Miesohjaaja sanoi harjoituksissa, että hänellä seisoo aina kun näyttelen” – HS julkaisee yli 40 nimetöntä tapauskertomusta, joista käy ilmi kulttuurialojen seksuaalinen häirintä
Kun lukee jutun niin ei voi kun ihmetellä...
Varmaan jutun miehet”eturivin” kulttuurivaikuttajia
Kommentit (5)
Sitten vain kaikki tänne kertomaan kokemuksiaan. Aika alkaa nyt.
Tämä nyt on ollut tiedossa iät ja ajat. Ei ole mikään pakko valita pelleilyuraa. Hyvä silti, että nämä vihdoin tulevat julki, jutut täsmäävät sen kanssa mitä olen kuullut parilta asianosaiselta.
En ole onnekseni töissä koskaan kohdannut seksuaalista ahdistelua, kulttuurialan ammattilainen kun olen. Sovinismia kyllä, välillä on esimerkiksi tullut kommenttia "katsotaanpa nyt osaako tyttö yhtään mitään" vaikka olen aikuinen nainen ja minut on jo palkattu työhön. En ole joutunut koskaan pelkäämään töissä, samaa ei voi sanoa esimerkiksi yöbusseista.
Tiedän kyllä monia jotka ovat joutuneet ahdistelluiksi. Ja kyllä valitettavasti myös miehet kokevat häirintää ja ulkonäön arvostelua, esimerkiksi eräs oopperalaulajaystäväni saa kaikenmoista kommenttia homoudestaan ja siitä että hän on ulkonäöltään mukamas liian feminiininen, pitkä raamikas lihaksikas mies!
Niin kauan kun ei nimiä julkaista tai tulla omalla naamallaan esittämään syytöksiä, on sama kuin kusis vastatuuleen; typerää hommaa.
Voi, hs suojelee pahantekijöitä. Tuo on vaan kosmeettista.