Näen unia joissa käyttäydyn väkivaltaisesti - miksi?
Viime yön unessani löin miestäni ja revin häntä hiuksista. Toissayön unessa pahoinpitelin minua reilusti vanhemman naisen. En ole hereillä ollessani tehnyt noin. Miksi näen tällaisia unia, kertovatko ne jotain minusta? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Traumoja. Mä aina pahoinpitelin unissani kiusaajaani tai jotakuta muuta, joka oli tehnyt minulle väärin. 2 vuotta terapiaa ja noi unet on loppuneet. Toki oli terapialle muutakin syytä kuin unet.
Kiitos vastauksesta! Minulla vaan ei ole tapahtunut mitään, mistä olisin traumatisoitunut... Kukaan ei ole kiusannut minua ja miehenikin on kiltti kuin mikä. -ap
Olen nähnyt kaksi kertaa sellaista unta, että olen tappanut ja paloitellut ihmisen. Olen unessa toiminut täysin tunteettomasti, ja suurin ongelmani siinä on ollut, että en missään tapauksessa halua jäädä kiinni. Mitään tunnontuskia en ole tuntenut. Tappamani ihmiset ovat olleet minulle tuntemattomia.
Aamulla olen herännyt ja miettinyt, että olipas uni. Mielestäni olen kuitenkin ihan normaalijärjellä varustettu, henkisesti terve yksilö :)
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kaksi kertaa sellaista unta, että olen tappanut ja paloitellut ihmisen. Olen unessa toiminut täysin tunteettomasti, ja suurin ongelmani siinä on ollut, että en missään tapauksessa halua jäädä kiinni. Mitään tunnontuskia en ole tuntenut. Tappamani ihmiset ovat olleet minulle tuntemattomia.
Aamulla olen herännyt ja miettinyt, että olipas uni. Mielestäni olen kuitenkin ihan normaalijärjellä varustettu, henkisesti terve yksilö :)
Sama täällä! Unessa tein silmitöntä väkivaltaa useille ihmisille ilman tunnontuskia vain kiinnijäämisen pelkoa tuntien. Yhdistäisin sen elokuvaan jonka olin vasta katsonut. Se tuli uniin.
Elokuvat voivat vaikuttaa. Voisivat olla myös jotain alitajuista kontrollin menettämisen pelkoa tai vihaakin, että unessa teet, mitä normaalisti et voisi tehdä. Mutta itse tunnet psyykesi paremmin.
Itse heräsin tänään ja iski kauhea pelko, että olen tehnyt jotain jollekin yöllä, mutta onneksi se oli vain unen jatkumoa. Käytän nukahtamislääkettä mikä voi aiheuttaa muistimenetyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Patoutunutta vihaa?
Näin oli ainakin itselläni. Olin jo pidemmän aikaa sitä edes oikein itse tiedostamatta antanut kohdella itseäni huonosti sekä työpaikalla että kotonani ja unet olivat usein jonkinlaisia väkivaltaisia "voimaantumisfantasioita". Väkivalta ei kylläkään kohdistunut useinkaan niihin ihmisiin jotka minua huonosti kohtelivat, mutta teemat pyörivät usein kostamisen ja oman käden oikeuden ympärillä.
Lopulta yksi erityisen ikävä tapaus avasi silmäni ja meni vaihtoon sekä vaimo että työpaikka, enkä nähnyt enää tuollaisia uniakaan.
Traumoja. Mä aina pahoinpitelin unissani kiusaajaani tai jotakuta muuta, joka oli tehnyt minulle väärin. 2 vuotta terapiaa ja noi unet on loppuneet. Toki oli terapialle muutakin syytä kuin unet.