Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsenäisyyspäivä koulussa. Mitä juhlavaatetta päälle 16-vuotiaalle TYTÖLLE, joka ei suostu laittamaan mekkoa/hametta?

Vierailija
01.12.2017 |

Tähän asti on menty juhlavilla, vaikka kiiltäväpintaisilla housuilla ja kauluspaidalla. Onko tuo nyt sitten itsenäisyyspäivän juhla-asu tytölle? Onko mitään muuta vaihtoehtoa?

Nyt noita juhlavia housuja ei enää ole (pienet), niin ostanko taas jotkut juhlavat housut ja kauluspaidan??

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma puku ja kravatti.

Vierailija
2/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilman muuta voi olla siistit housut ja pusero. Eihän nyt voi pakottaa mihinkään mekkoon jos ei ole sitä tyyppiä. En itsekään suostuisi jos pomo sanoisi että mekko töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäses nyt kuitenkin siltä tytöltä, mitä itse aikoo laittaa/mitä haluaa laittaa.

Vierailija
4/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumma puku ja kravatti.

Tytölle, joka ei kuitenkaan halua näyttää miltään lesbolta?

Vierailija
5/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tumma puku ja kravatti.

Ummehtuneen vanhakantaista seksuaalisuusoletusta.

Vierailija
6/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysäses nyt kuitenkin siltä tytöltä, mitä itse aikoo laittaa/mitä haluaa laittaa.

Itse haluaisi mennä farkuissa ja t-paidassa. Vihaa juhlapukeutumista, joka on ihan ymmärrettävää, kun meillä on tosi usein juhlia. Tähän asti olen suostunut noihin housu-kauluspaita-asuihin, kunhan ovat juhlavat. Mutta jotenkin miellän, että nyt itsenäisyyspäivänä voisi olla jotain muuta kuin ne suorat housut ja kauluspaita.

ap

Vierailija
7/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tumma puku ja kravatti.

Ummehtuneen vanhakantaista seksuaalisuusoletusta.

No sellainen minä olen. En halua, että tyttäreni näyttää lesbolta. Koska ei ole. Ainakaan tietääkseni. Mutta sen tiedän, että vihaa mekkoja ja hameita ja minä taas haluan, että tyttäreni on asianmukaisesti pukeutunut koulun itsenäisyysjuhlaan.

ap

Vierailija
8/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää yhdessä kauppaan katsomaan. Tummat housut on ok, mutta kauluspaidan sijaan miettisin yläosaan jotain vähän hörhelöisempää. Siis ei sellaista suoraa paitaa, vaan joku vähän naisellisempi, missä voi olla röyhelöä tai jotain, joku sellainen kauniisti laskeutuva. Reippaasti kannattaa kysyä myyjältä neuvoa, kerrot että tarvitaan juhlavaa mutta hame/mekko ei käy.

Yksi vaihtoehto voisi olla joku sellainen mekko, mitä voi pitää housujen kanssa. En tosin tiedä kuinka juhlava tällainen voi olla. 

Vierailija
9/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesopettaja tykkää, jos ei laita vaatteita ollenkaan ;)

Vierailija
10/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää yhdessä kauppaan katsomaan. Tummat housut on ok, mutta kauluspaidan sijaan miettisin yläosaan jotain vähän hörhelöisempää. Siis ei sellaista suoraa paitaa, vaan joku vähän naisellisempi, missä voi olla röyhelöä tai jotain, joku sellainen kauniisti laskeutuva. Reippaasti kannattaa kysyä myyjältä neuvoa, kerrot että tarvitaan juhlavaa mutta hame/mekko ei käy.

Yksi vaihtoehto voisi olla joku sellainen mekko, mitä voi pitää housujen kanssa. En tosin tiedä kuinka juhlava tällainen voi olla. 

Ah, just tätä mä tarvitsin! Nyt ymmärrän, mitä itse asiassa hain takaa. Ei kauluspaitaa, joka on mielestäni tummien housujen kanssa vain "siisti", vaan joku toisentyyppinen paita. Kiitos, tällä menen kauppaan. Tyttären kanssa toki.

ap

Vierailija
11/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että yläkouluikäinen (lukiolainen?) antaa sinun vielä painostaa itseään pukeutumisessa. Meillä kasiluokkalaisten tyttö saa pukeutua koulun tilaisuuksiin ihan juuri niin kuin haluaa, mulle on aivan sama, kyllä hän itse osaa asian päättää ja kantaa mahdolliset ’seuraukset’.

Kutosluokkalaisen pojan pukeutumiseen puutun sen verran, että pitää olla farkut ja siisti paita, koska iltajuhla ja myös vanhemmat paikalla.

Vierailija
12/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että yläkouluikäinen (lukiolainen?) antaa sinun vielä painostaa itseään pukeutumisessa. Meillä kasiluokkalaisten tyttö saa pukeutua koulun tilaisuuksiin ihan juuri niin kuin haluaa, mulle on aivan sama, kyllä hän itse osaa asian päättää ja kantaa mahdolliset ’seuraukset’.

Kutosluokkalaisen pojan pukeutumiseen puutun sen verran, että pitää olla farkut ja siisti paita, koska iltajuhla ja myös vanhemmat paikalla.

Minä olen äiti ja kasvatan lapseni myös tältä osin. Juhliin pukeudutaan juhlavasti. Piste. Aivan sama, vaikka itse annat lapsesi mennä vaikka verkkareissa itsenäisyyspäivänä kouluun. Minun lapseni ei mene. Tätä on kasvattaminen. Lienee outo sana sinulle.

ap

Vierailija
13/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen äiti ja kasvatan lapseni myös tältä osin. Juhliin pukeudutaan juhlavasti. Piste. Aivan sama, vaikka itse annat lapsesi mennä vaikka verkkareissa itsenäisyyspäivänä kouluun. Minun lapseni ei mene. Tätä on kasvattaminen. Lienee outo sana sinulle.

ap

Jos 16-vuotias ei vielä tiedä miten juhliin pitää pukeutua, niin taitaa olla kasvatus mennyt aika metsään. Itse opetan lapsille itsenäisyyttä ja vastuunottoa asioista, ja he osaavat myös käydä kaupassa ilman valvovaa silmääni. Toistaiseksi tämä on toiminut, eikä ole tarvinnut lasten juhlapukeutumista hävetä. Oletan, että laitat lapsellesi aina vaatteet valmiiksi myös kouluaamuina? Pakko vielä tarkistaa, että oliko tyttäresi sitten 6 eikä 16?

Vierailija
14/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olipa napakasti sanottu:) Hyvä ap! Olen samaa mieltä kanssasi ja katsellut ihmetellen jo usean vuoden ajan, kuinka monissa perheissä ei tunneta enää oikein lainkaan käsitettä juhlapukeutuminen.

Vierailija
15/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos 16-vuotias ei vielä tiedä miten juhliin pitää pukeutua, niin taitaa olla kasvatus mennyt aika metsään. Itse opetan lapsille itsenäisyyttä ja vastuunottoa asioista, ja he osaavat myös käydä kaupassa ilman valvovaa silmääni. Toistaiseksi tämä on toiminut, eikä ole tarvinnut lasten juhlapukeutumista hävetä. Oletan, että laitat lapsellesi aina vaatteet valmiiksi myös kouluaamuina? Pakko vielä tarkistaa, että oliko tyttäresi sitten 6 eikä 16?

Murrosikäinen voi kapinoida myös pukeutumisella. Miksi oletat ap:n laittavan lapselleen vaatteet valmiiksi arkiaamuinakin? Ei siihen ollut mitään viittausta. Hyväksyttäiskö kumminkin sellainen tosiasia että ihmiset ovat erilaisia ja lapset ovat ihmisiä, joten lapsetkin ovat erilaisia. Vaikka sinun lapsesi pukeutuvatkin niin että se sinua miellyttää, joillain toisilla voi olla vähän erilainen tilanne.

Vierailija
16/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako kukaan oikeasti huomioon, että tässä puhutaan lukion ekaluokkalaisesta, ei enää mistään lapsesta? Kuinka moni teistä ei sen ikäisenä osannut pukeutua oikein / antoi äidin päättää mitä vaatteita puetaan?

Totta kai alakouluikäisten pukeutumista pitää valvoa, mutta eihän lapsi osaa ikinä ottaa vastuuta mistään elämässä jos hänelle ei sitä anneta?

Vierailija
18/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monentyyppisiä juhlavia haalareita on kaupat pullollaan. Voisi olla hyvä vaihtoehto, jos tyttö ei halua enää housu+pusero -yhdistelmää

Vierailija
19/19 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti silmään kun sanoit ettet halua tytön näyttävän lesbolta. Törkeä kommentti. Mitä jos tyttäresi olisikin lesbo - varmaan vaikea tulla kaapista ulos jos äidin asenne on tuollainen?

Ps. eiköhän 16-vuotias osaa jo itse valita asun, nyt ei puhuta kuitenkaan 6-vuotiaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi