Parketti vai illuminaatti?
Kommentit (336)
KellÀÀn kokemusta mormonilattiasta?
Vierailija kirjoitti:
Mormonilattia vaikutti aluksi kauniin mustavalkoiselta, mutta lattia on vÀhÀn liian sliipattu makuuni. Lattian kÀÀnnyttÀminen parin kuukauden vÀlein ylösalaisin on alkanut tuntua työlÀÀltÀ, ja aina tÀytyy kutsua vanhimmat valvomaan toimitusta. Aiommekin muuttaa tÀstÀ asunnosta, koska lattian kÀÀntötyöt ovat alkaneet rasittaa. Taas lattian valinta edessÀ!
Ulkomailla reissatessani vierailin kerran erÀÀssÀ harvinaisen viehÀttÀvÀssÀ itÀnaistyylisessÀ talossa, joka sai minut sisuksillaan kateudesta virheÀksi. EnsinnÀkin, talon sisÀÀn johtivat upeat mormoniportaat kullitetuilla porraskaiteilla. KeittiössÀ oli virtsakivilattiat ja muissa huoneissa maanlÀheisempÀÀ tunnelmaa luovat hautalattiat. Talon ainoa miinus oli makuuhuoneen halvalta nÀyttÀvÀ luomimatto, jossa tuntui olevan jo pahanlaatuisia muutoksia. Ulkona lapset olivat rakentaneet itselleen puuhun bajamajan! Kunpa jokin sisuslehti, kuten Kotihinkki tai Kodin Irvikuvalehti tajuaisi tehdÀ tÀstÀ talosta joskus jutun!
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla reissatessani vierailin kerran erÀÀssÀ harvinaisen viehÀttÀvÀssÀ itÀnaistyylisessÀ talossa, joka sai minut sisuksillaan kateudesta virheÀksi. EnsinnÀkin, talon sisÀÀn johtivat upeat mormoniportaat kullitetuilla porraskaiteilla. KeittiössÀ oli virtsakivilattiat ja muissa huoneissa maanlÀheisempÀÀ tunnelmaa luovat hautalattiat. Talon ainoa miinus oli makuuhuoneen halvalta nÀyttÀvÀ luomimatto, jossa tuntui olevan jo pahanlaatuisia muutoksia. Ulkona lapset olivat rakentaneet itselleen puuhun bajamajan! Kunpa jokin sisuslehti, kuten Kotihinkki tai Kodin Irvikuvalehti tajuaisi tehdÀ tÀstÀ talosta joskus jutun!
Kotihinkin taso on laskenut kellarikerrokseen asti. :(
Lasikatto on ikÀvÀ etenkin naisille, siihen törmÀÀminen sattuu pÀÀhÀn.
MÀ olen jo vaihdevuosi-iÀssÀ joten asennettiin hormonilattia, siitÀ mun ikÀinen saa kelakorvauksen. Se on vaan hiukan liian teatraalinen ja koko ajan on jotain draamas. LisÀksi lÀmmönsÀÀtelyn kanssa on hiukan niin ja nÀin.
Vierailija kirjoitti:
MÀ olen jo vaihdevuosi-iÀssÀ joten asennettiin hormonilattia, siitÀ mun ikÀinen saa kelakorvauksen. Se on vaan hiukan liian teatraalinen ja koko ajan on jotain draamas. LisÀksi lÀmmönsÀÀtelyn kanssa on hiukan niin ja nÀin.
Se myös kuivuu ajankanssa ja rypistyy aika lailla. Mutta parempi se kuin ilman.
Tein keittiöön lattian itse vanhoista sukkahousuista, joiden vÀri sointuu melanoomaisten kaapinovien vÀriin erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihinkin taso on laskenut kellarikerrokseen asti. :(
Niin on. Mutta kyllÀ Avokkitakka on myös nykyÀÀn aika kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Tein keittiöön lattian itse vanhoista sukkahousuista, joiden vÀri sointuu melanoomaisten kaapinovien vÀriin erinomaisesti.
ns. pirkka-lattia
NWOmattolattia ja kokolattiareptiliaani ovat myös ihan hyviÀ vaihtoehtoja.
Usein ajatellaan ettÀ NWOmattolattia sopii vain mÀrkÀtiloihin ja nÀyttÀÀ rumalta, mutta nykyÀÀn löytyy todella nÀyttÀviÀkin.
Kokolattiareptiliaani on vÀhÀn vaikeampi pitÀÀ tietenkin siistinÀ ja ei varmaan sovellu taloon jossa lapsia tai elÀimiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mormonilattia vaikutti aluksi kauniin mustavalkoiselta, mutta lattia on vÀhÀn liian sliipattu makuuni. Lattian kÀÀnnyttÀminen parin kuukauden vÀlein ylösalaisin on alkanut tuntua työlÀÀltÀ, ja aina tÀytyy kutsua vanhimmat valvomaan toimitusta. Aiommekin muuttaa tÀstÀ asunnosta, koska lattian kÀÀntötyöt ovat alkaneet rasittaa. Taas lattian valinta edessÀ!
Niin, meillÀhÀn taas oli ensin ongelmia löytÀÀ koko mormoneja. Olisiko teillÀpÀin parempi saatavuus? Tai ehkÀ rahtina voisi tilata, en tiedÀ.
Mutta meillÀhÀn oli sitten myös karkaaminen ongelmana, lattiaan tuli koko ajan koloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se myös kuivuu ajankanssa ja rypistyy aika lailla. Mutta parempi se kuin ilman.
Vanhemmiten tuollaiseen tulee myös lÀiskiÀ, lisÀksi karvan kasvu lisÀÀntyy kuin metsuritekstuaaleissa vaikka alkuperÀinen malli olisi ollut mammakuviota.
Vierailija kirjoitti:
Kiveslattia on helppo pitÀÀ puhtaana.
Joo, mutta jos sen menee vahaamaan, niin se saattaa alkaa haiskahtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiveslattia on helppo pitÀÀ puhtaana.
Joo, mutta jos sen menee vahaamaan, niin se saattaa alkaa haiskahtamaan.
Ei haiskahda jos kÀytÀt pallivahaa, suunniteltu juuri kiveslattioille. Ainoa haitta voi olla liukkaus.
Hauvaparketti on kÀtevin jos teillÀ on isoja hauvoja, koska se on helposti hiostavissa.
Naminaatti sopii jos on lapsia jotka on nirsoja tavallisille illuminaateille.
MeidÀn mamma on laiska pesemÀÀn lattioita , olikin aika tahmeat ja paikoin maiskahteli kÀvellessÀ. Koira ja kissa jÀivÀt aina turkeistaan kiinni lattiaan . Kunnes hoksasin , siitÀhÀn tulee kÀtevÀ kokolattianmatto. Nyt leikkaamme hiukset suoraan lattialle ja mamma raakailee itsensÀ olohuoneessa , onkin jo melko pehmoinen ja lÀmmin villakerros . Haittana on pienien esineiden katoaminen karvojen sekaan, hukassa onkin autonavaimet muutamat korut ja kolikoita.
Saakeli lattia! Lattia tattia! Hakkaa :D
Vaimo halusi viinyyli - LEVY :D - lattian :D :D
KyllÀ on meillÀ hassua :D ja nokkelaa :D
Tuolla joku kertoi kÀyttÀneensÀ sukkahousuja lattiaan. Jos mormonit pÀÀllystÀisi sukkahousuilla, ei mormonilattiaan tulisi kÀÀntymiÀ eikÀ karkaamisia joten ei kolojakaan.
Parketti. Parketeissakin on eroja, jotkut hyviÀ ja jotkut huonoja... Kannattaa vertailla. Itse suosin perinteisiÀ lankkulattioita.