Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluiset Torstaipäivään

16.02.2006 |

En nähnyt pinoa joten tässäpä on.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi nukahti illalla heti 23, nostin maitopullon jälkeen sänkyyn ja sinne jäi ähertään ja seuraavan kerran heräsi 6.10 tänä aamuna. ja aamutisuttelun jälkeen nukkui vielä yhdeksään.

Äsken laitoin Viivin leikkimatolle mahalleen, katseli omaa kuvaa peilistä ja jutteli kovasti. Kääntyi jopa vahingossa siitä selälleen eli painava pää vei tyttöä ja vähän kopsautti päätäänkin. otin pois kun näytti että väsyisi olemaan siinä niin johan tyttö sai hepulit ja rauhottui vasta kun laitoin uudelleen mahalleen. Kovasti jaksaa jo kannatella päätä ja seurailee ympäristöä.

Meillä onneksi koko porukka alkaa vihdoinkin olemaan terveiden kirjoissa. Toivottavasti säästytään siltä pahimmalta virusaallolta joka on kuulemma vielä tulematta.

Eilisessä pinossa joku?? (dementia) kyseli isän aktiivisuudesta. Minä en voi muuta kun kehua. Meillä mies aina itse ehdottaa että voi syöttää pullosta. Ja hätyyttää muakin menemään kauppoihin yms. Kotitöistä se " harrastaa" imurointia ja pesee kyllä usein tuttipulloja. Mutta harvoin tyhjentää esim. tiskikoneen tai pesee pyykkiä, jos pyydän niin sekin onnistuu muttei omaaloitteisesti. Mutta kaikin puolin kiltti ja auttavainen mies. Nyt se ährää tuolla listaa takan ympärille ja sitten vihdoinkin aikoo saumata keittiön työtason yläpuoliset kaakelit. (ne on odottanut saumausta pari kuukautta)

Nyt se huutelee apuun, heippa!

Liili

Vierailija
2/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on pitkästä aikaa semmonen kummallisen apaattinen mieli. Ei oo oikein mitään syytä. Kai se kuuluu asiaan. Viime yö meni samaan malliin kuin edellisetkin yöt, eli Milja nukahti vähän ennen kymmentä, söi puoli kahdelta ja kuudelta ja heräsi vähän ennen kahdeksaa. Itsekin siis sain nukkua ihan mukavasti. Jotenkin kuitenkin nyt tuntuu, että seinät kaatuu päälle. Ei silti jaksa lähteä kävelyllekään. Varmaan osittain kotityöt ahdistaa. Vaikka mitä tekis, aina on paikat mullin mallin. Eikä ole edes enempää lapsia! Ihan itse osataan miehen kanssa sotkea...

Minun pitäis oikeasti vähentää karkin ja pullan syöntiä!!!!!!! Raskauskiloja tuli mukavat 20, joista on vielä puolet jäljellä. Ja kun lähtöpainoakin oli viitisen kiloa liikaa, niin on tässä työmaata. Vaikka imetän, ei tällä syömisellä pääse kilot kariseen. Olen kyllä päättänyt, että ens viikosta lähtien jätän pullat pois ja pidän yhden karkkipäivän viikossa. Pakko, en nimittäin mahdu mihinkään vaatteisiini, vain verkkareihin ja yksiin siskolta lainaamiini mustiin housuihin. Ei senkään vuoksi viitti juuri ihmisten ilmoille lähteä, kun näyttää niin homssuiselta.

Mutta jaksan silti iloita ihanasta ja hyväntuulisesta tytöstäni. Aamullakin meillä oli Miljan kanssa oikein pitkät hymyily ja rupattelutuokiot. Pikkuhiljaa Milja alkaa testamaan erilaisia ääniä. Tähän asti äännähdykset on ollu sellaisia matalia ja lyhyehköjä " guu" -ääniä. Nyt on alkanu hieman tulla mukaan korkeampiakin ääniä. Jokohan meilläkin kohta kiljahdellaan?! :) Pikkuvauvan juttelu on kyllä yksi hellyyttävämmistä asioista maailmassa, mitä tiedän. Kerrassaan suloista.

Olen alkanut miettimään ajankohtaa, jolloin voitaisiin lähteä Miljan kanssa kahdestaan mummolaan eli minun vanhempieni luokse muutamaksi päiväksi. Mentäisiin varmaankin junalla, koska en tiedä uskallanko lähteä ajamaan. Ja sitten olisi se mahdollisuus, että mies voisi tulla esim. viikonlopuksi autolla perässä. Olisi tosi kiva ja saisi vaihtelua ja piristystä itsellekin, puhumattakaan mummon ja papan innostuksesta. Varmaan ensi kuussa sitten.

Eipä kai tässä muuta. Milja nukkuu vielä vaunuissaan, on nukkunut nyt kolme tuntia. Olen kyllä monta kertaa käynyt laittaan tuttia, mutta on jatkanut uniaan. Eiköhän se sieltä kuitenkin pian herää. Jos vaikka ehtisin haukata jotain ennen sitä. Joten palaillaan.

Iloisen apaattisin terveisin ;)

Äippä ja Milja 6vko5pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Meillä nukuttiin myös hyvin. Typy nukahti nopeasti 11.30. Heräsi syömään klo 4 ja 8 ja heräsi 9.30. mulla kanssa menee tuota pullaa ja KEKSEJÄ aika paljon. Ne 10 kg olisi tiputettavaa vielä. Mulla oli tänään jälkitarkastus ja unohdin kysyä, että joko voin harrastaa liikuntaa oikein kunnolla. No kaippa pikku hiljaa kun synnytyksestä on nyt 8 vko. Pian meille tulee pappi käymään, kun meillä on sunnuntaina ristiäiset. Mutta hyvää loppuviikkoa kaikille.

Kukas se nyt olikaan, jolla oli apea mieli. Mulla kanssa joskus, mutta seuraavana päivänä saattaa olla jo ihan eri mieliala..hormonit..kylläpä se siitä

Vierailija
4/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa minäkin jotain. Kuulun siis niihin, jotka aktiivisesti lukevat muiden juttuja, mutta laiskasti omia raapustelen..

Ihana hetki! Molemmat muksut nukkuvat, siis vauva 8 vkoa ja taapero 2v. Erinomaisen mahtavaa on, että vauvakin nukkuu kunnon päikkärit. Välillä typsy on nimittäin sellainen, että ottaa sellaisia 10min tirsoja sylissä, ja kun yritän laittaa nukkumaan sänkyyn, niin kohta alkaa kätinä. Se on kyllä raskasta. Meillä on kyllä suloinen vauva, mutta aika kannettava ja hoidettava, kun siellä massussa on kaikennäköisiä mörköjä. Ehkä siitä tekee raskaaksi se, että taapero haluaisi minua mukaan leikkeihinsä ja häntä harmittaa sitten niin kovasti, kun minulla on koko ajan vauva sylissä hyssyteltävänä. Nyt on myös alkanut mustasukkaisuus vaivata ja taapero on muutaman kerran onnistunut lyömään vauvaa.. muutenkin tuntuu, että uhmaikä lähestyy. Toisinaan sitten menee oikein mukavasti ja kaikki ollaan niin kavereita.. :) Täytyisi ulkoilla enemmän niin taapero pääsisi purkamaan ylimääräistä energiaa. On vaan ollut niin kylmiä ilmoja, ettei olla vauvan takia päästy.. Nyt voitais kohta lähteä..taitaa olla alle -10. Muilla taitaa vauvat jo nukkua ulkona pitkiä pätkiä.. saamaton minä :O :)

Osaisko teistä kukaan neuvoa minua tai antaa nettiosoitteen, miten osaisin sitoa kantoliinan?!! Olisin tosi kiitollinen. Olikohan se tikru joka ylisti liinailua. Mäkin haluaisin, mutta en osaa!:)

Jep, jep eipäs tässä.. vauvelikin on jo herännyt uniltaan ja tissitellään täsä samalla. Siinä on kyllä ollut vähän opettelemista, että kotihommia voi jättää iltaan ja keskittyä päivällä vain lastenhoitoon, kun nämä nyt tarvitsee tällähetkellä mua niin paljon.. (kääk)

Täytyy tästä lähteä taas mässäilemään herkkuja.. se on mun rakkain harrastukseni nykyään ;)

Vierailija
5/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän heti alkuun kun muistan.. Kantoliinakanava.fi sivustosta löytyy ainakin sidontaohjeita..

Meillä myös kitistään ilmavaivoja. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ei olla vielä koetettu oikeastaan mitään troppeja kun välillä tuntuu helpottuva. Nyt on pari päivää ollut aika kovia niin taidanpa koettaa reladropseja, onko kokemuksia? Tyttö täytti meillä vasta kk:n toissapäivänä.

Päivät menee kanniskellessa vauvaa, nukkuu onneksi parit pidemmät päikkärit niin saa jotain tehtyä.

Hymyä odotellaan kovasti, noita hyväntuulisia valveillaolon hetkiä on vain niin vähän.. Olisi mukavaa saada " palautetta" , nyt päivät tekee raskaaksi se ettei oikein tiedä tekeekö oikein.. Eikä tunnu muutenkaan vaistot nousseen tilanteen tasalle, en ole koskaan varma onko nälkä vai väsy vai ilmaa.. Sitten vaan kokeillaan kaikkea. Tissi kelpaa aina mutta siitä seuraa enenevässä määrin ilmaa..Eikö Annoralle oltu paikallisessa neuvolassa sanottu että harvemmat syötöt tulisi kyseeseen, rauhoittaisi mahaa..?

Täysimetyksellä mennään, ei olla pulloa edes tarjottu vielä. Nyt on jo varastossa löypsettynä vähän maitoa, ei tarvittaisi enä kuin mies kotiin opettelemaan ja opettamaa pulloruokailua. Mies on päivät töissä ja illat koulussa..

Kestoilla ollaan menty, kerran kylässä laitettiin kerttis muttei tykännyt tyttö eikä me. Villahaousut ja harso on poäivällä hyvä,öisin on ollut joku tehokkaampi ja napakampi imu..

Tuli pitkästi jaariteltua, no, tuskin näitä pääsee usein laittamaan..

t. äiti ja tyttö 1kk+

Vierailija
6/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukahti autoon ja nukkuu nyt kaukalossaan eteisessä..

Meillä on pidemmän aikaa menny yöt tosi hyvin, poika nukahtaa ennen ilta 9 ja syö pullon maitoa aamuyöstä ja jatkaa samantain unia 7-8 asti. Tosin kuudeltakin saatetaan jo nousta...mutta tulee siinä silti hyvin yhtämittaista unta.

Paljonko teidän vauvat syö kerralla?

Meillä Sisu syö päivällä aina noin 140ml kerralla maitoa ja iltaisin olen nyt antanut maissivelliä.. arvatkaapas paljonko poika eilen illalla pisteli velliä kerralla...? 260ml. Siis tosiaan, ei yksi purkki edes riittänyt! Päästi kunnon röyhtyn ja kävi tyytyväisenä unilleen.. Hirveä määrä kuitenkin mun mielestä velliä, kun ikääkin on vasta se reilu 2kk.. No mutta minkäs teet, kun ruokahalu on kohdallaan nin on..

meillä isi osallistuu sen minkä töiltään kerkiää. (eli vähän..) Ja auttaa kyllä kaikessa, mutta aina pitää oikeestaan pyytää..tai sitten se kysyy että mitä voisi tehdä.. (aika tyhmää sinänsä, koska täällä on kokoajan kaaos ja hommia riittää kyllä..)

Nyt meen purkaa kauppakassit vielä kun poika nukkuu.

Vierailija
7/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me joudutaan luopumaan rakkaasta kisustamme!!! Te joilla on lemmikkejä ymmärrätte varmasti suruni... Mulla todettiin astma ja kissa-allergia, joten muuta vaihtoehtoa ei oikein ole. En tiedä yhtään kuka meidän kisun ottaisi, joten ollaan mietitty että se täytyy sit varmaan lopettaa :( Kauheeta kun toi on vasta 2-vuotias ja aivan ihanan kiltti kissa... Se on mulle NIIIIN tärkeä!!! Oon siis useamman päivän jo porannut, enkä tiedä miten tästä pääsen yli... No, kai elämä voittaa ja onneksi mulla on toi ihana tyttö!!! En tiedä miten selviäisin ilman sitä.

Vastailen muutamiin kysymyksiin kun en pariin päivään oo jaksanut kirjoitella. Meillä käytetään pääasiassa 62 kokoisia vaatteita. Osa on kyllä jo vähän pieniä ja joitakin 68 vaatteita on jo käytössä!

Meillä iskä hoitaa tyttöä iltaisin tosi paljon. Kantelee sylissä ja jutustelee :) Ja iltaisin iskä vaihtaa kaikki vaipat! Meidän tyttö kun painaa jo yli 7kg niin toi pyllynpesu on mulle aika rankkaa hommaa...

Jaa niin, voisin vielä kertoa että oltiin tytön kanssa tänään vauvakinossa ja mukavaa oli!! :) Suosittelen jos vaan kiinnostaa.

Äh, mulla on vaan toi kissa-asia nyt niin mielessä etten oikein osaa mitään kirjoittaa.... Nyt lopettelen ja koitan mennä tekemään jotain jolla saan ajatukseni muualle. Hyvää torstaita kaikille!

surullinen violet ja tyttönen 2,5kk

Vierailija
8/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vauva nukkuu ihanan tyytyväisenä kantoliinassa, jeeee!! Tää on kivaa!!

Vierailija
9/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että on perjantai mutta ei ollukkaa X)

Voi Violet!! :' ( Kuinka surullista.. Jospa joku suostuisi teidän killin adoptoimaan.Ettei tarttis sentään lopettaa!! Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu..Tiedän kyllä (koiranomistajana) miten rakkaita lemmikit voi olla.Tuli ja leimaus sentäs.. Jaksuja!!

Hoppana! Babyidean sivuilla löytyy myös kietasuX2:n sidonta ohje! Ite käytän sitä sidontaa.Ne on muutenki hyvät sivut..suosittelen vierailemaan! :)

Nyt on pakko VALITTAA!! Olin niin äimänkäkenä tänään kaupassa että JOPA MINÄ menin sanattomaksi.. Harvinaista minulta :OO

Nea on vähän flunssainen mutta päätin kaikesta huolimatta lähteä ruokakauppaan kun ei kuumetta ollut.No neitokainen sitten heräsi vaunuissaan kesken ostosten teon ja alkoi huutamaan.Minä päätin että huutakoot..kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu ;) vähän hyssyttelin välillä mutta kitinä jatkui kuitenkin.Vaunuissa oli siis HARSO suojana.Kuten aina pidän,varsinkin näin pakkasilla ja muutenkin flunssa-aalto aikana ettei kaikki pöpöt pääse vaaviin (mitä mä tätä teille selitän,ymmärrätte varmaan..) No yksi MUMMELI (n.60-70v) siinä sitten käveli hyllyjen välissä ohi ja päivitteli muille asiakkaille (!) kovaan ääneen mennessään että " Tuo lapsihan tukehtuu tuonne vaunuihin!!" (Nea just silloin kätisi) Ja katsoi minua Kauhistunu ilme kasvoillaan. Totesin siihen vain että no eihän tukehdu!! Täti kovaan ääneen siunaili jo ohitettuaan meidät: " Tukehtuupas.. VOI LAPSI RAUKKA!!!!"

Olin niin ällistyny tosta kommentista etten osannut sanoa mitään takaisin!! vasta kun eukko oli liuennut niin ajattelin että Jestas..minäkö olen niin sadisti äiti että kidutan lastani ja tukehdutan tahallaan vaunuissa joissa on harso suojana!! Harsohan on hengittävää materiaalia!!Miten vauva nyt tukehtuisi sen takia (?) Voi samperin vanhat akat!!Eikö niillä ole muuta tekemistä kuin vahtia äitejä ja huomautella TYHMISTÄ asioista.. Tulin TOSI huonolle tuulelle tuosta kommentista!! :E *murr*

Näin samaisen huuhkajan vielä kassalla ja annoin pahaa silmää.. Eukko vaan katsoi minua ylimielisenä ja nosti nokkansa pystyyn.. En viitsinyt siinä vaiheessa enää alkaa paasaamaan ihmisten yli :P

*ärsyttää!!!!*

No nyt pitää mennä..

Oli jotain kommentoitavaa vielä mutten ehdi kun tyttö kiukkuaa.

On vissiin tukala olo pienellä kun räkää pukkaa.Toivottavasti ei flunssa mene korviin :OO

-Tiggr&Nasu 11vk 1pv

Vierailija
10/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....koitan jaksaa pari riviä saada aikaa kun vihdoin Juho nukkuu pidempiä uniaan näköjään.

mutta esikoinen aika kaamealla tuulella=/

on niin väsynyt...

sanon vaan että mun rintatulehdus vähän parempi jo,pistelee ja jomottaa rintaa välillä mutta 2-2,5 tunnin välein lypsäminen,lämpimänä pitäminen ja lääkkeet tehoaa...yöllä vaan piti valvoa,lypsin,esikoinen meni vessaan,juholle piti monta kertaa laittaa tuttia...mutta eikö se tästä...nyt on sellaista monkumista esikoisella että huh huh....=/!!!!!!!!!

huomenna ehkä paremmalla ajalla...

äitiliini ja Juho 2,5kk

enkä taas yhtään muista oliko jotain kysymyksiä...aivot unessa...

Vierailija
12/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten painettua enteriä....Meillä on taas vaihteeksi iskenyt räkätauti perheeseen...Ja kun näitä muksuja on viisi niin hyvin tarttuu jokaiseen. Ronja on vielä siltä välttynyt...Ensi viikoksi pitäisi lähteä mummolaan hiihtolomaa vietteleen niin ei tauteja kaipailis.

Ronja huomasi tänään ittensä peilistä ja antoi mahtavat hymyt itselleen...Muutenkin tyttö on perus kiltti tapaus. Säälittää kun joutuu vaan istumaan turvaistuimessa jatkuvasti, kun kuskataan siskoja harrastuksiin.

Vaatteista...meillä käytetään 68 cm vaatteita.Harmittaa kun on pitäny noita ihania pieniä vaatteita laittaa pois.

Isän osallistumisesta sen verran, että meillä se on oma-aloitteisesti tosi vähäistä. Sitten kun pyytää niin jotain saattaa tehdä, mutta kotitöihin sitä ei kyllä saa osallistumaan ja sekos aina saa meikäläisen käämit kuumiksi...

Täytyy tästä alkaa raivaustöihin, jotta aamulla ei sitten heti ärsytä tuo kauhia kaaos....

Tsemppiä kaikille

Tintti ja Ronja