Millaista Sumi 100 -tavaraa olet ostanut?
Minä en mitään vaan boikotoin tämänkin juhlan kaupallisuutta. Ärsyttäävää kun jotkut kotimaiset firmat mainostavat kovaan ääneen tuota Suomi 100 -teemaa ja ovat tehneet tuotteensa ulkomailla. Saatikka sitten jotkut sinivalkoiset mehikasvit (yhdestä blogista tuli mieleen), en ikinä ostaisi itselleni tuollaista.
Novitan sinivalkoista lankaa katselin kaupassa mutta en ostanut kun ei ollut puhtaanvalkoinen. Aloitin sitten sinisestä ja valkoisesta langasta Suomi-sukat jo keväällä mutta tuskin teen valmiiksi kun tämä teema ei nyt ihan ollut sitä mitä olisin toivonut. Alkaa tulla jo korvista ulos Suomi 100 -rihkama vanhan kunnon Tiimarin malliin :(
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan Iittalan Kastehelmi-kynttilälyhdyn. Saman sarjan lyhtyjä löytyy jonkin verran eri värisinä ja tuon sinisenkin halusin joukon jatkoksi. Muuten en kyllä tuohon hömpötykseen ole lähtenyt, varsinkaan kun iso osa tuotteista valmistetaan ihan muualla kuin Suomessa.
Minä sain synttärilahjaksi tuollaisen, ja kun sininen ei ole yhtään minun väri niin jää kaappiin pölyttymään.
Ärsyttää jotenkin kauheasti tuo "Suomi 100". Kuulostaa typerältä. Ei se siis ärsytä, että itsenäistymisestä tulee 100 vuotta, vaan tuo kun joka paikassa kuulee tuon...
PyhäinMiesten päivänä vein haudalle lyhdyn, joka maksoi kympin, tukemassa siis Sotaveteraaneja. Se kait oli sitä "Suomi 100 tavaraa". Hieno ainakin on .
Itselleni ostin sellaisen keltaisen Suomen kansa kalenterin.
Ilmaiseksi sain hienon avaimenperän jostain facen kampanjasta. Sellainen suomenmaa lippu ja keltaisella numero 100
Vierailija kirjoitti:
Kaikki juhlat ovat nykyään yhtä ostosirkusta.
Miten sinä järjestät juhlia?
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
Satavuotiasta Suomea saatan kunnioittaa sekoittamalla turkinpippurimurskaa kossuun.
Eikös Lidlistä saa enää valmiina sitä salmiakkilitkua salmarin tekoon?
En osta mitään siihen liittyvää, vien itsenäisyyspäivänä ja jouluna kynttilät vanhempien haudalle kuten olen tehnyt jo vuosikymmenet. Lyhdyt, joihin voi vaihtaa kynttilän ja uudet kynttilät ostin jo muutamia vuosia sitten.
Niin muuten nyt kun muistelen ostin kruunukynttilätkin, joita laitan ikkunalle itsenäisyyspäivänä 2 per ikkuna ostin myös jo viime vuoden puolella. En näe mitään tarvetta ostaa mitään Suomi 100 hömppää ja roinaa. Hyvin pärjään ilmankin.
Itsenäisyyspäivän vastaanottoakaan en ole seurannut enää 24 vuoteen, sitä ennen näin sitä telkusta kun vanha äitini joka ei uskaltanut polttaa kynttilöitä enää itse pyysi minua tulemaan hänen seurakseen siksi ajaksi kun kynttilöitä poltettiin. No siinä sitten tuli seurattua kun lukeminen kynttilänvalossa sohvalla loikoen oli niin unettavaa touhua. En kyllä muista niistä muuta kuin että Ahtisaari taisi olla jo silloin pressana.
En ole ostanut yhtäkään suomi100-tuotetta, mutta kaikenlaista oikeasti made in finland juttuja on tullut hankittua vaikka vastaavaa saisi halvemmallakin. Viimeisimpänä turku-aiheiset kudotut keittiöpyyhkeet.
Ei ole käynyt mielessäkään, että mitään ostaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö jonkun sellaisen tuotteen joka olisi oikeasti valmistettu kotimaassa?
Minulla on Kuusamossa tehty, Suomi 100 uistin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Sumi 100?
KIRJOITUSVIRHE!
Termospullon. Tosin olisin ostanut sellaisen muutenkin ihan tarpeeseen mutta tämä oli tarjouksessa.
Ainahan joku siellä valmistusmaassa asuu. Taitaa olla ainoita Suomalaisvalmisteisia tuotoksia hallituksen valheet..??