uusia, siis uusia, käryjä tulee lähes viikoittain.

Mutta hyvä avaus trollilta!

Vierailija
4/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kaksi naamaista touhua, unohdetaan kaikenmaailman testaaminen. Kaikki on sallittua, latu on auki. 

Vierailija
5/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistini mukaan asiaa selvittämään laitetun Lauri Tarastin selvitys päätyi tulkintaan, että Suomen tapauksessa kyseessä oli järjestelmällinen doping-ohjelma ja hemohessillä pyrittiin peittämään muiden kiellettyjen aineiden mm. EPO käyttöä.

Vierailija
6/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa muutamat urheilupomot ja urheilijat harrastivat douppaamista. Kun asia tuli ilmi, niin virheet pääosin myönnettiin ja yhteiskunta (virkavalta, poliitikot) tuomitsivat teot.

Venäjällä koko urheilukoneisto on todistettavasti harjoittanut kiellettyjä menettelyjä, jopa niin pitkälle, että näytteitä on vaihdettu valvontaorganisaation silmien alla. Politiikka ei myönnä tätä ja aitoa muutosta ei ole luvassa.

Vierailija
7/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Venäjän tapauksessa on nähtävissa poliittisiakin motiiveja. Ei ole urheilijoita kohtaan reilua sulkea kategorisesti kokonaista maata pois. Korkeintaan jokin lajiliitto. Olympialaisissahan on paljon lajeja joissa dopingilla ei edes ole kovin suurta merkitystä. Monet suomalaisetkin urheiluvaikuttajat ovat sitä mieltä, ettei Venäjän sulkeminen pois ole järkevää.

Vierailija
8/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ollenkaan loogista. Suomi pitäisi sulkea ulos MM-kisoista, koska Suomi douppasi MM-kisoissa. Venäjä pitäisi sulkea ulos olympialaisista, koska Venäjä douppasi olympialaisissa. Tämä olisi loogista.

Vierailija
9/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nuo kiinalaiset? Voiko joku ihan tosissaan väittää että. Kiinan kisoissa olisi kiinalaiset olisivat olleet jotenkin puhtaita tai, että jonkun kiinlaisen doping olisi jotenkin yksinäisten susien puuhaa?

Amerikkalaisten maailmanvalta on murenemassa ja nyt sitten siitä pidetään kiinni kaikilla mahdollisilla tavoilla, pikkutavoillakin. Niin kauan kun on ollut dopingkia se on ollut osa arvokisoja. Ja se on ollut valtiolähtöistä varmaan joka ikisessä maassa, jossa on ollut kotikisat ja omat urheilijat on ollut pakko saada voittamaan mitaleita.

Tämän Venäjän jahdin tarkoitus on vaan nöyryyttää Venäjää. Ei muuta.

Vierailija
10/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Venäjän tapauksessa on nähtävissa poliittisiakin motiiveja. Ei ole urheilijoita kohtaan reilua sulkea kategorisesti kokonaista maata pois. Korkeintaan jokin lajiliitto. Olympialaisissahan on paljon lajeja joissa dopingilla ei edes ole kovin suurta merkitystä. Monet suomalaisetkin urheiluvaikuttajat ovat sitä mieltä, ettei Venäjän sulkeminen pois ole järkevää.

Urheilijat on saatava Venäjälläkin protestoimaan tätä myrkytystoimintaa vastaan, sillä muuten muutosta ei tule. Siksi on reilua sulkea koko maa pois.

Vierailija
11/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites nuo kiinalaiset? Voiko joku ihan tosissaan väittää että. Kiinan kisoissa olisi kiinalaiset olisivat olleet jotenkin puhtaita tai, että jonkun kiinlaisen doping olisi jotenkin yksinäisten susien puuhaa?

Amerikkalaisten maailmanvalta on murenemassa ja nyt sitten siitä pidetään kiinni kaikilla mahdollisilla tavoilla, pikkutavoillakin. Niin kauan kun on ollut dopingkia se on ollut osa arvokisoja. Ja se on ollut valtiolähtöistä varmaan joka ikisessä maassa, jossa on ollut kotikisat ja omat urheilijat on ollut pakko saada voittamaan mitaleita.

Tämän Venäjän jahdin tarkoitus on vaan nöyryyttää Venäjää. Ei muuta.

"Kaikki muutkin varmasti tekevät näin." Mutta kun eivät tee. Huomaatko, että aktiiviurheilijoita ja muutamaa urheilusta leipänsä tienaavaa lukuunottamatta ainoastaan sinulle ja venäläisille olympiaurheilulla on näin suuri merkitys?

Vierailija
12/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on varmaan maailman ainoa (hölmö) maa, joka käräytti omat urheilijansa.

Vierailija
13/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eri mieltä siitä, että koko maa pitäisi sulkea pois olympialaisista. Minun mielestäni pitäisi mieluummin sulkea näitä tiettyä lajiliittoja, kuten venäjän hiihtomaajoukkeita, pois; tämä on minusta riittävä "varoitus" niille, jotka ovat kärynneet dopingista. Jos dopingkäryt jatkuvat, sitten olisi oikein sulkea koko maa olympialaisista, koska dopingkäytön on loputtava KOKONAAN.

Itse olen entinen SM-tason urheilija ja tunnen monia nuoria urheilijoita Venäjältä. He ovat harjoitelleet vuosia ja tehneet ahkeraa työtä, eivätkä välttämättä pääse olympialaisiin muiden virheiden vuoksi. He eivät ole ikinä edes koskeneet dopingeihin, eikä oikeastaan koko lajissa esiinny douppausta...Otetaan esimerkiksi venäjän invalidimaajoukkueen osallistumiskielto viime vuonna - onko tämä teistä reilua? Kukaan, korostan kukaan, näistä tai entisistä henkilöistä ei ole doupannut. Politiikalla pelataan jo urheilumaailmassa, mikä on tyhmää. Harvat kuitenkin huomaavat tätä,kun lukevat pelkkiä iltasanomia yms. En kuitenkaan väitä, että kaikille on annettava mahdollisuus osallistua olympialaisiin - ei, antaisin mahdollisuuden vain niille, jotka ovat oikeasti koko uransa olleet koskematta dopingeihin-

Vierailija
14/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen eri mieltä siitä, että koko maa pitäisi sulkea pois olympialaisista. Minun mielestäni pitäisi mieluummin sulkea näitä tiettyä lajiliittoja, kuten venäjän hiihtomaajoukkeita, pois; tämä on minusta riittävä "varoitus" niille, jotka ovat kärynneet dopingista. Jos dopingkäryt jatkuvat, sitten olisi oikein sulkea koko maa olympialaisista, koska dopingkäytön on loputtava KOKONAAN.

Itse olen entinen SM-tason urheilija ja tunnen monia nuoria urheilijoita Venäjältä. He ovat harjoitelleet vuosia ja tehneet ahkeraa työtä, eivätkä välttämättä pääse olympialaisiin muiden virheiden vuoksi. He eivät ole ikinä edes koskeneet dopingeihin, eikä oikeastaan koko lajissa esiinny douppausta...Otetaan esimerkiksi venäjän invalidimaajoukkueen osallistumiskielto viime vuonna - onko tämä teistä reilua? Kukaan, korostan kukaan, näistä tai entisistä henkilöistä ei ole doupannut. Politiikalla pelataan jo urheilumaailmassa, mikä on tyhmää. Harvat kuitenkin huomaavat tätä,kun lukevat pelkkiä iltasanomia yms. En kuitenkaan väitä, että kaikille on annettava mahdollisuus osallistua olympialaisiin - ei, antaisin mahdollisuuden vain niille, jotka ovat oikeasti koko uransa olleet koskematta dopingeihin-

Ei Venäjällä lajiliitot viime kädessä päätä dopingista. Vaan valtiolliset toimijat.

Vierailija
15/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ ihan kuin USA:ssa ei doupattaisi...Jos Venäjältä halutaan kieltää osallistuminen olympialaisiin, niin myös Yhdysvalloilta pitäisi kieltää - tämä olisi reilua ja dopingkäyttö loppuisi nopeasti. En kyllä tiedä, onko Yhdysvalloissa esiintyvä dopingin harjoittaminen niin järjestelmällistä kuin Venäjällä. Sivistäkää mua:D

Vierailija
16/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä tulee sulkea olympialaisista kunnes vetää joukkonsa pois Ukrainasta.

Vierailija
17/18 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa okei, kiinnostavaa. Lähenkin lukemaan lisää tästä asiasta, etten ala argumentoimaan ihan päin metsää :D 

Vierailija
18/18 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä ryssäfaneja jotka tälläsiä kirjoittavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi