Mikä kukka jouluviemisiksi allergiakotiin?
Otsikossapa se tulikin. Jotain kaunista ja jouluista, joka ei kuitenkaan haise. Itsellä ei ole allergioita, niin en ole joutunut pohtimaan aiemmin.
Kommentit (12)
Tee joulukakku ja joululeipä ja vie ne. Ei kukkia.
Älä vie kukkia. Itse allergisena en halua mitään kasvilahjoja, mieluummin vaikka kahvileipää tai muuta syötävää.
Viherkasvit harvemmin (minua) juurikaan allergisoivat, mutta haluan kyllä sitten itse valita pidempi-ikäiset huonekasvini.
Ihan turha yrittää viedä mitään allergisille, kaikessa on jotain vikaa. Lähetä kortti.
Äläkä missään tapauksessa vie mitään syötävääkään
Vie mielummin vaikka glögiä ja saaristolaisleipää ja jos oikein haluat hifistellä niin kinkkua valmiina siivuina ja hyvää sinappia:)
Ei ainakaan hyasinttia, se on todella voimakkaan tuoksuinen välillä ja ärsyttää hengitysteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vie mielummin vaikka glögiä ja saaristolaisleipää ja jos oikein haluat hifistellä niin kinkkua valmiina siivuina ja hyvää sinappia:)
Ihan varmasti siinä vaiheessa löytyy sinappiallergia, mallasallergia E666-allergia, turha edes yrittää.
Omatekoinen sinappi on yleensä tervetullut tuliainen.
Joulutähdestä ei ole ainakaan meidän astmaatikko kärsinyt.
Hyvä vaihtoehto on toki viedä vaikka glögiä ja sen mukana vaikka rusinapaketti ja mantelilastuja :-)
Silkkikukka on ainut kukka, joka sopii. Mutta mieluiten ei kukkia ollenkaan, vaan keksejä, lehtiä, palalpelejä, sudokuja, patterikynttilöitä, kahvia, teetä tms.
Voi olla ihan kimppukin.
T. AP