Häpeän veljeni vaimoa, joka ei voi sietää juustoja. Kasva aikuiseksi!
Aina kun veljeni tuo vaimonsa kylään laitan pöytään kattavan valikoiman juustoja oikein ärsyttääkseni tätä lapsen tasolle jäänyttä nirppistä. Ihminen, joka ei aikuisena osaa syödä juustoja on mielestäni täysi tollo, joka ansaitsee ihmisten halveksunnan. Juustot yhdessä laadukkaiden viinien kanssa ovat aikuisuutta. Niistä tunnistaa ihmisen, joka on sivistynyt ja osaa nauttia elämästä. Sitten on aina näitä lapsen tasolle jääneitä. 🙄
Kommentit (34)
Suorita ja leiki vaan sitä aikuisuutta cheeseplatejen, designkodin ja datenightien kanssa.
Kukaan ei ole allerginen juustoille. Allergian takia ei juustoja jätetä syömättä. Moukkuuden takia kyllä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole allerginen juustoille. Allergian takia ei juustoja jätetä syömättä. Moukkuuden takia kyllä.
AP
Juustot ovat vaan niin junttimukasivistynyt-klisee. Älä vaan niitä rypäleitä tunge siihen kaveriksi ja ota instaan kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää vai on aikuisuuden tunnusmerkkejä juustojen syöminen, häpeä ja halveksunta.
Siis nyt on kyse akateemisista ihmisistä, ei siis kenestä tahansa. Akateemisilta voi odottaa enemmän sivistystä. Siksi olen joutunut pettymään, minkälaisen tollon veljeni on onnistunut löytämään. Toivon, että heille tulee ero.
AP
Tästä voi päätellä että rakas pikku ap on ei-akateeminen koska häneltä ei sivistystä löydy. No, ap on leuhka kusipää mutta sivistynyt ihminen ei ole tuollainen kusipää.
asia ei kuulu sinulle, joten ihan turhaan häpeät asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Suorita ja leiki vaan sitä aikuisuutta cheeseplatejen, designkodin ja datenightien kanssa.
Kuulepas nyt, juustoetikettiin ei kuulu englannin kieli! Vaikka juustoja tulee monista maista, on juustojen kansainvälinen kieli ranska. Ja ranska varmaan soljuu vaivatta ap:n huulilta kun hän vieraansa kiusaksi asettelee roquefortia, chévreä, brietä jamitäniitänytonkaan tarjottimelle kera viikunahillon. Siinäpä oiva ja ehtoisa emäntä! :D
11
Viiniä. Yök. Syön juustot, pidä viinisi. Olen varmasti pahin moukka ikinä. :D
Juusto on pilaantunutta maitoa. Mutta minusta jokainen ihminen saa syödä mitä haluaa en minä puutu heidän syömisiin... JA he eivät minun.
Juustot ja viinit on wt. Meillä syödään lenkkiä ja juodaan viinaa, tohtoreita ollaan molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää vai on aikuisuuden tunnusmerkkejä juustojen syöminen, häpeä ja halveksunta.
Siis nyt on kyse akateemisista ihmisistä, ei siis kenestä tahansa. Akateemisilta voi odottaa enemmän sivistystä. Siksi olen joutunut pettymään, minkälaisen tollon veljeni on onnistunut löytämään. Toivon, että heille tulee ero.
AP[/quote
Aikamoisen tollon se sinunkin mies on löytäny.
Vierailija kirjoitti:
Ap on muuten provo.
SIIS MITÄ?!?!?!??! Ihanko totta? Miten sait tämän tiedon selville? Tunnetko ap:n???!?!
Lapset eivät monesti pidä juustoista. Sikäli AP on oikeassa. Minustakin aikuinen ihminen, joka ei pidä juustoista, tuntuu ainakin kovin tylsältä ihmiseltä.
Huokaus. Itse olen saanut kokea jonkun kerran kun minua on pidetty (mm.) nirppanokkana kun en sairauteni vuoksi voi syödä vehnää, ruista ja ohraa toisin sanoen olen keliaakikko.
Olen toki ennen vierailuani kiittäessäni kutsusta usein kertonut tästä vaivasta. Samalla kertaa olen tarjoutunut ottamaan vaikka omat eväät mukaan, ettei minusta koituisi tarpeetonta vaivaa. Mutta eipä tämäkään ole auttanut kaikkien kohdalla, kun "ei ennenkään ole ollut tällaisia vammoja ja haittoja ja kuinka en voi tietää, miten erinamsita heidän n.n- tarjoamansa on ja kuinka siihen tulee vain vähän puhdasta luomu vehnää..."
No onneksi viimeksi kerrottua kohtaan nykyisin hyvin vähän ja 98% ihmiset osaavat ottaa asian vakavasti. Onni on myös se, että minulla on "rajoittuneisuudelleni" nimi ja diagnoosi.
Jos joku "ei tykkää ja pidä" juustoista, niin voi toki olla kohteliasta maistaa, jos ja kun tarjotaan. Mutta toisaalta idioottimaista tuputtaa, jos ja kun tietää, että toinen ei välitä syystä tai toisesta.
On totta, ettei aiemmin ollut keliakiaa ja varmasti moni ehti kuolla sen aiheuttamiin "komplikaatioihin." - Mutta mistä me muut tiedämme, niin varmasti mitä toinen tai hänen elimsitössään, ihon alla tapahtauu jos ja kun hän nauttii juustoa tai viiniä?
On käsittämätöntä, että yliherkkyyksiin (laajasti ymmärrettynä) ei edelleenkään osa osaa ottaa huomioon, edes silloin kun tietää asiasta.
Semminkin on tiedossa, että pahimmillaan esim. allergiset-oireet voivat olla äärimmäiset vakavia. Esimerkiksi anafylaksialla tarkoitetaan äkillistä, vakavaa allergista yleisreaktiota, jonka tavallisimpia aiheuttajia ovat mm. ruoka: viljat, maito, pähkinät ja siemenet, kananmuna. Myös ampiainen tai lääkkeet voivat laukaista sen.
Tilanne voi olla hengenvaarallinen ilman oikeanlaista ensiapua. Oireet voivat kehittyä minuuteissa. Mitä nopeammin oireet ilmenevät, sen vakavammasta tilanteesta on kyse. Anafylaksia on yleisempää allergikoilla, mutta lapsilla harvinaisempaa kuin aikuisilla.
Tulipa pitkä vuodatus, mutta mielestäni edellä esitin muutaman pointin, joita sopisi käydä mielessä jos ja kun joku kertoo, ettei haluaisi saada tarjottavaksi jotain joka sisältä.... Tai ennenkuin olette sitä mieltä, että joku ei ole vielä kasvanut aikuiseksi. - Tiedän kyllä, että osa ratkaisee asian yksinkertaisesti, että jättää meidät sairaat ja rajoittuneet kutsumatta. Lopuksi, jos toivoa saan, niin olkaa iloisia, jos teillä itsellä ei ole (isompia) rajoitteita siitä mitä voitte nauttia ja syödä.