Olen juonut 2 vk putkeen nyt tyhjään vatsaan, ja nyt on todella paha olo
Enpä olekaan käynyt tällä palstalla varmaan vuoteen, mutta lyhyesti ja ytimekkäästi olen vissiin töpännyt ja paskasti. Mulla on korkea kynnys soittaa apuun, esim 112, joten siksi yritän täältä kysyä nyt ensin, että onko tämä olo ehkö ohimenevää, jos jollakin samanlaista kokemusta?
Mun rintakehää painaa todella paljon, ja pistää ja sattuu, ja kun yritin syödä mitään kahden viikon aikana, aina vaan paha olo, vaikka olisikin nälkä.. Tällä hetkellä yritän maata sängyllä, mutta tunnen hengenahdistusta, ja kun vettä yritin juoda niin koko ruokatorvea kipuili.
Eilen vielä justiinsa riistäyty juonti vielä pahemmin käsistä, ja aivan liikaa, pyörrytti ja nyt on tämä aivan jäätävä olo..
Tää on mennyt nyt ihan vitun paskasti, mutta onko tässä aihetta soittaa apuun, vai ehkä ohimenevää...tai mitään?..
Kommentit (7)
Lähde lääkäriin heti. Tuollaisen ryyppyputken jälkeen on haimatulehduksen riski. Haimatulehdus on hengenvaarallinen.
T. Ex-tehohoitaja joka on nähnyt näitä useita
Päivystykseen heti, rintakipu on paha.
Sun limakalvot on varmaan aika huonossa kunnossa. Joitko väkeviä?
Akuutin haimatulehduksen oireet ja vaikeusaste vaihtelevat paljon. Useimmat henkilöt sairastuvat lievään tautiin, mutta noin 20 prosenttia tapauksista on vaikeita haimatulehduksia. Yleisin oire on voimakas vyömäinen ylävatsakipu, joka voi säteillä selkään.
Joo, haimatulehdukselta kuulostaa, hakeudu hoitoon, älä anna tilanteen enää pahentua.
Soita päivystykseen ja pyydä ohjeet miten toimia.