Mitä ihmettä lähtisin opiskelemaan?
Pääsin ylioppilaaksi viime vuonna. Nyt olen viettänyt "välivuotta" lähinnä työttömänä. Hetken aikaa olin työkkärin kautta työkokeilussa.
Lääkis kiinnosti lukiossa ja opiskelinkin luonnontieteitä. En kuitenkaan ole saanut motivoitua itseäni lukemaan pääsykokeisiin. Kiinnostus luonnontieteisiin on tällä hetkellä täysi nolla. Olen alkanut miettiä sitä, että soveltuisinkohan sittenkään lääkäriksi. Olen tosi herkkä ja ahdistun helposti jos näen jotain kamalaa (en esim. ikinä ole katsonut kauhuelokuvia). Pitäisikö lääkäriksi hakeutuvan olla jotenkin kovempi?
Psykologiaa olen myös miettinyt, mutta se ei myöskään kiinnosta tarpeeksi. Opettajan ammatti olisi yksi vaihtoehto, mutta tuleeko siinä tarpeeksi vaihtelua? Haluaisin ammatin, jossa voisi jatkuvasti kehittää itseään enkä tahdo jämähtää. Olen ollut aina hyvä koulussa ja varsinkin kielissä. Toisaalta en ole mikään erityisen ulospäinsuuntautunut henkilö enkä tiedä olisiko minulla auktoriteettiä pitää lapsia kurissa.
Tuntuu että olen ihan hukassa ja alan olla melko masentunut kun tuntuu ettei tällä elämällä ole suuntaa.