Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saat eteesi lautasella tartarpihvin. Syötkö?

Vierailija
03.12.2017 |

Jos et, niin miksi et?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömiä nämä "en syö raakaa lihaa", missä kasvatuksenne on? Meille opetettiin, että kaikkea pitää syödä. Ei saa olla ruokalajia, joka ei alas menisi.

Muistat väärin. Se on: "kaikkea pitää maistaa". Vasta sitten voi päättää, tykkääkö.

Vierailija
22/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön,jos tarjotaan Suomessa. Ystäväni söi Pariisissa ja sai niin rajun ruokamyrkytyksen,että joutui tiputukseen sairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi. Kasvisruokailija oon ollut pian 24v. Uskon, että hyvä tartar on hyvää, jos syö muutenkin lihaa.

Vierailija
24/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se sillai terveellisempää ilman paistamisen tuomia karsinogeenejä mutta minusta se raa'an lihan koostumus suussa ei vaan tunnu kivalta.

Vierailija
25/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön.

Vierailija
26/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.

Suurta herkkua. On tullut tehtyä kotona sekä töissä.

Vierailija
27/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan mieluusti syö kun raaka liha ei juuri houkuta. Enkä tod ole nirso ja ensimmäinen koulutuksenikin on ravintolakokki. Maistanut olen kuten kaikkea mitä eteen tuli ja pitäisi osata tehdä. Raaát osteritkin menee paremmin alas kuin tartrar pihvi mikä ei oikeasti ole edes pihvi vaan riivittyä lihaa. Hoks riivittyä, ei jauhelihaa.

Siihen vielä se munan keltuainen niin huonovatsaiset ei kestä edes annoksen näkemistä. Tää ei ole edes vitsi vaan omin silmin nähty. Liekö sitten tuo kun aikanaan on mennyt suusta alas suunnilleen kaikkea mahdollista niin juuri koskaan en tule kipeäksi?

Taitaa olla sellaiset bakteerit tuolla sisällä ettei siellä muille pöpöille ole yksinkertaisesti tilaa? Omasta mielestä paras pihvi on sopivasti marmorisoitunut härän filee joka paistetaan puolikypsäksi. Jotkut tykkää vielä vähemmän paistettuna ns. raakana jossa oikein kuumalla pihville annetaan vain väri molemmin puolin.

Ihan ylimääräisenä huomautuksena puolikypsä pihvi on kypsempi kuin puoliraaka. Näitä hiuksenhienoja eroja kun pihvin pitää olla viimisen päälle sitä mitä tilataan. kun lopetin kokin hommat niin pari vakioasiaksta vaihtoi ravintolaa. Syy oli että uusi kokki ei osannut pihvien kypsyys eroja. Se onkin semmoinen juttu että siinä pitää olla tatsia. Sitä ei kaikki opi vaikka kuin opettaa.

Vierailija
28/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "saan eteeni lautaselle tartarpihvin", kun en varmasti sellaista itse tilaa?

En saa.

Vierailija
29/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Mutta mieluummin otan kunnon maksamakkarakeiton. Äityliinin keitto on paras.

https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…

Vierailija
30/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tartar- pihvistä. Ennen Kosmoksen oli paras, seuraavana Eliten.

Vierailija
31/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen teinin äiti kirjoitti:

Syön. Mutta mieluummin otan kunnon maksamakkarakeiton. Äityliinin keitto on paras.

Myös pannulla rapeaksi paistettu maksamakkara on hyvää. Varsinkin tomaattimaksamakkara.

Vierailija
32/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen teinin äiti kirjoitti:

Myös pannulla rapeaksi paistettu maksamakkara on hyvää. Varsinkin tomaattimaksamakkara.

Oho, tuota pitääkin testata.

Vierailija
33/39 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En syö raakaa lihaa tai kalaa. Enkä kovin mielelläni raakaa kananmunaakaan.

Vierailija
34/39 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Tosin nykyään ei tiedä minkälaatuista lihaa saa eteensä mutta lapsuudessani tuo oli mummolassa ihan perusvälipala leivän päällä.

Elämäni parhaan tartarin olen syönyt Sopotissa Puolassa Image kahvilassa. Vasikanlihaa ja päällä viiriäisenmunan keltuainen

Vierailija
35/39 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
36/39 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syön jos on hyvin tehty, laatu lihasta siis. Aivan mielettömän hyvää!

Vierailija
37/39 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tavallaan, mutta yleensä pienikin annos tartaria tuntuu liian isolta. Mieluummin maistan kaverilta pari haarukallista. Pari kuukautta sitten söin viimeksi Suomessa.

Vierailija
38/39 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi, olen raskaana.

Vierailija
39/39 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ja teen itse usein. Parhaat tartarit olen syonyt Espanjassa. Suomestakin saa hyvaa mutta vahan valjua paikoitellen, Madridin kuppiloissa se osataan maustaa oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan