JOULUvauvojen tiistai
Kommentit (13)
Täällä on nyt mahoton hampaidenteko meneillään....Ei sitten eilen päiväunia nukuttu,pikku tirsat vaan ja voi sitä kiukuttelua ja ikenien hankausta.Nytkin näyttää kieli pelaavan,huvittavan näköinen.
Huomasin,että moni muukin,kuin minä elää kalamiehen kanssa.En tiedä,ovatko muut horoskoopilleen tyypillisiä,mutta täällä on VAIKEA kalaukko! Itse olen vaaka ja pitäisi kai sitten olla se tasoittava osapuoli...tiedä sitten.
Meitsi kanssa hurahtanut huutonettiin ja vauvalle ropisee postilaatikkoon vaatetta. No,vaikka on huutavinaan halpoja parin euron juttuja,ei ne sitten niin halpoja olekkaan postikuluineen.Postin kautta lähettäminen on kyllä tosi kallista.Itse laitoin yhden kevyen haalarin menemään,niin melki 6euroo postikulut.Taitaa sittenkin kannattaa kiertää kirppareita.Vaikka huutonetistä kyllä voi saada erikoisempiakin vaatteita.
Mahottomasti on kasvanut typsy pienellä aikaa.Juuri otin kaapista pienet vaatteet pois,niin vähiin näky varastot menevän.Kesäksi on kiva ostella mekkoja,kun vaan olisi sitten keliä pitää.
Meille tulee mummu ekaa kertaa typyn kanssa tänään pariksi tunniksi,kun menen parturiin.Jippii,viimeks olen käynyt lähellä synnytystä eli 5kk sitten...Saas nähdä mitä tehdään,leikataanko kokonaan lyhyeks(mulla aika pitkä), tai värjätäänkö tulipunaiseksi....No,ei kai sentään.Mutta jotain uutta on saatava.
Se on aloiteltava päivän puuhat. Päivänjatkot kaikille!
terkuin liinuksi ja Aada 4kk
oravaiselle piti lisätä,että meillä on ainakin mahottomat itkusessiot,jos on parin päivän kakkavälit.Nyt sitten alkoi luumun syönti,jos se vaikka auttaisi....
On ne vauvat kyllä niin yksilöitä. Toisella yhden päivän kakkavälit aiheuttaa jo kiukkua, toisilla kuten meillä, kakka alkaa vaivaamaan, kun edellisestä on kulunut n. 8 päivää! Meille siis pitkät välit eivät aiheuta oikeastaan mitään kiukkua. Lääkäri kuitenkin sanoi, että suolta ei kannata kuitenkaan opettaa toimimaan niin harvakseltaan, joten suositteli levolacia ylläpitoannoksena toistaiseksi menemään. Levolacihan ei laiskistuta suolta, eikä siihen maha " totu" , joten on turvallinen lääke käyttää vauvoilla. No, me nyt ollaan sitä käytetty jonkun aikaa ja tänään sitten kakka tuli 5 päivän välillä. Kohtapuoliin aloitellaan kiinteitä, ja toivotaan että suolikin " virkistyy" niiden myötä ja alkaa toimimaan aivan " oma-aloitteisesti" .
Meillä onneksi palattu 1-2 yösyötön rytmiin. Onneksi se 5x oli vain yksi poikkeus, eikä tullut tavaksi...
Tavaroita pitäisi alkaa pakkaamaan sitä Rukan reissua varten. Kyllä sitä tulee niin uskomaton määrä tavaraa mukaan talvireissuilla kun tämä meidänkin porukka lähtee muutamaksi päiväksi liikenteeseen. Monot, sukset, monet kengät, pulkka, vaatteita kassitolkulla ja kaiken lisäksi nyt vielä vaunut. Mahutaankohan itse enää kyytiin, kun saadaan auto pakattua :)
Palaillaan!
Meimi79+Eetu
Onneksi ei sada tänään vettä niinku eilen. :S oli tosi hienoa käydä lenkillä koiran kans ja kastua ihan totaalisesti. Ei viittiny kauaksi mennä kun alko oleen olo niinku uitetulla koiralla. Mies piruili kun tulin takasin et mitä, sataako siellä. *kyllä,kyllä sato* :)
Täällä ei mitään ihmeempiä. Huomenna neuvola. :)) Viimeinkin. Neiti kääntyy jatkuvasti ja sit huudetaan kun ei pääse takasin selälleen tai jos käsi jää alle. Jatkuvasti saa juosta pelastaan neitoa hädästä. Sunnuntaina se keri jalat masun alle ja nosti peppu ylös. :D Ei oo vauva enää ei.
Mut neiti heräskin jo. Jäi vähän pikapinoutumiseksi. Kuulumisiin taas!!
Quarra ja neiti
Jänniä nuo kakkaamisvälit... Meillä kakataan joka aamu siinä seitsemän aikaa suunnilleen. Se on tavallaan sellanen herätyskello. Pakko nousta vaihtaan vaippa vaikka kuinka olis tällä äitillä silmät ristissä :)
Neuvolantäti soittaa kohta meille pissatuloksista kun meillä epäillään pissatulehdusta, toivottavasti ei nyt olis mikään hätänä. Kauheesti jänskättää...
Viime yö meni tosi hyvin. Laitoin neidin kapaloon ja tutin suuhun. Nukahti siinä sitten ja söi vaan yhden kerran. Joskus yö menee ihan hulinaksi ja koko ajan vaan tissillä oloksi. Sai taas nukuttua kerrankin hyvin.
Toi ei meinannut vauvan kieltä vaan sitä että mun poski ja kieli on niin puutuneet.Paikkasivat hamppilääkärissä 45 min.yhtä reikää,voi tuskaa=(
Mä tunnetusti pelkään ja inhoan hammaslääkäriä ja vielä 3 reikää jäu,huoh...
Juho murunen nukkuu päiväunia jotka niitä tunnin pätkiä meillä nykyään joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.
Mies menee ostaan kohta uuden hellan meille,pakko kun ei uuni paista enää kunnolla,menee vaan pilalle kaikki tekeleet ja onhan tuo tosi vanhakin.
Räntää sataa*voi masis*
Mutta perjantaita odotan aivan hulluna,ihanaa eli siis Juhon kummeille yökylään(sinne tulee mun isä ja siskokin) ja bilettämään tyttöporukalla*jes*
äityliini ja Juho 4,5kk
Kyllä on kivat kelit! En viitsinyt laittaa poikaa ulos nukkumaan, kun on niin älyttömän märkää taas. Mutta kerrankin olen saanut sisällä jotain aikaiseksi, ihanaa. Olen siivoskellut ja silittänyt, muksujen vaatteitakin tuli vähän lajiteltua pois.
Niklas on ollut kovin itkuinen tänään, toivottavasti se on vain väsyä, kun viime yö meni ähistessä ja vääntäessä. Tahtoo saada ne ekat rokotukset, ja onhan sitä turvallisempi mieli lähteä taas reissuun kun lapset on terveinä.
Tuossa silitellessä tuli mieleen sananlasku: " miksi tehdä tänään sitä, minkä voi huomennakin jättää tekemättä?" Mulla on kodinhoito nykyään vähän tuota, ei turhia jännittämisiä. Ennen paikat piti olla tip top, nykyään riittää kun on siedettävää. Siis tämä ei tarkoita sitä, että meillä lojuu tiskit ja pyykit hujan hajan ja kivet pyörii lattialla,vaan että pikku sekamelska ja sormenjäljet joka paikassa ei haittaa.
Jahas, sängystä kuuluu jutustelua, taidanpa mennä kalastamaan yhden ison hymyn sieltä. Loskaista päivänjatkoa kaikille!
T:Emppu ja Niklas (viikkoa vaille 4kk)
Märkää on täälläkin, mutta ulkona poika nukkuu silti. Nukkuu nykyään kaikki unensa ulkona päiväs-aikaan. Sisälle en edes saa sitä nukkumaan... Illalla ja yöllä menee ihan omaan sänkyynsä ettei mitään, mutta päivällä tulee huuto kun sinne sen vie. Syliinkään ei oikein nukahda enää, joten meillä nukutaan nyt sitten päiväunia vaan ulkona.
Ruokailusta... Minkä verran kiinteitä teidän vauvat syö päivässä? Siis niinkuin sose-ruokaa? Meillä tuntuu menevän liki 3 purkkia päivässä. 2x kasvissose ja 1x hedelmäsose. Mietin vaan että onkohan se jotenkin liikaa.. Mutta minkäs teet, kun ruoka maistuu niin se maistuu eikä maito pidä nalkää enää ollenkaan.
Meillä on nyt syöty perunaa, porkkanaa, maissia, ruusunmarjaa ja päärynää. Ainiin ja uutena otettiin nyt riisivelli. Kaikki menee pojalle kuin kuumille kiville..
nyt täytyy rientää...
soseista:kuukausi meillä niitä syöty ja annan siis kerran päivässä kasvissosetta ja 1-2 kertaa päivässä hedelmäsosetta ja kasvissosetta menee 1/2 purkkia/kerta eli päivässä ja hedelmäsosetta 1/2-1 prk/kerta eli päivässä 1-2 purkkia,joskus iltavellin sijaan annan hedelmäsosetta.Ei siis suuria määriä vielä syö ja mietinkin että millon alkasin antaan kaksi soseateriaa päivässä?
Neuvolassa viimeksi sanoi että on OK jos nyt antaa yhden päivässä mutta lisään viimeistään 5kk iässä kyllä.
Tottakai jos vauva syö hyvin ja maistuu niin saa niitä antaa paljon=)
me syötiin aluksi vain muutama lusikallinen.
Hei pitkästä aikaa!
Oltiin tänään Alman kanssa 3-kk-nlassa ja saatiin kehotus pistää potut pöytään: neiti on koko viimeisen kuukauden syönyt tunnin välein myös öisin, ja tämän maammon silmäoussit roikkuvat pian nilkoissa. Hyvää maitoa heruu ruiskuamiseen asti mielin määrin, mutta se ei vauhdikkaan mimmin nälkää kauan pidä loitolla: kaksikuisena tätsy ryhtyi kääntyilemään (täytenä vastakohtana varovaiselle isoveljelleen) ja on nyt varsinainen kieppuja. Käyrät ovatkin hulahtaneet alas, nyt painoi 6100 g ja oli 60,8 cm pitkä. Niinpä kiehautimme potun ja muussasin sen maitooni - ja kas, ei huutoa eikä ärtymystä kuten esikoisella vaan hyvin meni alas!
Nyt lähdemme tämän puheliaan typyn kanssa lastenvaatekutsuille ennen yöpuulle siirtymistä. Palaillaan!
Vitanova ja komentava touhutipu
Pikaisesti kylläkin kun on tytöt hereillä, mut onhan tääl kaks muutakin hoitajaa;) niiden vuoro välillä et äiti saa istua koneella!
Vilma oppi eilen kääntymään, aada ei edes sellaista suunnittele, vaan möllöttelee selällään;) Ja vilma täällä komentaa vähän väliä kääntämään takasin kun pysyy selällään muutaman minuutin ja taas kääntyy masulleen ja huuto alkaa kun ei pääse takasin:/
Kiinteistä; meillä tytöt on nyt muutaman viikon syönyt kiinteitä ja aamupvällä syövät yhteensä ½prk peruna-porkkana sosetta ja sit illalla saavat 70ml/lapsi perunaporkkana velliä. Täs oon mietiskelly maissin maistelua ja myös sitä et aloittaios antamaan toisenkin kerran päivässä, iltapäivällä sosetta. Syöttövälit on iltapäivällä vain 2h, kun taas soseen avulla aamupäivä menee 4-5h väleillä!
Yöt menee 1-2syötöllä, kerran jo nukkuivat 7h putkeen ja päikkäritkin nukkuvat vaunuissa parhaillaan 4h ja tämä kaikki TUTTIEN ansiota, eli vihdoinkin tytöt syövät tuttia, syönyt nyt pari viikkoa!!!
Meillä on torstaina neuvola ja pelkään et se moittii kun alotin nuo kiinteet tytöille, mut ei kai se sen asia oo, kun ei maito täytä niin ei täytä! Syövät jo tosi mukavasti sosetta!
Muuten tänne kuuluu ihan hyvää, tytöt on ollut terveenä ja ilolla seuraan niiden kehitystä ja sitä kuinka erilaisia ne alkavat olemaan:)
R-p ja ihanaiset naiset perjantaina 4kk
Olipas taas päivä.. vihdoinkin tyttö nukkuu \o/ jee!! Saan olla hetken YKSIN koneella ;)
Ihan mahoton kitinä päivä taas :/ Mikähän tuota likkaa sapettaa(?) Ja vielä kun en itsekään ole ihan täysin kunnossa.Edelleen ollu vähän heikko happi sen oksutaudin jäljiltä :P Ei siis tod jaksaisi kuunnella kätisevää typyä kun toinen ei tahdo millään yksinään viihtyä.Kukakos se puhui (vai oliko edes täällä;)) että vauvaa vaivaa TYLSYYS!! Joo-o,huomattu on.Lapsi ei enää pitkiä aikoja yksinään löpise ja heilu vaan kun lattialle laskee niin heti kohta jo kuuluu VAATIVA älähdys (!!) ' äitiiiii tänne ja heti,seuraaaa!!' :P Liikkumaan tekis mieli mutta rahkeet ei riitä ;) Ja sitten vedetään se kokonainen pavunvarsi nenuun.. on se vaikeeta olla noin pieni ihminen :O
Kiinteitä meillä on nyt noin pari viikkoa ' syöty' .. ;D Viikonloppuna (ennen tautia) kypsensin ISON bataatin tytölle ja soseutin.Osan soseesta pakastin. Ja bataatti siis oli ensimmäinen kasvissose meillä.Sitä ennen olen antanut vain pieniä määriä ruusunmarjaa (ja ihan aluksi luumua) Kuulkaa tykkää tyttö tosi paljon siitä bataatista!! Ei irvistelly yhtään niin paljon kuin ruusunmarjasta aluksi (tais saati sitten luumusta!!) Aika pieniä ovat kaikki määrät mitä meillä vielä syödään ja toisinaan syöminen on vähän sitä ja tätä :) Tulee siis bumerankina takas ;) Mutta eiköhän se siitä ala luonnistua,ajan kanssa! Yöuniin ei ole toistaiseksi ollut vaikutusta :/ (höh).
Tissittelyä olen koko ajan aikeissa vähentää ja pikku hiljaa alkaa vieroittaa mutta jotenkin se tuntuu vaikealta :/ Jo pelkästään teknisestikin..tyttö ei ole erityisen tärppinä pullolle :P Tuuripeliä että huoliiko vaiko eikö.Pitäis ehkä vaan sitkeesti totuttaa ja totuttaa mutta nyt kun olin tossa kurataudissakin niin en ole jaksanut paneutua.. tauti ei muuten IHME KYLLÄ vaikuttanut maidontuotantoon :O paitsi sunnuntaina (kuumepäivänä) en saanut millään herumisrefleksiä mutta näköjään tyttö sai silti maitoa tarpeeksi.. :)
Henkisesti nyt olen toisinaan ihan rikki tän asian suhteen ja huono omatunto kalvaa alituisesti.. :S Koko ajan haluaisin vain lopettaa.. mutta sen takia syyttelen itseäni ' huono äiti' -syytöksillä , koska en halua enää imettää lastani vaikka periaatteessa imetys onnistuu.. Toisaalta tyttö on tosi kitukasvunen että mietityttää vaan mitä ihmeen kurrilitkua meikäläisen mölö on? Aina ollu siinä rajalla että tartteeko antaa lisämaitoa vai ei.. mutta tänne asti selvitty ilman joten tavallaan olen kyllä tyytyväinen kun näinkin hyvin olen jo onnistunut.Alunperinhän ' imetystavoitteeni' oli 3kk.. :) Että sikäli olen onnistumisestani onnellinen :D
Jaa jaa mää taasen pohdin omiani älkää välittäkö..hypätkää yli tylsät jaarittelut ;)
Josko tämä höpönlöpöttäjä siirtyisi peräkammariin rakkaansa kainaloon ;)
Kesää odotellessa... *huokaus*
-Tiggr&Nasu 301105
ps.Meimi,olette lähdössä Rukalle.. Hauskaa matkaa.. ja juu kyllä mekin tovi pohdittiin että miten saadaan kaikki kamat mahtumaan sillon Lapin reissulle mukaan ;) mutta hyvinhän ne loppuen lopuksi mahtuivat.Yritä vaan karsia kaikki turha pois..(helpommin sanottu ku tehty..)
Karppa veti viime yönä useampaan kertaan koomaitkut. Tänä aamuna myös. Nyt vasta annoin Panadolia, koska arvelin sen yöllä johtuneen siitä, ettei Kare ollut kakannut vuorokauteen. (Mutta jos itkut on tuommoista kun on ollut päivän kakkaamaatta, niin mitenkähän näillä teidän kaksiviikkoisjaksoilla...) Mutta kaipa se vaan hampikipua on. Nyt on siis jo toinen suussa, ja taitaa tulla lisää. Mikähän kiire niillä on tunkea esiin....
Tulin eilen hulluksi ja ostin Lindexiltä ehkä 10 vauvanvaatetta. Ne oli -70% alennuksessa. Ja minä olin päättänyt olla ekologinen ja taloudellinen ja ostaa uusia vain joskus! Noh, niitä 92 senttiin saakka, eli kaikkia ei käytetä nyt.
Sunnuntain rotinat menivät ihanasti. Karekin nukkui emännän parvekkeella pidempään kuin koskaan, yli kolme tuntia. Summasimme mm. lapsuutemme ja nuoruutemme seksuaalisen ahdistelun kokemuksia, ja niitä oli ahdistavan paljon. Sitten olinkin jo huolissani kaikkien tyttövauvojenkin puolesta. Ja päätin kiinnittää erityistä huomiota siihen, miten kasvatan Karpan kunnioittamaan muita.