Mitä aiot syödä huomenna kahvin kanssa klo 14?
Itse aion korvapuustin ottaa. Vaikka sekin on ruotsalainen keksintö.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
ei kait tuohon aikaan kahvia juota. normaaliaika kahvin juonnille on puolenpäivän aikaan.
Suomi100 suositus. Juhlakahvit klo 14.00
Ei kahvin kanssa kuulu mitään pullaa syödä paitsi jos on joko mummoikäinen, maalainen tai metsäsuomalainen.Kahvi nautitaan kahvina. Kahvipulla on noloa ja vanhanaikaista.
Vierailija kirjoitti:
ei kait tuohon aikaan kahvia juota. normaaliaika kahvin juonnille on puolenpäivän aikaan.
Toimistotöissä olevilla lounasaika on klo 11-12 aikoihin ja kahvitauko n. klo 14.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi100 suositus. Juhlakahvit klo 14.00
Viittaan kintaalla ihan kaikille suosituksille, ne eivät ole mikään laki.
Itseasiassa en juo huomenna kahvia klo 14 koska mulla on työlounas klo 15
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa en juo huomenna kahvia klo 14 koska mulla on työlounas klo 15
Se on juotava ja suomalaista kahvia.
Joulutorttuja. Ja muistakaa myös valaistus: sinivalkoista.
Boikotoin työpaikan järjestämää tilaisuutta. Ei kiinnosta ryysis jonkun ilmaisen kahvin ja nisun takia. Itsenäisyyspäiväksi on varattu ranskalaisia croissanteja, hollantilaista olutta ja belgialaisia tryffeleitä. Nim. isänmaallinen.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna suositellaan kahvittelua Suomen kunniaksi klo 14.
Lol. Sen takia meidän organisaatiossamme siis kahvitellaan kaikissa toimipisteissä huomenna klo 14. Mutta miksi juuri klo 14?
Työnantaja tarjoaa, mitä sitten alakerran lounasravintola Fazer paikalle tuokaan.
en ymmärrä miks kahvin kanssa pitäs syödä jotain
Sitä mitä töissä on tarjolla juhlakahvien kanssa.
Kanelipullaa kotosalla.
Ja mitä tulee korvapuustin ruotsalaisuuteen, kuka sen siellä Ruotsissa oikein mahtoi keksiä? Ruotsiin on muuttanut vuosisatojen aikana niin paljon suomalaisia, että yhtä hyvin voi ajatella, että se on suomalainen keksintö.
Ruotsin korvapuusti ei sitä paitsi ole sama asia kuin Suomen korvapuusti. Ruotsalaisilla on nimenomaan kanelipulla, joka on "lappeellaan", meikäläinen korvapuusti taas on "kyljellään". Molemmat tehdään aluksi niin, että kaulitaan, sitten laitetaan voita, sokeria ja kanelia, sitten kierretään pötköksi kuin kääretörttu. Siitä ruotsalaiset leikkaavat veitsellä tasaisia noin sentin paksuisia siivuja, jotka he asettelevat leivinpaperille tai paperivuokaan lappeelleen. Suomessa tehdään vinopaloja ja painetaan keskeltä pitkittäin alas niin, että reunat nousevat esiin molemmin puolin, Suomessa näyttää siis olevan kaksi pyörylää rinnakkain.
En juo kahvia. Olen töissä. Jos juonkin illalla shamppanjaa?