Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni veli inhoaa minua

Vierailija
02.12.2017 |

Olen sen hänestä kyllä alusta asti huomannut, hän ei koskaan kysy minulta mitään, ei halua jutella kanssani mitään, ei tervehdi, ja ihan kuin kokisi aina läsnäoloni todella vastenmieliseksi, nyrpeä ilme aina naamalla, jos kuulee että olen tulossa mukaan jonnekin tai että minut pyydetään mukaan jonnekin. Miehen veli on 33-vuotias, mies ja minä 36-vuotiaita, ollaan oltu yhdessä jo kuutisen vuotta, asuttukin siitä yhdessä neljä vuotta. No eilen miehen veli sitten kännissä "avautui" minulle, kun osuttiin samaan aikaan kaksistaan olohuoneeseen. Oltiin istumassa iltaa meillä miehen veljen ja hänen avovaimon kanssa. Veli sanoi minulle siinä sitten humalapäissään, että on aina inhonnut minua ja toivoo että "katoan". Ensin kysyin rauhassa että miksi inhoat minua, mutta tämäpä ei sanonut mitään syytä, kuulemma vain vihaa ja on oikeus vihata. Suutuin sitten itsekin ja heitin heidät ulos, en kuuntele kotonani tuollaista. Mieheni on vähän aavistellut asiaa, mutta hänkään ei tiedä yhtään miksi veljensä inhoaa minua, mies on vaikeassa raossa koska on läheinen veljensä kanssa eikä haluaisi valita puolta.

En ole koskaan tehnyt mitään pahaa miehelleni enkä hänen veljelle. Olen tavallinen kiva ja kilttikin ihminen, juttelen kaikille kohteliaasti ja olen ihan huomaavainen. En tiedä yhtään miksi tämä veli on alusta saakka inhonnut minua, itse asiassa kukaan ihminen ei ole ollut minua kohtaan koskaan sellainen, vaan olen ihan pidetty tyyppi, vaikka ei tietenkään kaikki halua ystäväni olla jos ei olla samalla aaltopituudella.
Apua?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tykkää susta

veljen vaimolle ei ole sopivaa myöntää sitä saatikka veljelle

Vierailija
2/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei pitäisi joutua valitsemaan puolia, mutta tuossa tilanteessa jos miehesi on mies, pitää naisensa puolia. Eikö hän voisi jutella veljensä kanssa asiasta jos kerran ovat niin läheisiä? Kuulostaa todella oudolta inhota jotakuta joka ei koskaan ole antanut siihen syytä... Ainahan ei kemiat kohtaa ja sen takia jonkun ihmisen voi kokea ärsyttävänä tai kiusallisena eikä mielellään ole tämän ihmisen seurassa, mutta että inhota? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei pitäisi joutua valitsemaan puolia, mutta tuossa tilanteessa jos miehesi on mies, pitää naisensa puolia. Eikö hän voisi jutella veljensä kanssa asiasta jos kerran ovat niin läheisiä? Kuulostaa todella oudolta inhota jotakuta joka ei koskaan ole antanut siihen syytä... Ainahan ei kemiat kohtaa ja sen takia jonkun ihmisen voi kokea ärsyttävänä tai kiusallisena eikä mielellään ole tämän ihmisen seurassa, mutta että inhota? 

Kyllä mies joutuukin nyt juttelemaan veljensä kanssa, mutta kumpikaan ei ole mitään sellaisia vaikeista asioista puhumisen taitajia, vaan pikemminkin välttelijöitä. En usko, että veli sanoo mitään viisasta syytä vihaamiselleen, kuin että olen ärsyttävä tms. Ei hänen tarvikaan minusta pitää paljon, mutta inhoaminen on aika rankkaa jo. Ap.

Vierailija
4/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

azx kirjoitti:

se tykkää susta

No just. :D Mun miesystävän paria vuotta vanhempi isoveli kyllä tykkää musta, eikä hänelle ole koskaan ollut ongelma sanoa sitä mulle tai edes veljelleen. On ihan suoraan sanonut mun läsnäollessa veljelleen, että "pidä tuo", tarkoittaen mua ja mulle pari kertaa sanonut että olen hyvä tyyppi ja onneksi veljensä löysi mut. Mikä tässä on "ei sopivaa"? 

Vierailija
5/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvästi mt-ongelmia. Tai sitten on vaan näitä "temperamenttisia ihmisiä", esim. heikkolahjainen exäni oli sellainen, että vihasi usein joitain ihmisiä, vaikka ei olisi edes tuntenut heitä juurikaan. Syynä oli yleensä joko kateus tai omat pitkälle viedyt, mutta hatarasti pohjautuvat mielikuvat ja ennakkoluulot toisista ihmisistä. Esim. tietyllä tavalla pukeutuvia ihmisiä piti kyselemättä kusipäinä ja "teeskentelijöinä".

Vierailija
6/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

azx kirjoitti:

se tykkää susta

No enpä usko. Hän on alusta saakka suhtautunut minuun todella tylysti ja nyrpeästi ja tosiaan niin, että ei tervehdi ja jne. Mieheni eksiin hän on suhtautunut kuulemma paljon neutraalimmin. Ap.

Vierailija
7/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen mukava ja kiltti ihminen, mutta aina on löytynyt ihmisiä jotka ei voi sietää minua. Eihän sitä voi väkisin tykätä.

Vierailija
8/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvästi mt-ongelmia. Tai sitten on vaan näitä "temperamenttisia ihmisiä", esim. heikkolahjainen exäni oli sellainen, että vihasi usein joitain ihmisiä, vaikka ei olisi edes tuntenut heitä juurikaan. Syynä oli yleensä joko kateus tai omat pitkälle viedyt, mutta hatarasti pohjautuvat mielikuvat ja ennakkoluulot toisista ihmisistä. Esim. tietyllä tavalla pukeutuvia ihmisiä piti kyselemättä kusipäinä ja "teeskentelijöinä".

On sillä masennus ja joku hoito siihen masennukseen, tempperamenttiselta ei mielestäni vaikuta, mutta jonkunlaisia äärimielipiteitä sillä on ja jos on jotain mieltä jostain niin ei kyllä varmasti koskaan muuta mielipidettään. Ihan älykäs on on, maisteritutkintokin. Mutta juuri tuollaisia ajatuksia hän on puhunut, että jos joku vaikka pukeutuu tietyllä tavalla niin on "pyrkyri" tms, ja sellaista ei hänen mielestään voi antaa ihmiselle anteeksi. Ap.

Vierailija
9/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet sen mielestä valkoroskaa ja gold digger tai sitten olet sen mielestä hyvännäköinen ja on katkera.

Vierailija
10/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies joutuukin nyt juttelemaan veljensä kanssa, mutta kumpikaan ei ole mitään sellaisia vaikeista asioista puhumisen taitajia, vaan pikemminkin välttelijöitä. En usko, että veli sanoo mitään viisasta syytä vihaamiselleen, kuin että olen ärsyttävä tms. Ei hänen tarvikaan minusta pitää paljon, mutta inhoaminen on aika rankkaa jo. Ap.

Niinpä niin... No jos veli todella on noin suoraansanottuna idiootti, ettei aikuisena ihmisenä kykene hyväksymään sinua veljensä kumppanina, ihmisenä jota hän rakastaa ja ehkä yrittää antaa sinulle mahdollisuuden, on ehkä parempi kun vietätte mahdollisimman vähän aikaa yhdessä. Olisihan tietysti toivottavaa, että hän voisi kerätä itsensä ja yrittää tutustua suhun ja oppia tulemaan edes toimeen kanssasi, mutta kaikki eivät tähän kykene. Jos hän ei jostakin syystä pidä sinusta, yrittäisi edes rakkaan veljensä takia... Pistää vain hänet nyt todella vaikeaan ja ikävään asemaan. Jos ei mitään syytä inhoamiselle löydy eikä veli ole valmis olemaan aikuinen, niin silloin on parempi kun miehesi tapaa häntä niin, että sinä et ole paikalla ja ylipäätään pyritte välttämään tilanteita joissa joudutte tapaamaan toisianne.

Vierailija
11/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen meitä 5v vanhempi veli myöskään ei voinut sietää minua. Olin kuulemma ärsyttävä ämmä. Kutsui toki aina kaikkiin juhliin, kun oli pakko, mutta jossain vaiheessa haastoi riitaa, tai oikeammin sanoen halusi väitellä jostain kanssani, ja hermostui kun sai aina jauhot suuhunsa. Eräissä kesäisissä  miehen sukubileissä sitten nokkelasti nolasin miehen veljen totaalisesti, ehkä vähän liiankin tylysti. Myöhemmin kävelin mökkirantaan, jonne oli hieman matkaa, vähän itsekseni olemaan ja hälinää pakoon. Miehen veli käveli sinne vihaisena perässä, tönäisi minut aittaa vasten ja suuteli niin maan perusteellisesti ja kiivaasti, etten kerennyt mitään tekemään. Sitten hän käveli tiehensä. Loppureissu meni niin ettei miehen veli puhunut minulle enää sanaakaan. Ei myöskään ärsyttänyt. 

Vierailija
12/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko olet sen mielestä valkoroskaa ja gold digger tai sitten olet sen mielestä hyvännäköinen ja on katkera.

Voi olla, mutta oikeaa syytä sellaiseen ei ole. Olen kotoisin yhtä korkeasti koulutetusta ja sivistyneestä perhetaustasta kuin mies ja veljensä, minullakin on maisteritutkinto, palkkani on suurempi kuin mieheni palkka ja perintöjutun vuoksi minulla on omaisuuttakin enemmän kuin miehelläni. En kiroile, puhun kohteliaasti jne eli valkoroskasta olen oikeasti aika kaukana. Olen ihan tavallisen hyvännäköinen, mutta niin on miehen veljen avovaimokin, eli ei syytä katkeruuteen. Ap.

Vierailija
13/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sillä masennus ja joku hoito siihen masennukseen, tempperamenttiselta ei mielestäni vaikuta, mutta jonkunlaisia äärimielipiteitä sillä on ja jos on jotain mieltä jostain niin ei kyllä varmasti koskaan muuta mielipidettään. Ihan älykäs on on, maisteritutkintokin. Mutta juuri tuollaisia ajatuksia hän on puhunut, että jos joku vaikka pukeutuu tietyllä tavalla niin on "pyrkyri" tms, ja sellaista ei hänen mielestään voi antaa ihmiselle anteeksi. Ap.

No minkälainen sinä sitten olet tyyliltäsi? Ihan tavallinen, ei mitään erityistä? Oletko millaisessa ammatissa, millainen koulutus? Voisiko joku tuollainen asia aiheuttaa hänessä tuollaista täysin turhaa inhoa sua kohtaan? Kuulostaa hankalalta ihmiseltä. Itse olen monta vuotta kärsinyt masennuksesta ja tunnen monia, mutta koskaan en ole tuntenut yhtäkään jolla masennus aiheuttaisi tuollaista. Taitaa olla ihan luonteessa vika. 

Vierailija
14/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkälainen sinä sitten olet tyyliltäsi? Ihan tavallinen, ei mitään erityistä? Oletko millaisessa ammatissa, millainen koulutus? Voisiko joku tuollainen asia aiheuttaa hänessä tuollaista täysin turhaa inhoa sua kohtaan? Kuulostaa hankalalta ihmiseltä. Itse olen monta vuotta kärsinyt masennuksesta ja tunnen monia, mutta koskaan en ole tuntenut yhtäkään jolla masennus aiheuttaisi tuollaista. Taitaa olla ihan luonteessa vika. 

Ammatiltani puheterapeutti, teen sitä työtä ihan arvostetussa työpaikassa. Tyyliltäni tavallinen, yleensä siistit tummansiniset farkut tai muut suoran housut ja joku siisti silitetty paita. Ei mitään huomiota herättävää, hillitty meikki, ei yleensä koruja. Ap.

Vierailija
15/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatiltani puheterapeutti, teen sitä työtä ihan arvostetussa työpaikassa. Tyyliltäni tavallinen, yleensä siistit tummansiniset farkut tai muut suoran housut ja joku siisti silitetty paita. Ei mitään huomiota herättävää, hillitty meikki, ei yleensä koruja. Ap.

Onko sitten ihan varmaa, että miehen veli ei ole voinut jotain muuta kautta kuulla jotakin juoruja susta joita pitää tosina, tai ettette varmasti ole heti alkuvaiheessa olleet jostakin eri mieltä niin että se olisi saanut hänessä tuollaisen äärettömän negatiivisuuden aikaiseksi? 

Vierailija
16/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sitten ihan varmaa, että miehen veli ei ole voinut jotain muuta kautta kuulla jotakin juoruja susta joita pitää tosina, tai ettette varmasti ole heti alkuvaiheessa olleet jostakin eri mieltä niin että se olisi saanut hänessä tuollaisen äärettömän negatiivisuuden aikaiseksi? 

On varmaa, että ei ole voinut kuulla mitään juoruja, ei ole mitään yhteisiä puolituttuja edes, jotka olisivat sellaisia voineet puhua. Asumme kaikki Helsigissä, eikä täällä edes kulje mitään sellaisia "kyläjuoruja". Ei myöskään ole oltu mistään erityisesti eri mieltä alussakaan. Elämäntapamme on vähän erilaiset kyllä, ehkä häntä ärsyttää, että mieheni on innostunut minun elämäntavasta (ns. normatiivinen tavallinen elämäntapa) ja elämme sen mukaista elämää, kun hän taas yrittää ylipuhua miestäni aina erääseen epänormatiiviseen elämäntapaan mukaan, jollaista siis itse viettää. Ap. 

Vierailija
17/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Ihan älykäs on on, maisteritutkintokin' Ei mielenterveysongelmat tarkoita sitä että on tyhmä ja kouluttamaton. Tule tälle vuosituhannelle, nyt ehkä sain hitusen maistiaista miksi saattaa olla ettei hän sinusta pidä.

Vierailija
18/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emjuso kirjoitti:

'Ihan älykäs on on, maisteritutkintokin' Ei mielenterveysongelmat tarkoita sitä että on tyhmä ja kouluttamaton. Tule tälle vuosituhannelle, nyt ehkä sain hitusen maistiaista miksi saattaa olla ettei hän sinusta pidä.

Luitko sen viestin, johon vastasin? En olisi muuten kommentoinut älykkyyttä enkä mielenterveyttä, mutta minulta kysyttiin, että onko hänellä mielenterveysongelmia tai onko heikkolahjainen, niin niihin vain vastasin, että on älykäs ja masentunut. Ap.

Vierailija
19/22 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko veljekset enemmän tekemisissä keskenään ennen sinua? Oliko veli jotenkin määräilevässä asemassa veljeensä nähden ennen sinua? Nyt ei veljen kanssa ryyppäämiset tai vedätykset onnistu entiseen malliin?

Sinun ja miehesi liitto onnellisempi kuin veljen oma pariduhde?

Vierailija
20/22 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkainen veljestään? Jos miehesi on "valinnut" sinut ja elämäntapasi veljensä seuran ja elämäntavan sijaan, veli kenties kokee sinun syrjäyttäneen itsensä ja kokee itsenä hylätyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi