Kerro sun kokemukset tv-lupatarkastajasta!
Lymysitkö sohvan alla kun ovikello soi? Jäitkö kiinni itse teossa? Saitko puhuttua itsesi irti sakoista?
Ps. Jonnet ei muista
Kommentit (10)
Pelkäsin näitä sairaasti ja mulla oli vastapäisen naapurin kanssa diili, että se heti soittaa mulle jos epäilee tarkastajia - kerran soittikin ja peitin tv:n jollan lakanalla muttei kukaan tullutkaan soittamaan kelloa. En koskaan avannut ovea jos en odottanut jotain mutta kerran oli tullut lappu tv-tarkastajalta ovikellon rimpautuksen jälkeen. Sen jälkeen ne soittelivat puhelimella perään, sanoin ei ole tv.tä
Ykkönen jatkaa vielä nuorempana asuin opiskelija talossa niin siellä aina joku huusi rapussa et älkää avatko se on TV tarkastaja:)
Ainoa mielikuvani aiheesta on, kun totesin omilleni muutettuani kyllä se tv-lupa pitää vanhempien maksaa jos tv:n mulle haluavat kerta matkaa antaa. Että minä en halua ruveta jännittämään joka ovelle koputtajaa onko tarkistaja vai ei. Tuohon aikaan vanhemmat maksoi suurimman osan asumiskuluistani. Kyllähän ne senkin mielellään maksoi kun itselleenkin sen maksoivat mutta mielikuvani on että olisivat miettineet onko se niin justiinsa.
Tuosta meni kait joku vuosi tai kaksi ja se tv-lupajärjestelmä lakkasi.
Kännykät olivat aika uusia ja tarkastaja soitti. Olin ystävällä katsomassa telkkaria ja ääni pauhasi taustalla. Totesin vaan, ettei ole telkkaria (ei oikeastikaan ollut).
Olin nuori ensimmäisessä asunnossani. Olin lähdössä matkalle äitini kanssa ja odotin, että hän tulee hakemaan. Ovikello soi, avasin oven edes katsomatta kuka siellä on ja lähdin vain makuuhuoneeseen pakkaamaan viimeisiä vaatteita ja hukkasin että tule sisään vaan. No hetken kuluttua miesääni sanoi että teillä onnin näköjään telkkari😅 ai että kun säikähdin! Pari kuukautta tuli takautuvaa maksua kun silloin olin poikaystävän kanssa asuntoon muuttanut...
Olen jo 56-vuotias eikä koskaan ovikelloani soittanut tv-lupatarkastaja. Luultavasti siksi, että maksoin aina ajallaan tv-lupani.
Jatkuvasti ramppasivat häiriköimässä, kunnes soitin jollekin "ylitarkastajalle" kotiin kun möyryytin ensin tarkastajaa aikani. Mussutti jotain että on vapaalla, johon minä sanoin että niin minäkin ja antaa olla viimeinen kerta kun minua häiriköivät. Niin olikin.
Kaveri sai sakot kun tarkastaja oli oven suusta kuullut television äänen. Ei auttanut vastaväitteet, valituksia teki asiasta mutta joka lautakunnassa todettiin että ”tarkastajan sana painaa kuin sinun”.
Mulla on ollut aina periaate, etten avaa ovea, jos en tiedä kuka siellä on, ja tapa on vain jäänyt päälle. En tiedä keitä kaikkia vuosien aikana on ovikelloa soitellut. Kun ovikello soi eikä sieltä kuulu "minä täällä" tms. tutun äänellä, niin olen ihan säikkynä edelleenkin.
Saamari katselin lätkän mm kisoja kun ovikello soi ja juoksin hädissäni aukaisemaan kun Mertarannan huusi volumet täysillä, niin siä se pirulainen oli lupaa kysymässä enkä voinut kieltääkään ettei ole telkkaa. Sakolla selvisin vai oliko se korotettu TV maksu sitä nyt en muista.