Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 80-vuotias mutsi vittuilee mulle

Outo tilanne
03.12.2017 |

Olin 50-vuotismatkallani lämpimässä kohteessa. Olen kahden nyt jo aikuisen lapsen yh. Vapaita ei ollut, yksinhuoltajuus tuli lasten isän kuoleman kautta. Kerroin mutsille matkastani kahta päivää ennen lähtöä, kun sattui soittamaan. Emme ole koskaan olleet läheisissä väleissä hänen kanssaan.
Olin matkallani yksin.
Ekan viikon vain huilailin. Sen päättyessä ajattelin soittaa mutsille lomaterveiset, koska oli maininnut kortista mutten ollut luvannut korttia lähettää. En jaksa enää näitä helkutin postikortteja, kun lomaterveiset voi lähettää Whatsappissa kautta kuvineen. Mutsi ei käytä näitä väyliä.
Soitin ihan iloisena uima-altaalta ja kuvailin paikkaa ja lämpötiloja, aurinkoa ja valoisuutta. Mutsi ärjäsi minulle, että mitä sä korskut siellä ja että on hänelläkin ihan hyvä ilma täällä Suomessa (+2, valoisaa eikä juuri silloin satanut).
Ai että minä korskumassa? Menin aika sanattomaksi ja pahoitin mieleni todella paljon. Eka kerta yli kahteenkymmeneen vuoteen kun pääsen yksin etelän matkalle, siis ilman lapsia. En ollut tiennyt että oli kyse vertailusta enkä polleillut, olin vain iloinen ja kerroin mm tutustuneensa erääseen mukavaan hollantilaispariskuntaan ja auttaneeni heitä eräässä asiassa, jota minulta kysyivät. Aloin hermostua todella, koska puhelimen kautta välittyi hirveä raivo ja lopetin kun sitten nopeasti ettei tule mulle kalliiksi.
Nyt mutsi yrittänyt soittaa, vastasin pari kertaa, kysyin asiaansa ja sanoin viileästi ettei minulla ole mitään kerrottavaa matkastani hänelle. Korskumiseksihan hän sen käsittäisi varmaankin. Ja vittuuntuisi vain lisää.
Vieläkin on paha mieli. Kyseessä ei ole mikään Alzheimerikko, vaan vittuuntunut vanha nainen, jolle jo yritin aiemmin mm ehdottaa jotain srk-kerhossa käyntiä että saisi seuraa. Nyt syksyllä puhelut ainakin mulle alkoivat olla sellaisia, että mun olisi pitänyt kuunnella kun hän kaivelee jotain väärintekoa, jonka olivat tehneet pari sukulaista jo ennen minun syntymääni. Kieltäydyin kuuntelemasta. Hänestä se oli hauskaa että olen nyt niin täpäkkä. On tottunut vähättelemään ja sorsimaan minua.
Tilanne on nyt patissa ja yritän rukoilla voimaa antaa hänelle anteeksi moniakin asioita.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea 50v !

Älä anna äitisi (enää) lannistaa. Hänellä varmaan voi olla myös jo alkavan dementian aiheuttamaa mielialojen heittelyä, ja ainakin tosi moni tuntemani on ikääntynyt siten, että ikäänkuin joku ’hyvän käytöksen suodatin’ on liuennut pois, ja ’tässä iässä minulla on OIKEUS sanoa asiat just niinkuin ne on! (Minun mielestäni siis, ja se on kyllä se ainoa oikea!!!) - tämän vuoksi tuolla liikkuu paljon teräväpäisiä super-ilkeitä töksäyttelijöitä. Älä siis anna äitisi vaikuttaa lomasi tai tunnelmaasi, hän on vain kade siitä että sinä olet vasta 50v eikä sun asiat edes oo hullummin ❤️

Vierailija
2/2 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksiantaminen kuulostaa lattealta, jos ei ole anteeksi pyydettykään.

Irtipäästäminen on se juttu. Ilman tunnekuohuja, anna muorin sauhuta, päästä irti. Jatka omaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi