Saat eteesi lautasella tartarpihvin. Syötkö?
Kommentit (39)
Syön,jos tarjotaan Suomessa. Ystäväni söi Pariisissa ja sai niin rajun ruokamyrkytyksen,että joutui tiputukseen sairaalaan.
En söisi. Kasvisruokailija oon ollut pian 24v. Uskon, että hyvä tartar on hyvää, jos syö muutenkin lihaa.
Olishan se sillai terveellisempää ilman paistamisen tuomia karsinogeenejä mutta minusta se raa'an lihan koostumus suussa ei vaan tunnu kivalta.
Tottakai.
Suurta herkkua. On tullut tehtyä kotona sekä töissä.
No en ainakaan mieluusti syö kun raaka liha ei juuri houkuta. Enkä tod ole nirso ja ensimmäinen koulutuksenikin on ravintolakokki. Maistanut olen kuten kaikkea mitä eteen tuli ja pitäisi osata tehdä. Raaát osteritkin menee paremmin alas kuin tartrar pihvi mikä ei oikeasti ole edes pihvi vaan riivittyä lihaa. Hoks riivittyä, ei jauhelihaa.
Siihen vielä se munan keltuainen niin huonovatsaiset ei kestä edes annoksen näkemistä. Tää ei ole edes vitsi vaan omin silmin nähty. Liekö sitten tuo kun aikanaan on mennyt suusta alas suunnilleen kaikkea mahdollista niin juuri koskaan en tule kipeäksi?
Taitaa olla sellaiset bakteerit tuolla sisällä ettei siellä muille pöpöille ole yksinkertaisesti tilaa? Omasta mielestä paras pihvi on sopivasti marmorisoitunut härän filee joka paistetaan puolikypsäksi. Jotkut tykkää vielä vähemmän paistettuna ns. raakana jossa oikein kuumalla pihville annetaan vain väri molemmin puolin.
Ihan ylimääräisenä huomautuksena puolikypsä pihvi on kypsempi kuin puoliraaka. Näitä hiuksenhienoja eroja kun pihvin pitää olla viimisen päälle sitä mitä tilataan. kun lopetin kokin hommat niin pari vakioasiaksta vaihtoi ravintolaa. Syy oli että uusi kokki ei osannut pihvien kypsyys eroja. Se onkin semmoinen juttu että siinä pitää olla tatsia. Sitä ei kaikki opi vaikka kuin opettaa.
Miten niin "saan eteeni lautaselle tartarpihvin", kun en varmasti sellaista itse tilaa?
En saa.
Syön. Mutta mieluummin otan kunnon maksamakkarakeiton. Äityliinin keitto on paras.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…
Pidän tartar- pihvistä. Ennen Kosmoksen oli paras, seuraavana Eliten.
Kolmen teinin äiti kirjoitti:
Syön. Mutta mieluummin otan kunnon maksamakkarakeiton. Äityliinin keitto on paras.
Myös pannulla rapeaksi paistettu maksamakkara on hyvää. Varsinkin tomaattimaksamakkara.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen teinin äiti kirjoitti:
Myös pannulla rapeaksi paistettu maksamakkara on hyvää. Varsinkin tomaattimaksamakkara.
Oho, tuota pitääkin testata.
En. En syö raakaa lihaa tai kalaa. Enkä kovin mielelläni raakaa kananmunaakaan.
Syön. Tosin nykyään ei tiedä minkälaatuista lihaa saa eteensä mutta lapsuudessani tuo oli mummolassa ihan perusvälipala leivän päällä.
Elämäni parhaan tartarin olen syönyt Sopotissa Puolassa Image kahvilassa. Vasikanlihaa ja päällä viiriäisenmunan keltuainen
Kyllä syön jos on hyvin tehty, laatu lihasta siis. Aivan mielettömän hyvää!
Tykkään tavallaan, mutta yleensä pienikin annos tartaria tuntuu liian isolta. Mieluummin maistan kaverilta pari haarukallista. Pari kuukautta sitten söin viimeksi Suomessa.
Rakastan ja teen itse usein. Parhaat tartarit olen syonyt Espanjassa. Suomestakin saa hyvaa mutta vahan valjua paikoitellen, Madridin kuppiloissa se osataan maustaa oikein.
Muistat väärin. Se on: "kaikkea pitää maistaa". Vasta sitten voi päättää, tykkääkö.