Miksi tamperelaiset eivät käytä pipoa?
Joka talvi sama ihmettely: jengi painaa pakkasillakin ilman pipoa ja huulet sinisinä. Eikä siis vaan jotkut paljasnilkkateinit vaan ihan aikuiset ihmiset. Eikä vaan ne jotka pelkää että tukka menee huonosti vaan kaljut miehetkin. Luuleeko tamperelaiset että se on jotenkin cool? Tätä näkee siis myös lähiöissä eikä keskustassa.
Jos et käytä pipoa tai muuta päähinettä tai edes huppua niin miksi?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole vielä kylmä? Mulla ei eilen ollut vielä edes sukkahousuja hameen alla. Hame on pitkä.
Mutta kun pipoja ei näy edes paukkupaukkasilla eikä varsinkaan silloin. Paukkupakkasilla mennään myös takki auki, ilman hanskoja ja rööki kädessä. Naamalla sellainen ilme että on pirun kylmä mutta ikään kuin ei tajuta mistä se johtuu.
Koskas on viimeks ollu täällä paukkupakkaset? Kauanko olet asunut täällä siis? Oletko jotenkin päästäs vialla, kun yleistäs. Itse liikun joka päivä kaupungilla, enkä yhtään ihmettele pipottomuutta, jos ihmisten ulkonaoloajat on tyyliin max 5 min. Kuka nyt kampauksensa pilaisi hautomalla päätänsä jollain pipolla, kun ei ole edes kylmä.
Olet varmaan jostain maalta, jossa pitää kävellä ulkona pitkiä matkoja.
Viime tammikuussa -23: dieselin kanssa ei toivoa, joten seisoin bussipysäkillä yli puoli tuntia. Pipo päässä kuten muillakin. Ainoat näkemäni pipottomat olivat selkeästi ulkomaalaisen näköisiä.
Se edellisen sivun hameihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap enää mitään muuta keksinyt? Tamperelaiset jostain syystä v*tuttaa, ja jotain on IHAN PAKKO keksiä. Kyllä kuule ihmiset Tampereellakin osaa laittaa sen pipan tai hupun päähänsä, jos päätä paleltaa. Nyt on ollut viime aikoina aika lämmin.
Katsohan kaupungilla ympärillesi vielä kylmempinä ilmoina, ei siellä mitään pipoa näy. Oikeastaan mitä kylmempi niin sitä vähemmän vaatteita. Pitänee mennä jonnekin Poriin tarkastamaan pipotilanne, nehän on yhtä juntteja.
En ole kyllä tuollaista ilmiötä huomannut. Ja mitä v*ttua se sinulle kuuluu, käyttävätkö ihmiset pipoa vai eivät?
Tällaiset kommentit kertovatkin kaiken tarpeellisen tamperelaisista. Juntteja mitä juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole vielä kylmä? Mulla ei eilen ollut vielä edes sukkahousuja hameen alla. Hame on pitkä.
Mutta kun pipoja ei näy edes paukkupaukkasilla eikä varsinkaan silloin. Paukkupakkasilla mennään myös takki auki, ilman hanskoja ja rööki kädessä. Naamalla sellainen ilme että on pirun kylmä mutta ikään kuin ei tajuta mistä se johtuu.
Koskas on viimeks ollu täällä paukkupakkaset? Kauanko olet asunut täällä siis? Oletko jotenkin päästäs vialla, kun yleistäs. Itse liikun joka päivä kaupungilla, enkä yhtään ihmettele pipottomuutta, jos ihmisten ulkonaoloajat on tyyliin max 5 min. Kuka nyt kampauksensa pilaisi hautomalla päätänsä jollain pipolla, kun ei ole edes kylmä.
Viime tammikuussa -23: dieselin kanssa ei toivoa, joten seisoin bussipysäkillä yli puoli tuntia. Pipo päässä kuten muillakin. Ainoat näkemäni pipottomat olivat selkeästi ulkomaalaisen näköisiä.
Se edellisen sivun hameihminen
Minusta yleensä juuri ulkomaalaiset käyttävät eniten pipoja ja kaivava ne esiin jo syyskuussa.
No koska mää mukkasin rootvallin reunaan ja pipa lens Tammerkoskeen!
Hahah! Mää kuljen aina takki auki. On nääs vaihrevuaret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se edellisen sivun hameihminenMinusta yleensä juuri ulkomaalaiset käyttävät eniten pipoja ja kaivava ne esiin jo syyskuussa.
Niin minäkin olen asian ajatellut. Nyt kuitenkin samalle pysäkille sattui pari pipotonta naista, heillä näytti hyppelyä päätellen olevan kovinkin kylmä. Minä tamperelaisjunttina myhjäsin nilkkamittaisessa untsikassa, tyylikkäänä kuin mustamakkara. - Sillä tarkenee täällä vaikka koko päivän, mutta rannikolla jäätyy sielu (ja naama) tuulen takia. Pahempi Porin -15 on kuin Tampereen -27 ainakin tälle sisämaan kasvatille. -ed.
Onko se oikeasti mahdotonta käsittää, että joitakin meistä ei vain palella? Minua on aina kohdeltu kuin friikkiä siksi, että satun tarkenemaan aika vähissä vaatteissa joka säällä. Ja jos ei tuule, niin pitkät hiukset lämmittävät yllättävän paljon, vaikka olisi -30. En ole idiootti, kyllä näin keski-ikäisenä ihan itse osaan pukea päälle tarpeeksi. Eniten vihaan kevättä, kun tekisi mieli olla ilman takkia, mutten ujona ihmisenä kestä sitä negatiivista huomiota, kun toisilla on vielä kevyttoppatakit päällä.
Mutta kun myös kaljut miehet kiitävät ilman pipoa joten ei ole kampauksen suojelusta kyse. Pipo on yleensä ottaen tyylikästä talvipukeutumista jota näkee varsinkin suurkaupungeissa. Pipottomuutta näkee Tampereella myös lähiöissä kun ihmiset tekevät pitkiä lenkkejä koirien kanssa. Outoa.