Miksei ihmisiä kannusteta lapsettomuuteen?
Lapsien hankkimiseen kyllä kannustetaan ja tuetaan kaikilla tavoilla. Totuus kuitenkin on se, että maailman väestönkasvu on huono juttu. Myös yksilölle lapsien hankkiminen aiheuttaa monia ongelmia ja murheita.
Kommentit (39)
Suomalaiset eivät tee lapsia. Minulla on näitä albaaneja ystävinä, monet heistä eivät tee mitään muuta kuin lisäänny. Onneksi edes yksi on töissä ja ihana ja todella ahkera. Kunnioitan niinkuin ketä tahansa.
Somalit lisääntyvät hulluna eivätkä ole kovin ahkeria missään muussa.
Täällä samanmielinen. Tilanne luonnon kannalta on kestämätön ja ympäristö sekä luonto vetelee viimeisiään mutta yhä vain jatkamme samaa tahtia kohti päätepysäkkiä. Sydämeen ja sieluun sattuu mutta ihmiskunnan kohtalo ei ole minun käsissäni enkä ala ketään moralisoimaan tästä asiasta.
Tietoisemmat ihmiset voivat yhdistyä ja muuttaa myös niiden ei-niin tietoisten asenteita mutta se on pitkä prosessi ja ihmisiä syntyy jatkuvasti lisää varsinkin kouluttamattomiin kehittyviin maihin joissa ei ole minkäänlaista kierrätystä.
Ihmiskunta tarvitsisi nyt jonkun isomman herätyskellon että huomattaisiin luonnon ja kaiken muunkin elämän arvo vaikka yleensähän ihminen huomaa jonkun puuttuvan vasta kun sitä ei enää ole, valitettavasti.
Kehitysapu on ollut mahtava juttu viimeisen 30 vuotta. Afrikassa on asiat paljon paremmin, eikö totta? Kielletään lapset suomessa ja rahaa lisää kehitysmaihin, kun se auttaa ongelmiin. Suomen lapset on ongelma, niin totta.
Onneksi eletään maalla ja omassa kuplassamme, suurien perheiden keskellä. Meitä ei teidän ongelmat kosketa. Oikeasti.
Kannustaminen lapsettomuuteen olisi vastuutonta ja aiheuttaisi ongelmia heille, jotka kannustavat ja heille jotka noudattavat kannustusta.
Lasten hankkiminen on useimmille ihmisille (enkä tarkoita juuri sinua siellä, joka koet toisin, vaan useimpia) perustarve, jonka he elämässään haluavat saada tyydytettyä. Lapsia saaneena en osaisi edes kuvitella ettei heitä olisi ja elämäni olisi mielestäni paljon tyhjempää. Lasten jättämää aukkoa ei millään kielikursseilla, lukupiireillä ja matkailulla täytettäisi.
Hvin monet ihmiset, etenkin naiset katuisivat lapsettomuusohjeistuksen noudattamista, sitten kun se on liian myöhäistä. Katkeruus kannustajia kohtaan olisi mittaamatonta.
Maapallolla ei ole liikakasvua. Resurssiongelmat saataisiin ratkaistua ihan ravintohävikkiä pienentämällä. Hävikki tuotantoketjun alkupäässä on törkeän korkeaa juuri niissä maissa missä väestö kasvaa lujaa. Meillä taas hävikki on turhankin korkeaa ketjun loppupäässä.
Koska on tyhmää laittaa vahinko kiertämään.
Ei mua ainakaan kannusteta, päinvastoin kaikki tyyliin yrittää pakottaa mua hankkimaan äpäriä. Hyi vittu. Onneksi mulla on vahva oma tahto ja tiedän mitä haluan elämältäni eikä siihen todellakaan kuulu äpärät. En todellakaan lähde hankkimaan niitä vaan siksi että kaikki muutkin niitä tekevät. N28
Kannustetaan niissä maissa, joissa lapsia on liian vähän ja liikakasvun maissa jaetaan ehkäisytietoa ja yritetään hillitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ainakaan kannusteta, päinvastoin kaikki tyyliin yrittää pakottaa mua hankkimaan äpäriä. Hyi vittu. Onneksi mulla on vahva oma tahto ja tiedän mitä haluan elämältäni eikä siihen todellakaan kuulu äpärät. En todellakaan lähde hankkimaan niitä vaan siksi että kaikki muutkin niitä tekevät. N28
Kyllähän lesbotkin voi nykyään mennä naimisiin. Vaikea muutenkin kuvitella, että erityisesti kannustetaan hankkimaan avioton lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat todella kypsältä 28 vuotiaalta. Vai onko tuo N28.n 28 sun äo?
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinua nimenomaan aviottomia lapsia kannustaa hankkimaan? Ystäväsikö? Hanki laadukkaampi ystäväpiiri.
Ei ihminen opi ennenkuin luonto laittaa tälle itse lopun. Turhaa kärsimystä aiheutuu valtavasti mutta ihmisen käsityskyky ei yksinkertaisesti riitä käsittelemään tätä kaikkea. Henkisesti ihmiset ovat vasta pienen lapsen minä minä tasolla.
Yhteiskuntia tulee ja menee. Niin se on aina ollut ja tulee aina menemään. Kaikella on aikansa ja paikkansa.
Ruvetaan maksamaan lapsettomuuslisää ja tehdään nykyisestä tuesta käänteinen.
Vierailija kirjoitti:
Kukas ne tuet maksaa toisessa sukupolvessa... Puhumattakaan sinun eläkkeistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Oota vaan kymmenen tai kakskyt vuotta... Näitä on nähty niin paljon et ei tiedä itkiskö vai nauraisko. Joku promille varmaan pitää päänsä.
On ihmiskunnan itsensä valittava haluaako se jatkaa tällä planeetalla eloansa vaiko jättää tämän planeetan. Planeetta kyllä jatkaa eloansa pitkän matkan vielä ihmisen jälkeenkin, myös luonnolla on uskomaton kyky parantaa itse itsensä kunhan saa olla rauhassa.
Mikä meni evoluutiossa vikaan? Luonnon kannalta olisi ollut parempi että ihmiskunta olisi jäänyt metsästys-keräily kulttuuriin. Harva ihminen on kuitenkaan onnellinen nykyisenkaltaisessa kulutus ja materia yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako mussukkaa Sinulla on, kun meni noin tunteisiin..??
Miten ap itse olet kannustanut ihmisiä lapsettomuuteen?
En tee lapsia sillä en olisi itsekään halunnut syntyä tähän maailmaan. Ihmiset ovat ilkeitä ja itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako mussukkaa Sinulla on, kun meni noin tunteisiin..??
Kaksi. Säälittävää, ettet parempaa vastausta itse asiaan keksinyt. Tuo "meni tunteisiin" on niin kulunut fraasi, ettei se sinun kielitaitosi rikkaudesta mitään mairittelevaa kerro.
Joo tää kannustus pitäisi kohdistaa Afrikkaan ja Aasian maihin josta ne ongelmatkin sikiävät. Oikeasti, mitä hyötyä on tappaa suomalaiset sukupuuttoon ja muualta tulijat valtaavat alueen. Kyllähän tämä meidän hieno yhteiskunta romahtaa siinä.