Ihan oikeestiko teidän teini-ikäiset on koko aattoillan kotona??!!
Meidän lapset syö jouluaterian ja avaa lahjat ja sitten siinä kymmenen maissa lähtevät kuka mihinkin: kaverille missä ystävät kokoontuu viettään omaa joulua, katsomaan ketä on ostarilla tai luistinradan kopeilla, vanhin menee kaverien kanssa baariin.
Kyselen siksi kun työkaveri ihmetteli miten meidän lapset ei oo aattoa kotona. No onhan ne, muittei koko iltaa. Me ollaan sitten isän kanssa kahdestaan loppuilta :)
Kommentit (17)
Ei aattona ole missään ketään, kaikki on kotonaan. Vasta joulupäivän iltana on jotain jossain.
Meillä nuo ovat kotona. Eivät edes haikaile hoodeille hengailemaan.
Missähän lähiössä oikein asut, kyllä normaalisti aatto vietetään aina kotona. Ei jouluaattona mennä kyläilemään kavereille kun siellä kavereillakin on oma joulunvietto käynnissä. Saati notkuta missään ostarilla aattoiltana, mitä ihmettä :D Baarissakin käy vaan joku wt-porukka jouluna.
Minä ja sisarukseni vietettiin aattoillat kotona kun olin teini. Ja minä olin vieläpä sellainen teini joka muut vuodenpäivät norkoili kaupungilla ryypäten.
On todellakin koko aattoillan kotona
Eihän edes julkiset kulje aattoiltana. Takseillako ne teinit muka suhailee kavereidensa luokse?
Siis mitä, tietenkin ovat kotona. Eihän siellä mitään kavereitakaan ole ulkona kun kaikki ovat kotona.
Missä miehesi on? Kun isän kanssa olet kaksin?
No tottakai ovat kotona, jouluaaton ja joulupäivän. Kaikki kaveritkin viettää joulua perheidensä kanssa.
Outo meininki teillä.
Tätä just ihmettelen. Meillä ihan selvä että lapset saa nähdä kavereita aattonakin. Muutama joulu sitten meillä oli 5-6 tyttöä koko yön pyjamabileissä, pelasivat Nintendoa, leikkivät japani-nukeillaan ym. Ap
Mikä ostari on auki jouluaattoiltana?
Vierailija kirjoitti:
Tätä just ihmettelen. Meillä ihan selvä että lapset saa nähdä kavereita aattonakin. Muutama joulu sitten meillä oli 5-6 tyttöä koko yön pyjamabileissä, pelasivat Nintendoa, leikkivät japani-nukeillaan ym. Ap
Ovatko lapsesi kaverit perheistä, joissa on tapana viettää joulua kosteissa merkeissä? Koska se on ensimmäinen ajatus, miksi ihmiset laittaisivat lapsensa yökyläilemään nimenomaan jouluna.
Sehän on hienoo, että sun perheellä ja ilmeisesti aika monella sun lapsien kaverien perheillä on samanlainen elämäntyyli :) Ei siinä mitään. Mutta uskonpa kuitenkin, että suurin osa suomalaisista viettää joulun perheensä kesken. Mut erilaisuus kunniaan. Tässäkin asiassa :)
Meillä Itä-Helsingissä vain n. puolet kotitalouksista viettää joulua eli siinä mielessä on aika luontevaa, että se on vain yksi päivä muiden joukossa. Itsenäisyyspäivää vietetään vielä vähemmän mikäli asiaa analysoidaan ikkunoilla olevien kynttilöiden avulla. Ehkä n. joka 9. asunnossa on kynttilä ikkunalla 6. päivänä.
Meillä ovat kotona koko joulun ja uuden vuodenkin. Onneksi.