Missä elokuvassa on ollut ahdistava/ahdistavin loppu mitä muistat?
Mä katoin eilen illalla Ruudulta The Mist- Usva - elokuvan. Siinä oli se loppu kyllä todella ahdistava.
NIILLE, JOTKA EIVÄT OLE KYSEISTÄ ELOKUVAA NÄHNEET, ÄLKÄÄ JATKAKO LUKEMISTA, SILLÄ TÄSSÄ PALJASTUU ELOKUVAN JUONI SAMALLA:
Siinä kaupungin ylle nousi sumu ja sumun seassa oli kaikenlaisia örkkejä ja hirviöitä toisesta ulottuvuudesta. Siinä sitten joukko ihmisiä oli jäänyt loukkoon johonkin elintarvikekauppaan.
Sitten eräs isä päätti lähteä viisivuotiaan poikansa ja yhden naisen ja toisen vanhemman naisen ja vanhemman miehen kanssa autolla pois kaupungista ja ajaa niin kauas kuin bensa riittää.
No bensa loppui kesken matkan ja he jäivät edelleen sumun keskelle, eivät päässeet sumusta pois. Isä mietti epätoivoisesti, mitä pitäisi tehdä. Hänellä oli mukana ase, jossa oli vain 4 luotia. Niinpä hän päätyi ampumaan kaikki muut autossa olijat, myös oman lapsensa. Ja hän itse jäi ainoastaan eloon.
Sitten hän meni autosta ulos ja huusi hirviölle, että ”TULE TÄNNE!!!! TULE NYT!!!!”.
Mutta usvan seasta ei tullutkaan hirviötä vaan joukko sotilaita ja panssarivaunuja ja -autoja, joiden kyydissä oli pelastetut kaupungin asukkaat.
Se loppukohtaus oli niin ahdistava, kun se isä tajusi siinä, että miten lähellä se pelastus olisi ollut ja hän oli kerinnyt ampumaan toiset kuoliaaksi, varsinkin oman poikansa.
Se elokuva loppui siihen, että isä jäi maahan polvilleen ja itki sydäntraastavaa itkua ja hänen takanaan seisoi kaksi sotilasta.
Oli kyllä niin ahdistava loppu, että jäi pitkäksi aikaa vaivaamaan mieltä. En yhtään osannut elokuvan katsomista aloittaessani, että loppu olisi noin surullinen. 😭
Kommentit (239)
Perhosvaikutus, se versio siis, jossa ei ole sitä siloiteltua loppua.
Brasil, jota VIHAAN syvästi. Kus*pää leffa huijasi uskomaan Jackin pelastuneen kesken kidutuksen ja pääsevän yhteen Jillin kanssa. Sitten kaikki olikin vain unta - Jack on edelleen kidutettavana ja hän on tullut hulluksi. Jill on tapettu. The End. Ihanaa.
Hyvänä kakkosena Panin Labyrintti.
U96-das boot. Leffa kestää 3,5 tuntia ja lopussa kaikki kuolee.
Muistan joskus lapsena nähneeni elokuvan,jonka loppu jäi vaivaamaan pitkäksi aikaa. En muista elokuvan nimeä, mutta se oli mustavalkoinen amerikkalainen (?) sotaelokuvia. Lopussa pelastuneet miehet palaavat rintamalta kotiin yksitellen ja koko kylä on odottamassa. Yksi elokuvan päähenkilöistä on pieni tyttö, joka odottaa isäänsä sodasta kotiin. Kaikki muut palaavat tai saavat tiedon omaisista, mutta tyttö jää yksin odottamaan ja elokuva päättyy.
Joskus teininä katsoimme vuokraamojen erityisesti kauhuelokuvat niin puhki, että en ole sen koomin enää ahdistunut mistään elokuvasta.
No miks se isä sitten ampui ne kaikki? Siis mitä siitä hyötyi? Miten se ampuminen edesauttoi isän pelastumista? Typerää.
Heti kun luin otsikon niin itselläni tuli kans usva mieleen:/ ja tosiaan kuten joku toinenkin sanoi niin unelmien sielunmessu! Ehdottomasti katsomisen arvoinen!
Vierailija kirjoitti:
No miks se isä sitten ampui ne kaikki? Siis mitä siitä hyötyi? Miten se ampuminen edesauttoi isän pelastumista? Typerää.
Hän oli luvannut lapselleen, etttä tuli eteen mikä tahansa tilanne, hän ei antaisi poikaansa hirviölle. Niinpä hän mun ymmärtääkseni ajatteli ampumiskuoleman olevan nopeampi ja kivuttomampi kuin antaa hirviön repiä itsensä kappaleiksi.
Armahti muut helpommalla kuolemalla ja jäi itse hirviön syötäväksi ja revittäväksi. Rakkautta sekin. 😢 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli luvannut lapselleen, etttä tuli eteen mikä tahansa tilanne, hän ei antaisi poikaansa hirviölle. Niinpä hän mun ymmärtääkseni ajatteli ampumiskuoleman olevan nopeampi ja kivuttomampi kuin antaa hirviön repiä itsensä kappaleiksi.
Armahti muut helpommalla kuolemalla ja jäi itse hirviön syötäväksi ja revittäväksi. Rakkautta sekin. 😢 Ap
Ja se loppu oli siksikin niin surullinen kun tää poika nukkui koko ajomatkan ja heräsi juuri ja varmaan kerkesi vaan ihmettelemään, että miksi nyt ollaan pysähdytty niin samantien isä ampui hänet. Juuri kun oli herännyt vasta unesta. 😔 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin myös täytti lupauksensa lapselleen, ettei antanut häntä hirviön kynsiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin myös täytti lupauksensa lapselleen, ettei antanut häntä hirviön kynsiin. Ap
Ja tarinan opetus: vaikka koko maailma ympärilläsi näyttäisi hirviöiden täyttämältä sinun ei pidä "suojella" lastasi viemällä hänen elämänsä. Sopii hyvin suomalaisille muistutukseksi.
Unelmien siellunmessu ja Dancer in the dark. Hyviä molemmat, mutta jäivät ahdistamaan niin ettei toiste tee mieli katsoa.
Ja lisäksi Atonement, sovitus.
Siinäkin lopussa uskotellaan hetken, että kaikki onkin kääntynyt hyvin... kunnes oikea traaginen loppuratkaisu paljastuu. Ihana elokuva, vaikka surullinen loppu.
Vierailija kirjoitti:
Mä katoin eilen illalla Ruudulta The Mist- Usva - elokuvan. Siinä oli se loppu kyllä todella ahdistava.
NIILLE, JOTKA EIVÄT OLE KYSEISTÄ ELOKUVAA NÄHNEET, ÄLKÄÄ JATKAKO LUKEMISTA, SILLÄ TÄSSÄ PALJASTUU ELOKUVAN JUONI SAMALLA:
Siinä kaupungin ylle nousi sumu ja sumun seassa oli kaikenlaisia örkkejä ja hirviöitä toisesta ulottuvuudesta. Siinä sitten joukko ihmisiä oli jäänyt loukkoon johonkin elintarvikekauppaan.
Sitten eräs isä päätti lähteä viisivuotiaan poikansa ja yhden naisen ja toisen vanhemman naisen ja vanhemman miehen kanssa autolla pois kaupungista ja ajaa niin kauas kuin bensa riittää.
No bensa loppui kesken matkan ja he jäivät edelleen sumun keskelle, eivät päässeet sumusta pois. Isä mietti epätoivoisesti, mitä pitäisi tehdä. Hänellä oli mukana ase, jossa oli vain 4 luotia. Niinpä hän päätyi ampumaan kaikki muut autossa olijat, myös oman lapsensa. Ja hän itse jäi ainoastaan eloon.
Sitten hän meni autosta ulos ja huusi hirviölle, että ”TULE TÄNNE!!!! TULE NYT!!!!”.
Mutta usvan seasta ei tullutkaan hirviötä vaan joukko sotilaita ja panssarivaunuja ja -autoja, joiden kyydissä oli pelastetut kaupungin asukkaat.
Se loppukohtaus oli niin ahdistava, kun se isä tajusi siinä, että miten lähellä se pelastus olisi ollut ja hän oli kerinnyt ampumaan toiset kuoliaaksi, varsinkin oman poikansa.
Se elokuva loppui siihen, että isä jäi maahan polvilleen ja itki sydäntraastavaa itkua ja hänen takanaan seisoi kaksi sotilasta.
Oli kyllä niin ahdistava loppu, että jäi pitkäksi aikaa vaivaamaan mieltä. En yhtään osannut elokuvan katsomista aloittaessani, että loppu olisi noin surullinen. 😭
Alkuperäisessä lopussa (novella) kaikki selviävät.
Ahdistavin taitaa olla Serbian Filmissä. Hahmot ovat kokeneet kaiken mahdollisen pahan ja lopuksi päättävät yhdessä perheenä päättää päivänsä sängyllä maatessa. Ei sekään riitä, pahikset tulevat kameroineen perässä ja raiskaavat ruumiit lapsesta aloittaen.
Juu, tuo Mist on kyllä paha. Samoin jo mainitut Seven ja Kauriinmetsästäjä on jääneet mieleen.
vihreä maili :/ silti ehdoton suosikki elokuvani!
Hyi, rupes jo tän lukeminen ahdistamaan. 😢 Ap