Päiväkoti kiinni 22.12.-6.1. välisen ajan, mistä löydän varahoidon?
Ei siis kunnallinen paikka. Tämä tuli vähän puskista, päiväkoti on siis suljettuna jouluviikon perjantaista loppiaiseen. Olen syksyllä aloittanut uudessa työssä joten lomaa ei ole kertynyt, tuntuu tosi kurjalta jäädä palkattomalle ja kahden viikon palkka jää saamatta. Mitähän pomokin tästä tuumaa... Mistä voisi saada (edullisen jos sellaisia on) varahoitopaikan kahdeksi viikoksi. Ei ole sellaista turvaverkkoa jota tässä voisi hyödyntää :/ kyseessä Lahden seutu.
Kommentit (28)
Vie lappu lähimmän sosiaalialan oppilaitoksen ilmoitustaululle. Siellä voi olla montakin halukasta hoitajaa pariksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Apua, kuka voi käytännössä lapsensa yksityisellä hoidattaa? Opettajat jotka ovat joka tapauksessa aina lomilla noina aikoina? Oikeasti rikkaat jotka voivat palkata hoitoapua milloin tahansa? Itse keskituloinen mutta ei olisi kyllä varaa palkata hoitajaa kotiin, eihän siinä olisi enää järkeä itse käydä töissä. Kyselen siis ihan mielenkiinnosta kun ei ole kokemusta. Ja anteeksi aloittajalle ot. En tosiaan tiedä miten tuossa tilanteessa toimisin. Muuta kuin laittaisin kunnalliseen haun päälle heti. Jos tuo loma-aikojen alennus tosiaan tarkoittaa niitä pakkolomia.. Eihän tuossa työssäkäynnistä tule oikein mitään.
Tätä minäkin tässä pohdin. Mll liksa tunnille on 8,20 ja jos jotenkin saadaan miehen kanssa sovittua työvuorot on silti noin 6h päiviä. Loma-ajan ale ei kata tätä mitenkään. Todellakin kunnallinen lähtee hakuun heti.
Ap
Kunnalliselle veisin itse lapseni, mutta hoidin kyllä kotona. Siellä on sentään varahoitopaikat lomien ajaksi, sekä hoitajat katsovat että työkaverit tekevät työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaivanut kaikki paperit hoidon aloituksesta ja en löydä mainintaa muusta kun loma-alennuksista kesän, syysloman, joululoman ja hiihtoloman ajalta. Olisi pitänyt tarkemmin kysellä koska en tuosta ymmärtänyt että joululom ale tarkoittaa pakkolomaa. Toiselle vastaajalle: mistä hoitajan voisi löytää?
Ainakin yksi Lahdessa toimivasta yksityisestä päiväkodista ilmoittaa aika selkeästi nettisivuillaan hinnaston alapuolella "Olemme avoinna ympärivuoden, lukuun ottamatta joululomaa 22.12.-6.1. "
Että jotta ikävää sulle että tuli yllätyksenä, mutta ei se välttämättä päiväkodin vika ole.
No kesän katkoa sitten ei ainakaan taida olla. Vaikka kuinka nettisivuilla tälläinen tieto on, niin pitäisi siitä olla sopimuksessakin maininta! Ja meillä sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaivanut kaikki paperit hoidon aloituksesta ja en löydä mainintaa muusta kun loma-alennuksista kesän, syysloman, joululoman ja hiihtoloman ajalta. Olisi pitänyt tarkemmin kysellä koska en tuosta ymmärtänyt että joululom ale tarkoittaa pakkolomaa. Toiselle vastaajalle: mistä hoitajan voisi löytää?
Ainakin yksi Lahdessa toimivasta yksityisestä päiväkodista ilmoittaa aika selkeästi nettisivuillaan hinnaston alapuolella "Olemme avoinna ympärivuoden, lukuun ottamatta joululomaa 22.12.-6.1. "
Että jotta ikävää sulle että tuli yllätyksenä, mutta ei se välttämättä päiväkodin vika ole.No kesän katkoa sitten ei ainakaan taida olla. Vaikka kuinka nettisivuilla tälläinen tieto on, niin pitäisi siitä olla sopimuksessakin maininta! Ja meillä sitä ei ole.
Okei. Ikävää, ilmeisesti sopimuksessa pitäisi olla maininta asiasta. Sattuneesta syystä en pysty näkemään tekemäsi sopimusta, mutta sen sijaan näen mitä netissä on kaikille julkisesti nähtävissä. Ihmettelen pienesti sitä, että sen vertaa ette ole lukeneet etukäteen, kun olette paikkaa yksityiselle hakeneet. Itse ainakin olisin jo etukäteen lukenut sanasta sanaan kaikki toimintaperiaatteista hinnastoon jne, jos kerran yksityiselle jostain syystä olisi pitänyt kunnallisen sijaan päästä. Mutta niin me ihmiset olemme erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan siis vasta Lahteen muutettu ja olen kuullut että kunnalliseen on pitkät jonot ja kuinka nopeasti pystyvät meille edes tarjoamaan paikkaa koska meillä on jo hoitopaikka? Soitan kyllä heti aamulla päivähoitotoimistoon.
Toisen äidin kanssa viestittelin ja todellakin, kesällä on heinäkuun kiinni. Ja ihan sama vaikka 1.7. olis tiistai niin siitä alkaa sulku ja kestää 31.7. asti. Eli pahimmillaan melkein viis viikkoa. Mukava pieni päiväkoti ja laps on tyytyväinen mutta onhan nämä hoitoajat ihan hanurista.
Ihanko oikeasti Lahdessa pääsee nopeammin yksityiselle kuin kunnallisen päivähoidon piiriin? Wau. Meillä päin yksityisiin päiväkoteihin on vähintään vuoden jono (on niin liikunnallinen kuin englannin kielinenkin). Kunnan taas on pakko järjestää joku hoitopaikka päiväkoti-ikäiselle parin viikon sisällä, jos vanhemmat on töissä. Lahti on näköjään ihan eri levelillä. Vaikka ei kai tämä ap:ta auta, jos lapsi on jo yksityisessä pk:ssa. Josta ei ole välittänyt ottaa selvää etukäteen ennen sopimuksen allekirjoittamista.
Että jotta ikävää sulle että tuli yllätyksenä, mutta ei se välttämättä päiväkodin vika ole.