Mikä tosielämän mysteerin haluaisit ratkeavan?
Jos saisit valita vain yhden? Itse ehkä Raisa Räisäsen katoamisen.
Kommentit (39)
Sen, että miksi joillekin kasaantuu kaikki paska elämässä ja toiset on kuin Hannu Hanhia.
Sen, miksi pesukone syö sukkia. Tätä olen ihmetellyt jo vuosikymmeniä.
Mihin hävisi minun timanttikorvikset? Tämän haluaisin tietää.
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Kaikki katoamistapaukset tietysti.
Toisaalta kiinnostaa myös tavattomasti, kuka oli mystinen Isdalin nainen, joka oli asunut hotelleissa lukuisilla eri nimillä, puhui monia eri kieliä, oli silminnäkijöiden mukaan olemukseltaan erityisen hillitty ja elegantti, löydettiin Norjan Isdalin metsästä kuolleena, sormenjäljet hiottuina ja kasvot poltettuina. Hänen matkalaukkunsa löydettiin myöhemmin, mutta sieltäkään ei löytynyt tietoa naisen oikeasta nimestä tms.
Tämä tapahtui kylmän sodan aikaan, ja monet epäilevät naisen olleen pakomatkalla ollut vakooja, joka saatiin kiinni ja surmattiin.
Tästä tulee mieleen muut kummallisia yhteensattumia tai yksityiskohtia sisältävät tapaukset. Onkohan koskaan käynyt tällaisissa tapauksissa niin, että uhri tai se katoava henkilö ei ole tajunnut tai on tajunnut aivan viime hetkillään että tästäpä muuten tulee kummallinen mysteeri. Isdalin naisesta sanoisin, että tiesi elävänsä epätavanomaista elämää. Muihin jo mainittuihin tapauksiin tämä pohdintani ei oikein päde. Djatlovin solan onnettomuuteen kävisi täydellisesti. Jos kaikki tapahtui luonnollisten prosessien kautta niin onko viimeiset henkiin jääneet ehtineet ajatelle pahus tämä tulee näyttäytymään todella oudolta.
Uskoisin, että osa mystisesti kadonneista ja /tai surmatuista on aavistanut kohtalonsa ja tullut miettineeksi, miten oudolta kaikki tulee ihmisten silmissä näyttämään.
Varsinkin Isdalin naisesta minulla on vaikutelma, että hän oli älykäs ja ymmärsi missä mennään sekä ennakoi kohtaloaan. Ruumiinavaajat löysivät hänen mahalaukustaan suuren määrän unilääkkeitä, mikä viittaisi metsässä tapahtuneeseen itsemurhaan, ja toisaalta kasvojen polttaminen ja sormenjälkien tuhoaminen viittaa ulkopuoliseen tekijään, joka halusi, ettei ruumista tunnisteta (silloin ei vielä ollut mahdollisuutta dna-tunnistukseen).
Ehkä vielä joskus jostain löytyy Isdalin naisen jättämä salainen viesti, jossa hän selittää kaiken?
Jospa hän suunnitteli itse kaiken. Joku vain avusti sitten näiden tunnistettavien piirteiden tuhoamisessa.
Mä haluaisin olla äänestyskopissa USA:n ensimmäisen rouvan kanssa ja katsoa äänestääkö hän tosiaan miestään.
Haluaisin tietää ketkä täyttivät Sinisen Tulevaisuuden kannattajakortit.
Sen, että onko kuussa oikeasti käyty.
Minua on aina häirinnyt aivan tuhottomasti virvatulet. Niitä ei ole tieteellisesti todistettu, mutta tiede uskoo niiden olemassaoloon. Niiden synnystä on olemassa enemmän tai vähemmän hyväksytty teoria (suokaasu), mutta se on täynnä valtavia aukkoja (miksi kaasu syttyy palamaan, miten virvatuli voi mahdollisesti liikkua jos se olisi palavaa kaasua, miksi ne ovat värillisiä). Voisin kuolla onnellisena jos virvatulet saataisiin lopullisesti selitettyä.
Haluaisin olla katsomassa Stonehengen pysytystä
Suhteellisuusteorian ja kvanttimekaniikan yhteensovitus
Birgitta Åkerlund tai Raisa Räisänen.
Vierailija kirjoitti:
JFK tai Palme, vaikea valita noista mutta sanotaan JFK.
Spender ampui Kennedyn. X-filesistä selvisi.
Vierailija kirjoitti:
molemmat on käytännössä ratkenneet
Bodomin murhat. Vaikka luulen kyllä, että kun murhaaja kuolee, häneltä tai hänen läheisiltään löytyy tunnustus.
Vierailija kirjoitti:
spontaanit itsesyttymiset
Ei ole olemassa
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin on ratkenneet.
Se kadonnut malesialainen lentokone
”Suurista kysymyksistä” haluaisin saada tietää:
- Miten tulla onnelliseksi ja olla sitä kaikissa elämänvaiheissa?
- Miten kehittyä ihmisenä parhaalla mahdollisella tavalla?
Elämän tarkoitusta en ehkä haluaisi tietää. Luulen, että olen onnellisempi sitä arvuutellessani.
Muista mysteereistä minua kiinnostaa:
- Asha Degreen ja Raisa Räisäsen katoamistapaukset
- Isdalin nainen
- Mitä Estonialle oikeasti tapahtui?
- Kuka oli Zodiac?
-
Haluaisin nähdä elokuvan Isdalin naisesta. Esim. Renny sais siitä hienon tarinan trillerille/mysteerileffalle. Rennyn elokuva Djatlovin solan mysteeristä oli ihan hyvä.