Kalasta...
Heippa kaikki!
Meillä on poika vähän päälle 7 kk ja olen jotenkin unohtanut kalan olemassaolon ruokavaliosta kokonaan ja ajattelinkin nyt kokeilla miten maistuisi. Onko kellään tietoa onko mitään suosituksia miten usein kalaa voi, saa tai pitää antaa? Kiitos etukäteen ja toivottavasti saadaan kohta vähän kevätaurinkoa tähän synkkään kevääseen! :-)
Kommentit (4)
Purkkiruoalla kokeiltiin mutta ei maistu yhtään! Eli ei oteta stressiä kalan suhteen! Kiitos kuitenkin viestistäsi!
Meillä myös hajettu lohta kaupan tuorekalatiskistä ja keitettynä tarjottu pari kertaa viikossa 6kk ikäsestä alkaen. Tyttö pian 10kk ja nyt ekaa kertaa maistettiin myös siikaa uunissa paistettuna.
Suursyömäri(köhän olit?): Tiedätkö mikä oli tuon allergialääkärin perustelu noille pakastekaloille?
Lääkärin perustelua pakastekalaan en kysynyt, olen sitä kyllä itsekin ihmetellyt... JOtenkin siinä tohinassa en tajunnut kysyä. Eiköhän ne kaikki kalat allergisoi, jos on allergisoidakseen. Olisko se pakastekala sitten lapsen suuhun jotenkin miedompi maultaan aloituksen kannalta... don' t know. Mun mielestä kala on mieto joka tapauksessa. :)
Meillä on kalaruoan antaminen viivästynyt keittiörempan takia. Mua itseäni kuvottaa ne lasten kalapurkkiruoat, yh. Nyt on keittiö valmis ja uuni oikein odottaa jo tuoretta kalaa. :)
HEi!
Olemme käyneet lastenlääkäri/allergialääkärin vastaanotolla allergiaepäilyjen takia. Hänen suosituksensa kalan kanssa oli se, että joko valmisruokaa tai pakasteseitä tai -turskaa. Eli ei tuoretta ekaksi kalaruoaksi. Meillä lapsi jo 10kk eikä kalaa maistettu vieläkään...