Milloin voi alkaa odottaa vauvan nukkuvan paremmin?
Meillä esikoinen nukkui alusta asti hyvin, vauvana jo 6 tunnin pätkiä.Nyt tämä toinen on todella huono nukkumaan.Päivisin unet on katkonaisia, ainoastaan vaunuissa ja kantoliinassa onnistuu.Öisin hän heräilee ja syö kahden tunnin välein.Pisin unipätkä on heti alkuyöstä max 4 tuntia.Viime yönäkin hän itkeskeli ja söi joko rintaa tai tuttia koko yön ja pisin pätkä jonka sain nukkua taisi olla se 2 tuntia ja sekin vain kerran.Vauva on vasta vajaa 2kk joten missä vaiheessa voin alkaa edes odottaa että nukkuisi vaikka sen 4-5h putkeen tai että yö menisi yhdellä syötöllä?Tiedän kyllä että vauvat on erilaisia mutta n. suunnilleen...
---nimimerkillä väsynyt kahden äiti joka ei pääse päivisinkään päiväunille---
Kuten itsekin varmaan tiiät, niin eihän tähän ole mitään sääntöä. Jokainen nukkuu, miten nukkuu. Mulle sanottiin " rohkaisevasti" neuvolassa, että 6kk ikäisellä alkaa olla vuorokausirytmi vakiintunut. Mä olin, että " gee, thanks... puoli vuotaa kaaosta"
Enivei meillä siis myös alkuun varsin huono nukkuja -unta riitti 2-3h pätkissä. Vähän reilu kuukauden ikäisenä alkoi syötöt vähentyä aika tarkkaan siihen 2 (max 3) per yö ja nyt 2kk ikäisenä on reilun viikon mennyt yhdellä syötöllä per yö. Eli menee nukkumaan klo 21 ja herää syömään klo 05 tienoilla.
Näin meillä.