Miten moni metallimusiikin kuuntelija suhtautuu äärimmäisen väkivaltaisiin sanoituksiin kuin ne eivät olisi mitään?
Kommentit (30)
Koska me ollaan äärimmäisen väkivaltaista sakkia ja me mennään hurmoksiin verikekkerifantasioista! Me tapetaan kaikki in the name of Satan!
Metallimusiikissa on keskimäärin yhtä väkivaltaisia sanoituksia kuin suomalaisessa iskelmässä.
Joku on keksinyt, että raskaaseen, synkkään ja brutaaliin musiikkiin nyt vaan sopii raskaat, synkät ja brutaalit sanoitukset. Ne eivät ole mitään elämänohjeita ja monille, kuten itselleni täysin toissijaisia itse musiikkiin verrattuna.
En ole kuunnellut väkivaltaista musiikkia, mutta olen katsonut esimerkiksi murhasarjoja ja pidän niistä. Olen luullut olevani normaali, mutta en ilmeisesti olekaan. Yllättävän paljon tuollaisia sarjoja kuitenkin tehdään siihen nähden, että kukaan normaali ihminen ei niitä edes katso.
Miksi itse kuuntelet tällaista musiikki?
Vierailija kirjoitti:
Laitas nyt esimerkkiä niistä äärimmäisen väkivaltaisista sanoituksista, niin ehkä aukeaa tämän kysymyksesi.
No kyllähän esimerkkejä näistä löytyy pilvin pimein, mutta sitä äärimmäistä väkivaltaa on yhtälailla esimerkiksi Raamatussa, jossa Jumala päättää hukuttaa koko ihmiskunnan Nooan perhettä lukuunottamatta.
Ei tule nyt heti mieleen yhtäkään "äärimmäisen väkivaltaista" biisiä vaikka metallia kuuntelenkin. Anna sä esimerkki kun niin hyvin tiedät?
Ehkä siksi koska ne ei ole mitään. Väkivaltaiset laulut on ihan yhtä paljon fiktiota kuin vaikka väkivaltaiset tv-sarjat.
Ei niissä kyllä kovinkaan väkivaltaisia sanoituksia ole.
Kuuntele vaikka.
Itse diggaan jos sanoitukset ovat täyttä Saatanaa, mukavaa vastapainoa sille perus rakkaushutulle mitä radioissa soi.
Ne perustuvat yleensä havaintoihin ihmiskunnan edesottamuksista, vähän niin kuin reportaaseja. Taustalla tietenkin pyrkimys käsittää tai arvailla mistä on/oli kysymys, mitkä olivat syyt, ja mitä mahdolliset seuraukset ovat.
Mitä täällä kanssahevarit yrittää leikkiä tyhmää!? Onhan toki monilla metallibändeillä melko brutaalit sanoitukset, Cannibal Corpse, Carcass, Obituary yms.
Niitä sanoituksia taidetaan kuunnella väärinpäin Porvoossa.
En tykkää mistään väkivaltasanoituksista, joten en kuuntele rap-musiikkia.
Metallimusiikissa on hyvin paljon syvällistä sanomaa ja sellasta pääasiassa kuuntelen, mut välillä ei vaan jaksa ottaa kaikkee niin vakavasti ni on kiva kuunnella "die motherfucker, die motherfucker, die"
Ihan yhtä järjetöntä ku kaikki suomimusa, joissa biisin sanoma on ryyppääminen. Kai ne vaatii vaan tietynlaista huumorintajua :)
Vierailija kirjoitti:
Eivät ymmärrä englantia.
Mitä alapeukuttamista tässä on? Aivan varmasti on sellaisia heviturreja, jotka eivät osaa englantia, mutta heiluttavat tukkaa kyllä rytmikkäästi. Eikä siinä ole mitään pahaa. :D
Laitas nyt esimerkkiä niistä äärimmäisen väkivaltaisista sanoituksista, niin ehkä aukeaa tämän kysymyksesi.