Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*+*SYYS 04 MAMMOJEN TIKKUTIISTAI *+*

11.04.2006 |

Huomenta!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särkee, niskat ihan jumissa, mutta hyvät huomenet kuitenkin! Meillä mentiin viime yö EKAA kertaa ILMAN tuttia!!!! Ja nukahtihan se, noin 45 min hyssyttelyn jälkeen. Yöllä heräs yhden kerran mutta nukahti kyllä melko pian uudestaan. Kipii!!!!!!!!! Nyt äkkiä piilottamaan kaikki tutit koko taloststa....

äitikuu

Vierailija
2/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitos Ankkis aloituksesta! Täytyy minunkin joku päivä opetella tuo pinon aloitus kun olen sentään jo aika kauan palstaillut (nimimerkillä; mistä tää kone käynnistetään?!).

Voih! Äitikuu!! Onnittelut ensimmäisestä tutittomasta yöstä! Meillä tuo vieroitus on edelleen " pitäis sitten kun..." -asteella. O voisi perustaa " anonyymit syyskuiset tutinlupsuttajat" -kerhon. Onkohan täällä muita jäseniä seuraksi? : ))

Heräsimme jo 6.30. Eihän tuo mitenkään aikaista ole, mutta kun äitiä olisi vielä väsyttänyt.... Ehkä huomenna sitten nukutaan pidempään. Sitähän ei koskaan tiedä?!

Olemme pian lähdössä kyläilemään. Täytyisi kammata hiukset ja pestä hampaat. Hieman on " kriteerit" siitä, minkä näköisenä kehtaa ulostautua kodin seinien ulkopuolelle alentuneet. Ennen en olisi lähtenyt lähikauppaan maitoa hakemaan, sen näköisenä kun nykyään kuljen pitkin kaupunkia. (Eikä ne kriteerit silloin ennenkään kovin korkealla olleet...)

Nyt ei kyllä muista, mitä piti kommentoida.

Keilinille kiitokset mukiavista sanoista : )

Mimmuli: Teitä myös ikävä. Toivottavasti pian nähdään!

Nyt niitä hampaita harjaamaan!

@iti ja O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkän tauon jälkeen on kumma kynnys ryhtyä kirjoittamaan. Mun kirjoitus on nyt taantunut työn puolelle (" työ ei ikinä valmistu" -tunnelmissa).

En edes osaa/pysty/muista kaikkea,mitä olen halunnut kommentoida, joten tässä valikoima:

Väkkärälle paranemista ja ykköselle ja kakkoselle kans>>>>>> Ällöttävän paljon ja montaa eri sortin virusta ollut liikkeellä, ei kiva:((

(meillä lapset kuume-yskätaudissa, vaihteeksi, esikoinen jo tarhakunnossa mutta pieni nyt kuumeinen).

PiLelle " jälkikateudet" lapsettomasta ja yksinäisestä kotiviikonlopusta.

Tealle samat sanat luksusyöstä. Haluan kanssa!

Mimmulille onnittelut työstä ja Nöösän hoidon järjestymisestä.

Saamuska: parvosta en tiedä, mutta OLEN LUKENUT(hih, kotilääkäri) että lapsilla moniin nimeämättömiin tauteihin voi liittyä näppylää jos jonkinmoista. Esikoisella oli joskus urtikaria niin ettei mitään muuta oiretta ollut sillä hetkellä, oisko joku tauti just selätetty... Toivottavasti mennyt/menossa pois.

Kukkuulle paranemista ja rentoa oleilua omissa oloissa (t. nimi. neänähuuhtelukannuilijakans).

Jatulle empatiaa vauva-asiaan:(( me aloitettiin nuorena tämä yhdessä elo sillä ajatuksella ettei lasta. sitten mieli kääntyi (mies taisi olla hieman innokkaampi ajatukselle) ja lasta yritettiin monta monituista vuotta. nyt niit on kaks ja miehestä hyvä. mä vielä kolmannenkin haluisin,mutta ilman raskautta, synnytystä ja vauvavuotta = adoptio (ei meille mahdollinen, kun ollaan varattomia ja tilattomia eikä mieskään lämpene ajatukselle). Joten tavallaan jaan Jatu tämän yhden tyhjän paikan.... kummallinen tila!

Suklaasta: mitä tummempi sen parempi (ja terveellisempi:))) Fazerin S. on peruselintarvike, nougat-tyyppiset (mignon, w-nougat) ovat suosikkeja, valk. suklaa ei edes suklaata - jäiks!

Mulla tiedossa luksusta: vien isomman mummilleen ja jatkan YKSIN matkaa maalle tekee töitä koko pääsiäiseksi. siispä perheemme viettää pääsiäistä kuka missäkin:( mutta saanpahan nukkua ja keskittyä työhän muutaman päivän ajan.

Ynis: ei meilläkään erityisemmin puuhata (siis ei virpomajuttuja, esim. kun en jaksanut organisoida mitään) ja Pilen linjoilla olen: lapseni tartvitsevat läsnäoloa, ei vanhemmat ole virikehautomo tai puuhatalon ylläpitäjiä.

nyt mentävä. mukavampi tämäpuheripuli kuin se oikea.

simam ja muu väki

Vierailija
4/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo herätti kiinnostuksen kirjoittaa.

joskus koen huonommuutta siinä etten ole äiti joka istuu lattialla ja puuhailee ja askartelee lasten kanssa.Syli kyllä on aina vapaa,kun sitä tarvitaan.Vaikka monelle smanaikaisesti=)

Mutta toisaalta lapseni ovat kekseliäitä ja puuhaavat paljon keskenään.

Tappelevat kunnolla tietenkin myös.Mutta ehkä monessa lapsessa on se etu että on aina seuraa ja kaveri.

Tosin on se kilpailu,kuka on ensimmäinen.ettei vaan jää viimeiseksi missään asiassa.Välillä korvia aivan huumaa kun tappelu/kina ja kantelu toisen tekemisistä raikaa.

Mutta se on elämää????

Meillä tämä pienin on Nudisti=)

alta aikayksikön vaatteet lentää nurkkaan ja meno kiihtyy.Jos vaan jotenkin saa vatteet pois niskasta on riemu ylimmillään.

Varpaat ja sormet saattaa olla aivan jääkalikat muttei vähennä näemmä nakuilun iloa=)

Nytkin kirmaa tuossa vieressä vaippasillaan.samalla kun heittelen koiralle lelua.Ja mietin päivän ruokaa ja kirjoittelen tänne=)Ja siemailen kahvia...

Tänään muuten pienen kanssa kilpaa laulettiin lintujen kanssa TITITYY ja katseltiin ikkunasta kun lumihiutaleet hiljalleen tippuvat.Aivan uskomatonta!!!

L+5

Vierailija
5/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitää herätä väsyneenä typyn huhuiluun,miksi ei voi herätä pirteänä omia aikojaan?Voisi tietty vaikutaa jos pikkusen aikasemmin löytäs tiensä sänkyyn illalla...

Kohta muskariin ja sitten Siivousta-anoppi ja appi tuovat pojan huomenna..

Eilen oli kaupssa tosi huonosti pääsiäismunia jälellä ja nyt pitäs niitä vielä pojalle metsästää..oli siellä niitä yli3euron muumimunia yms.

Mignonia ostin meille :-)

Piti eilen jo mut unohtu et samalla linjalla Pilen kanssa..tämä on koti ja täällä eletään ei ole tarkotus että kokoajan on viihdyttävää.Ja mä tykkään et on pari harrastusta,nyt muskari ja jumppa(samat oli pojalla) mut sitte jää avoimet kerhot väliin...täytyy olla aikaa oleilla ja ulkoilla.

Mulla on ystävä(hänellä pojan ikänen lapsi)ni jotenki aina kauhulla katsoin kun he meni näyttelyihin,teattereihin,harrasti 3muskaria ja jumppaa..En jaksais!sama meno jatku ku tyttö meni tarhaan...

Onneks mies on samanlainen,vklna voidaa vaan olla,ei molemmiks päivkis kyläilyjä vaa toinen pitää olla ihan vapaa...Kesälä kyllä tahtosi miestä saada enempi sellaseen kokopäivä ulkoiluun :-)

kiva kun @iti,LEanna ja Hipsu ovat taas käyneet säännöllisesti turinoimassa :-)

jos lähtis ettei aina tarvis ihmetelle et miks on kiire? ;-))

jatu

Vierailija
6/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo huomista aloitusta, että mikä keskiviikko? Kiitos, Ankkis, kun jaat perinteitä täällä sanallisessa muodossa :) Itse en muista kuin lankalauantain ..

Ayapille voimahalaus! Toivottavasti sairaudet lähtevät pian pois teidän nurkista!

@iti, tyttöni liittyy O:n seuraksi " anonyymeihin tutin luputtajiin" . Olen nyt karsinut tutin lutkutuksen niin, että tutin saa päiväunille sekä yöunille. Seuraavaksi - joskus sitten - on vuorossa tämä täystutittomuus. Nyt vielä annetaan olla - juuri on tyttö joutunut luopumaan unipullostaan ja on ollut nuo korvatulehdukset, hampaat, jne. Eli vihdoin ovat alkaneet taas hyvät ja rauhalliset yöt. En heti niitä halua alkaa sekoittelemaan ...

Tyttö on kyllä tuttinsa perään. Ihan kuin kävisi salapullolla :) Nimittäin tonkii tuttinsa kätköistä esille ja saan tytön itse teossa kiinni. Ehkä mun kätkönikin ovat aika surkeita.

Onnea siis Äitikuu teille tutittomasta yöstä!

Olen todella kateellinen Kukkuulle ja Simamille noista omista rauhallisista hetkistä :) Ihanaa, että jotkut saavat niin nautiskella. Siis saa olla ja tehdä rauhassa. Ja ihan oikeasti sellainenkin että saa RAUHASSA juoda aamukahvinsa .. (minäkin aion passittaa miehen tytön kanssa anoppilaan kyllä tässä joku viikonloppu ja otan mallia Pilestä :) )

Eilinen Sello reissu oli oikein löytörikas. Löysin paitsi ne tytön kevätkengät (jotka varmaankin tulevat käyttöön vasta kesäkuussa, tätä menoa säiden suhteen) niin itselleni t-paidan, uuden pöytäliinan, yms. pientä kodin piristystä. Ja jännittävän uuden jännittävän dekkari-pokkarin (en malta odottaa tytön päiväunia ...) Olenpa tyytyväinen :)

Ja mikä ihaninta reissussa, kaivelin uuden pokkarin kasseista ja istahdin juomaan ison kupin kahvia se seurassani - istuin omissa oloissani kirjan ja kahvin kanssa kahvilan nurkassa aika kauan :) Se tuntui hyvältä.

Päivän jatkoja kaikille!

Alli

PS: Tampereen likat, kävin jo katsastamassa perjantaisen ruokapaikkamme menuun netistä. Nam, tulee kyllä valinnan vaikeuksia. Ihanalta näyttää :)

Vierailija
7/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6960888&p=&mpage=3&tmode=…

Eilinen tuolla. Hengaan täällä, vaikken jaksakaan juuri kirjoitella :)

Vierailija
8/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin tärkeimmän: pikku poikamme liittyy myös anonyymeihin tutinlutkuttajiin. Parhaimmillaan hinkkaa suussaan kahta tuttia ja löytää ne kätköstä kuin kätköstä. Vaikka sanavarasto on niukka, tuon sanan hallitsee, eri äänenpainoilla. en ole vielä saanut aikaiseksi edes miettiä tuttiluopumista, kunhan joskus... ennen kouluikää?

Nakuilu on myös pienelle mieluista, samoin toisaalta housujen, kenkien ja hattujen pukeminen ja mun keltaiset kumiahanskathan voi laittaa joko käsiin tai jalkoihin (näkymä: n. 85 cm, pulleamahainen (ja -napainen!) poika, vaipat, tutti suussa, tupsuhattu päässä ja kumihanskat jalassa. SULOINEN).

mun ei nyt pitäis hengata tääl vaan toisaalla.

s.

Vierailija
9/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alli, jännityksellä odottelen minäkin. Olivat näköjään uusineet listan. Vähemmän lihattomia ruokia. Kivaa nähdä pe!!! :-)

Lila kera koliikkiRosan

Vierailija
10/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti tulen moikkaamaan vielä. Kirppislajittelu ja hinnoittelu käynnissä täällä, kovasti touhua.

Tuo tutti on ollut meidän ponkerollemmekin tosi tärkeä ja vaikka olen koittanut antaa vaan päiväunille ja yöksi, sillä on aina ollut omia jemmapiiloja, mistä tutin on kaivanut esiin. En tiedä mikä muhun meni eilen, päätin vaan että NYT. Toivottavasti jaksan pysyä päätöksessäni, kun jätkä päättää huutaa tuolla kaupassa seuraavan kerran....

Missä tiivii luuraa? Kaipasimme teitä eilen... Mä tulen nyt siis kuitenkin perjantaina autolla sattuneesta syystä, joten jos kyyti kelpaa niin voisin sut hakea.

Lilalle voimia pienen huutajan kanssa! Se menee onneksi ohi - jossakin vaiheessa ainakin.

nyt kahvin keittoon, saatanpa piipahtaa vielä pojan päiväunien aikaan, ainakin taustalla...

äk rv 5+1 kai vasta... ääh kuinak aika mataa....

Vierailija
11/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona ja mun pään sisällä on nyt vaan sumua. Ketuttaa niin pirusti taas tämä elo..

Yökin oli jostain sieltä niin... Nyt epäilen hampaita. Kulmat näyttää sille, etät liekö kaikki 4 tulee yhtäaikaa. No ei siis yöllä mitään huutojuttuja mutta heräilyjä ja joskus 2(?) aikaan otin Onnin viereen siinä toivossa, että nukkuu pidempään sitten. Nukkui kohtuu hyvin siinä, ihan poikittain, joten meille jäi tilaa niukasti. Mutta herätys kello 6. En käsitä! En en en en!!!

Tuttia meilläkin vielä lupsutellaan unilla. Vuoden vaihteessa jätin pois päiväimuttelun, kävi helpolla. Nyt maitopullo jäi ihan tuosta noin vaan, että eiköhän se tuttikin. Niin varmaan.. Kun sais aikaiseksi. Toisaalta noihin aikaisiin aamuihin tekis mieli lykätä maitopullo suuhun mutta en nyt ala siihen. Jospa tämä tästä. Mun teoria on tämä: nyt on hyvä syömiskausi, herää siis nälkäänsä. Tankkaa sitä varten, että kohta tehdään urakalla niitä hampaita ja silloin ei syödä. Ja sitten tulee se unikausi taas, jolloin nukutaan 7 ASTI:) Tämä teoria siis tällä kertaa.

Painelen taas tuonne sohvan nurkkaan. Selkää jomottaa ja mieli on niin maassa. Kauhea makean himo koko ajan.

Jotain on pitänyt kysyäkin mutten muista mitä.

Kurjaa kun meni nuo pulkkailukelit. Onni ihan tohkeissaan veteli pulkkaa tuossa hietikolla aamulla ja lopulta mun piti tuonne pellolle mennä vetään Onnia pulkassa edes takaisin. Tykkää tuosta puuhasta niin kovin.

T-P

Vierailija
12/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnahdan minäkin. Iloinen levottomuus vaivaa, iltapäivällä pitäisi rutistaa suunnitelma valmiiksi huomisia hommia varten. Nyt nautiskelen tästä tunteesta, että kuvittelen asioiden olevan hyvin ja minun osaavan homman. Todellisuus ei ole toivottava tila vielä.

Minä myös odotan keskiviikon otsaketta! Ankkis, hämmentävä kielinero osaa perinnetermit paremmin kuin ruokapöydällinen teologeja, jotka eivät muistaneet edes tiistaita. (pääsin viisastelemaan varastetuin tiedoin :-)) Olisi juu Ankkis kiva nähdä, ponkaise huomenna kahville keskustaan? Voisin reilun tunnin istua puolenpäivän kieppeillä.

Illat olen pyhittänyt ihanalle siivoukselle. On niin kiva järkätä perusteellisesti kun kukaan ei sotke välillä. Kauhea myöntää, mutta ikävä minulla on vain kun puhun Kukkaselle ja Poikaselle puhelimessa. Kukkanen sanoi eilen kauniisti artikuloiden " muikku" . Savolaisia perinneherkkuja.

Ayapille jaksutusta ja lapsille paranemista. *halaus*

Virikkeistä on virinnyt keskustelua. Minä kannatan lapsille joutenoloa ja tylsistymistä. Usein lapsen omat leikit alkavat vasta, kun tunti on kulunut ihmetellen, mitä voisi tehdä. Sitten meneekin monta tuntia, että ukkelit liikkuu milloin missäkin.

Saan itsekin tärkeimmät oivallukseni, kun olen ollut riittävän pitkään omien ajatusteni kanssa, ilman virikkeitä.

Nyt kun olen ollut töissä, olen leikkinytkin, tilanne on ehkä vähän eri. On niin lokoisaa maata työpäivän jälkeen sängyllä, kun lapset leikkii.

Mua on helpottanut riman alennus, en leiki kummoisia. Riittää, kun kun keksii aiheen, sanoo jonkun repliikin ja sitten seuraa ja komppaa tarvitttaessa Poikasen keksimiä mielikuvitusjuttuja.

Kukkasen kanssa on vieläkin yksinkertaisempaa, laitan jotain ukkelia ajamaan, sanon brrm brrm tai istumaan. Kukkanen matkii pitkän aikaa niitä. Sitten joku uusi juttu kun kyllästyttää.

Huh, ruoka painui mahanpohjaan, voe mikä väsymys iski.

Kukkuu ja Ihmelapsi

Vierailija
13/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla Milon kouluunkulkemiskaveri teki oharit, joten kun liian pitkään odoteltiin niin jouduin viemään Milon autolla kouluun ja sittenkin oli parista minuutista kiinni että ehti ajoissa kouluun. Pile, kiitos kommentista, ehkä se Milon ripuli olikin sitten niistä Kindereistä. Tosin hän söi ne jo lauantaina iltapäivällä ja ripuli tuli vasta sunnuntai-iltana. No sama se, nyt on poika ainakin ihan kunnossa.

Me käytiin Lillin kanssa srk:n kerhossa aamupäivällä ja mukavaa oli, kuten aina. Nyt Lilli meni unille, ihme että sai unta vaikka lakaisukone meluaa tuossa ikkunan edessä. Kiva tietysti että lakaisee ennen kuin maa ehtii kuivua, niin ei pölyä ihan niin paljoa. On muuten kiva täällä uudessa kodissa että lumi- ja hiekkatyöt tekee kone eikä tarvii itse :-) Minäkö muka laiska? :-0

Onnea asianomaisille tutittomasta yöstä! Meillä ei yksikään lapsista ole ikinä ymmärtänyt tutin päälle joten ei olla jouduttu vieroittamaankaan. Tissi sitä vastoin maistuu sitäkin paremmin... Mutta siitä ei tarvii ihan vielä vieroittaakaan, jos nyt kaksivuotispäivään asti imettäis ja miettis sitten jatkosta. Mersu, vieläkö imetät vai oletko jättänyt minut viimeiseksi syysimettäjäksi? Tai jotkuthan imettää jo seuraavaa...

Ynis, et sinä ole saamaton. Minusta on hienoa että olet jaksanut huolehtia isorinsessan puheterapiasta ja tarhakulkemisista ja muuten vaikeuksien selvittämisestä. Meilläkään ei virvottu (se ei jotenkin kuulu meidän perinteeseen. Lisäksi Milo on liian ujo ja varautunut soitellakseen ihmisten ovikelloja) eikä edes rairuohoa laitettu, kun unohdin ostaa siemeniä :-/ . Ja minä sentään pidän itseäni ihan tarpeeksi hyvänä ja aktiivisena äitinä silti! Virpomisoksia pojat sentään koristelivat, isänsä haki heidän kanssaan oksat metsästä, minä ostin kaupasta höyheniä ja annoin pojille teippiä ja loput pojat hoitivatkin itse :-).

Alli, kansanperinteestä:Palmusunnuntai, malkamaanantai, tikkutiistai, kellokeskiviikko, kiirastorstai, pitkäperjantai, lankalauantai, pääsiäissunnuntai ja -maanantai. Pääsiäissunnuntailla on vielä joku muukin nimi, mutten tähän hätään muista. Jotkut ihme jutut ja vanhat lorut sitä onkin tarttunut mieleen, näin leikki- ja kouluiässä suomea oppineelle. :-)

Noista talvivaatteista vielä, onhan meidän lapsilla vielä jonkinlaiset " huonommat" talvitamineet käytössä, ei me ihan pelkästään välikausihaalareilla vielä pärjätä (paitsi Milo, mutta hän onkin tosi lämminverinen). Laitin säilöön vain parhaat, ensi talveksi säästettävät talviulkovaatteet, ettei menisi rikki tuolla hiekoitushiekassa pyöriessä.

Ayapin perheelle parempaa vointia! Toivottavasti Väkkärän eväissä ei taudin takia tapahdu takapakkia!

Nyt imurin varteen, pakko siivota!

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
14/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis, kiirastorstaista eteenpäin näköjään muistin sittenkin oikein päivät :) Ajattelin vain, että niilläkin (paitsi lankalauantai) olisi joku toinenkin nimi. Kiitos listasta. Nyt minäkin voin viisastella.

Että en ihan hunsvotilta vaikuttaisi tässä pukeutumisasiassa, on pakko kirjoittaa täsmennys (vaikka mitäpä minä omia valintojani nyt sen enempää selittelemään ...). Tytöllä on keväthaalarin alla joko fleecehaalari tai ohut villahaalari. Että ei nyt sentään pelkällä vk-haalarilla ulkoile :) Jalassa ovat edelleen talvikengät ja käsissä talvirukkaset + aluslapaset. Ainakin tänään kun olimme ulkona tunnin verran, tuli lämmin tyttö sisälle - ja kuiva. Istui nimittäin kuralätäkössä oikein kunnolla (ennenkuin äitee tajusi ..) ja tulipa testattua myös haalarien vedenpitävyys kun ei ollut edes kurahousuja. Paitsi lämmin, oli tyttö myös kuiva :) Hyvin pitää veden nuo haalarit.

Onko muille tullut jo veroliput-laput? Jännittää miten käy, mätkyjä vaiko ei. Kun en ihan varma ole tuosta veroprosentistani ollut. Mielestäni se kuitenkin on kohdallaa - ainakin törkeän paljon maksan pienestä kodinhoidontuestani veroja :(

Nyt syömään ja dekkari-pokkarin pariin.

Alli

Vierailija
15/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjuuttelin äske pitkän jutun algeerialaisille tällä koneella josta puuttuu 5 näppäintä, lyhyesti teille latistustilanteesta,vehnä kuitenkin näyttäis V:llesopivan, ainakin pienissä määrin!!!!!kipii!!!

Äitikuu: oltiin miehen kanssa eilen pankissa,hommattiin oikein pojalle hoitaja ja käytiin päälle vielä kahvittelemassa URUssa. Nyt ollaan 3 viikkoa 2 asunnon javaltaisan lainamäärän omistajia! KOtiin tullessa muistin taaperoiset ja kello oli jo liian paljon....saitteko hienon kortin aikaiseksi?

Ihania hetkiä immeiset teillä, Kukkuun yksinolo,Tean laatuaika, Allin kahvitteluhetket,noista sitä saa voimaa ja virtaa arkeen!!!!!

Ynis,mitä höpöttelet,mä kun kateellisena huokailin sun kokkaustaidoillekin ,mm. jokus teit jotain tosi herkullisen kuulosta bataattilihapataa,saat tosi paljon aikaiseksi ja aina ei lapset tarvitse todellakaan niin elämyksellisiä hetkiä. mäkään en jaksain jos koko ajan pitäis mennä teatteriin, harrastuksiin yms. taviselämä on ihan hyvä ja elämykset suolana sen päälle.

saamuska,mun 7 kk terveyskeskusuran aikana ei tullut vastaan yhtään lasta jolla parvorokon oisin todennut,mutta teoriatietämyksen perusteella voin kertoa seuraavaa: parvorokko esiintyy pääasiassa 5-15 v:lla pieninä epidemioina keväisin,ensin tulee poskiin hieman koholla olevaa ihottumaa jonka jälkeen ihottumaa ilm. käsiin ja jalkoihin kai vartalollekin voi ilmaantua,mahdollisesti samalla kuumetta,lihaskipuja,päänsärkyä,kurkkukipua, aikuisilla jopa niveltulehdus. Virustauti,ei vaadi hoitoa.

Ihanaa nähdä perjantaina Alli,Lila,Äitikuu. JuuÄitikuu,mulle vois kyyti kelvata!!Wiinilaista haaveilen hyvän ruoan kera.

tiivii

Vierailija
16/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Tiiviin kehuja lukiessa tuli hymy huulille. Bataattiruuat oli joku hetken mielenhäiriö. Ei taida tehdä musta kummoista kokkia, jos korkeintan kerran viikossa teen itse ruokaa:) Että se siitä aikaansaamisesta:)

Nää yh-viikot on joskus ihan kivojakin, mutta on myös monia juttuja joiden takia on tosi tympeää. Esim aamuisin joudun heräämään laittamaan esikoisen valmiiksi, kun yleensä mies tekee sen. Anoppi vie tytön päiväkotiin, joten rattaat menee sinne. Joudun sitten itse järjestämään itseni ja pienen autolla sinne päivällä, että saadaan rattaat tuotua kotiin. Kiva mennä puistoon autolla, sieltä autolla päiväkotiin josta taas autolla kotiin. Kaikki etäisyydet voisi kävelläkin. Voisin tietty heittää aamulla autolla, mutta joko ottaisin pienenkin tytön mukaan ja se ois oma rumbansa, tai sitten anoppi tulis tänne ja sillon on helpompaa lykätä esikoinen anopin kanssa ovesta ulos:)

Hohhoijakkaa. On ne mullakin ongelmat.

Kuka suunnittelis meidän pääsiäisviikonlopun? Älkääkä sanoko, ettei mitään ihmeitä tarvi suunnitella. Syödä kuitenkin pitää, joten torstaina pitäis tuoda lasti kaupasta. On niin mukavaa yksin huolehtia kaikesta.

Nyt pitää taas mennä, hermot menee kohta itelläkin...

T: Ynis

Vierailija
17/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoiltiin aamupäivällä ja mä oon vieläkin jääkalikka hyrr.

Leanna, jos mies pyytäisi mua lähtemään viikonlopuks minilomalle, niin lähtisin oitis. Mutta tietty jos sua arveluttaa lähteä kauas, niin voithan ehdottaa että lomailette lähempänä kuin pariisi :)

Ylihuomenna pitäisi miehen saapua kotiin, saapa nähdä mitä siitä tulee, kun on jo " tottunut" valloittamaan kämpän ainoana aikuisena ja kohta meitä onkin täällä kaksi. Ja pelkään että typy kovin isäänsä vierastaa, toivottavasti isi malttaa antaa tytön rauhassa totutella, eikä ole heti ovella nappaamassa syliin ja toinen huutaa hädissään.

Itikseen ois pakko raahautua tänään, lasten serkulla on synttärit ja lahjus pitäisi löytää.

Ei kai muuta...

Hilu

Vierailija
18/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nähdään huomenna! Vanhemmat soitti äsken ja ikävöi kovasti lapsia joten lupasin lainata lapsia heille huomenna päivällä :-) ja ponkaista kanssasi kahville keskustaan ja samalla voisin kiertää vähän kauppoja, kerrankin ilman lapsia!

Oletko muuten autolla liikkeellä, tuonko tullessani nuo ratsastussaappaat (kun kerrankin muistan)? Tuskin niitä ihan heti tarvitset eikä teillä varmaan sen enempää tilaa ole säilyttää kuin meilläkään mutta siinäpähän samalla kulkisivat.

Soitellaan tai tekstaillaan illalla tarkemmin!

Ankkis, takaisin mopin varteen.

Vierailija
19/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi tulis tänää,kaikki oli kunnossa-huomenna on jo toisin!

Muskarissa oli kivaa ja saatii toisesta kaupasta pääsiäismunia..

Kotiin ku päästii,oli hirveesti raivausta enneku pääs imuroimaan ja kissa juos pöydältä lasin alas..sirpaleita oli paljon!!!!Siinä sitte imuria ettimään ku typy ja kissa pyöri jaloissa...

Täällä myös tutinlutkuttaja...ja pahenee kokoajan!!!!en vielä edes mieti vierotusta-sitte joskus!

Olipa Allilla ihana shoppausreissu :-)

Mitähän vielä...on niin nälkä et ei ajatus kulje!Jos ikinä on kulkenu? ;-)

Ihana Ankkis että kaikilla ei virpominen ole perinne..Ku must on tuntunu et mun syy ku poika ei käy virpomassa ku en sitä vie...Ite pienenä virvottii mut melkein kaikki tunsi toisensa samassa talossa ja lähitaloista,mut lähteä nyt vieraiden ovikelloja soittelee..Ei tunnu kivalta!

Pääsiäisruuat...Monta päivää..mitää syyää..kaupassaki pitäs käydä ja kaappii ei mahu...AAARGHHH!!!!

jatu

Vierailija
20/30 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan outo olo mulla tänä aamuna alko. pitikyl tehä tänään kaikenlaista mut en viitsi. kun on tällänen olo. otan tän päivän rennosti. et tulen taas kuntoon... raskaana en ole...