MITÄS TEILLÄ TÄNÄÄN SYÖDÄÄN?
Mä rupeen kohta laittamaan broilerikastiketta ja pastaa! nam! =)
Kommentit (10)
illalla eilistä kalakeittoa.
säästökuuri päällä ;-)
meillä myös eräänlainen säästöliekki päällä... eilen sitten ostin tarjouksesta broilerinfilesuikaleita. =) päivälliseksi ajattelin keittää riisihiutalepuuroa. =)
Karjalanpaistia, perunoita.. pullataikina tulossa. Tein samalla huomisen ruoan lämmittämistä vaille valmiiksi, saa mies yövuoron jälkeen herättyään alkaa pikkuhiljaa lämmittelee sitä, kun tulen kahden jälkeen töistä.. ei tarvi huomenna sitten tehdä erikseen ruokaa, kun tulen kumminkin töistä uupuneena ja nälkäisenä:)
Siis hampurilaiset, ranskalaiset ja limsat.
Päivälliseksi ajattelin tehdä perunasosetta (jossa seassa freesattuja sipulikuutioita), salaattia (herkkusieniä, fetajuustoa, kirsikkatomaatteja, jäävuorisalaattia, lollo rossoa, purjoa), ja itse tehtyjä juurespihvejä. Jälkkäriksi mansikka/vadelmakiisseliä.
Olen koittanut muutamia kertoja tehdä, mutta ei tahdo onnistua. Olisin ohjeista kiitollinen.
Saa nähdä mitä meillä syödään tänään, kun veden tulo katkesi äskettäin. Voi olla, että turvaudutaan johonkin valmiiseen.
Painonvartijat, Suomalaiset kasvis- ja sieniherkut kirja (2003):
" Juurespihvit,
annoksia 8,
valmistusaika; 15 minuuttia + turpoamisaika
kcal (kJ)/annos: 80 (340)
yksi annos 1p, koko ohje: 7,5p
1dl vettä
1/2 dl korppujauhetta
2 perunaa
2 porkkanaa
2 punajuurta
1/2 mukulaselleriä
1/2 palsternakkaa
1-2 sipulia
1 ruukullinen tuoretta basilikaa hienonnettuna
2 kananmunaa
ripaus suolaa ja jauhettua mustapippuria
1. Sekoita vesi sekä korppujauhe keskenään ja anna turvota hetki.
2. Kuori ja raasta perunat, porkkanat, punajuuret, mukulaselleri sekä palsternakka. Kuori ja hienonna sipulit. Lisää raasteet, sipulisilppu, hienonnettu basilika ja kananmunat turvonneen korppujauheen joukkoon. Mausta taikina maun mukaan suolalla ja mustapippurilla.
3. Muotoile taikinasta pihvejä leivinpaperin päälle pellille ja paista uunissa 200 asteen lämmössä 15-20 minuuttia. Käännä pihvit puolivälissä, jotta ne ruskistuvat molemmilta puolilta.
Vinkki; Koristele silputuilla sipulin varsilla."
uuniin juuri LASAGNEN. Ihanat tuoksut leijailee.. =)
Syötiin jo lapsen kanssa lounaaksi LIHAPULLIA JA PERUNAMUUSSIA.
Nyt lapsi nukkuu ja hellalla kiehuu päivällisellä syötävä MAKKARAKEITTO.