Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi jätin Suomen

Onneksi olen expat
30.11.2017 |

Yksi parhaimmista päätöksistä oli lähteä Suomesta pois. Kyllä Suomi on yksi Impivaara, ihan turha yrittää jollain Slushilla peitellä sitä, että Suomella menee huonosti ja puhe talouskasvusta on täyttä kukkua. Totta kai kasvua saadaan paperilla, jos lähtötaso valitaan matalaksi.

Suomi epäonnistuu täysin 10 vuoden sisällä. Olen siitä vakuuttunut.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia jota en ymmärrä Suomen jättäjissä on se, että miten he jaksavat hoitaa KAIKKI asiat englanniksi. Minä olen ollut aina hyvä kielissä, mutta en jaksa aina miettiä että mikä mikäkin sana olikaan englanniksi. En tarvitse tekstityksiä englanninkielisiin ohjelmiin, mutta aivoissani ei ole mitään miljoonan sanan tietopankkia valmiina.

Toinen on asioiden hoito ylipäätään. Eikös vielä tänäkin päivänä ole maita, joissa raha-asiat voi hoitaa pelkästään pankissa ja palkka tulee sekkinä? Never ever sellaista.

Noin muuten olen kyllästynyt Suomen ilmastoon, MUTTA samaan aikaan osaan arvostaa montaa asiaa täällä.

Olen suomessakin työskennellyt ja opiskellut viimeiset kymmenen vuotta pääasiassa englanniksi. Iso osa ystävistä ei puhu suomea. Ei se nyt paljoa asioita muuta, jos lisäksi sanoo kaupan kassalla kiitos eri kielellä 😁.

Vierailija
22/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lähdin, mutta tulin maitojunalla takaisin.. tai oikeastaan Tallinnan lautalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia jota en ymmärrä Suomen jättäjissä on se, että miten he jaksavat hoitaa KAIKKI asiat englanniksi. Minä olen ollut aina hyvä kielissä, mutta en jaksa aina miettiä että mikä mikäkin sana olikaan englanniksi. En tarvitse tekstityksiä englanninkielisiin ohjelmiin, mutta aivoissani ei ole mitään miljoonan sanan tietopankkia valmiina.

Toinen on asioiden hoito ylipäätään. Eikös vielä tänäkin päivänä ole maita, joissa raha-asiat voi hoitaa pelkästään pankissa ja palkka tulee sekkinä? Never ever sellaista.

Noin muuten olen kyllästynyt Suomen ilmastoon, MUTTA samaan aikaan osaan arvostaa montaa asiaa täällä.

I won't probably ever move away from Finland...but I love English and I don't need to think while speaking/writing it.

Vierailija
24/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I won't probably ever move away from Finland...but I love English and I don't need to think while speaking/writing it.

In addition...I don't work, I have all the time in the world. Wish I were healthy.

Vierailija
25/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivojen käytön kieltäminen on diktatuuria aina. Kaikkien pitäisi saada ilmaista vapaasti itseään.

Ei aivojen käyttöä ole kukaan kieltänyt. Oletan että omasi ovat vaan surkastuneet käytön  puutteessa.

Vierailija
26/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N15 kirjoitti:

Kiva juttu. Itse lähden vetämään täältä Espanjaan. En enää kestä Suomen kylmiä ja pimeitä talveja. Henkisesti tuli stoppi. Ei ihme että ihmiset masentuu täällä.

Onneksi Suomessa on hienoja kesejä! Valoisaa eikä niin kylmää.

Vierailija
27/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinni englanniksi? Ei Ranskassa hoideta asioita englanniksi. Tai Italiassa.

Vierailija
28/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan itsekin mahdollisimman pian, Suomi ei ole huona maa niinkuin moni uskoo, mutten kestä kuinka kuollutta täällä on

Vierailija
29/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N15 kirjoitti:

Kiva juttu. Itse lähden vetämään täältä Espanjaan. En enää kestä Suomen kylmiä ja pimeitä talveja. Henkisesti tuli stoppi. Ei ihme että ihmiset masentuu täällä.

Hmmm.... onko 15v. jo nainen? Ei ainakaan täysi-ikäinen vielä moneen vuoteen.

Meinaatkos tuon ikäisenä ihan yksin lähteä Espanjaan, vai onko äiskä ja iskä kuitenkin mukana?

Vierailija
30/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikasta on tullut kehitysmaa. Nuoret muuttavat ulkomaille tai alkavat viljellä jotain pientä maaplänttiä josta sentään saa ruokaa, samalla kuin toivovat etteivät sairastu.

Suomessa eläminen lainaa ottamalla voi jatkua vielä 10 vuotta. Sen jälkeen täälläkin tapahtuu romahdus ja putoaminen kehitysmaaksi.

Ainoa keino olisi supistaa julkinen sektori maan kantokykyä vastaavaksi mutta äänestämällä se ei tapahdu koska julkisen sektorin työntekijät vastustavat omien etujensa leikkausta ja heitä on äänestäjistä valtaosa.

Ps. En asu Suomessa mutta seuraan Suomen asioita jonkin verran.

Vierailija
31/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin lähden heti, kun tulee mahdollisuus.

Tää on hieno esimerkki siitä miksi asiat menee pieleen. Ei mahdollisuuksia tule, ne täytyy itse luoda. Suomalaiset ovaat vajonneet passiivisiksi tarkkailijoiksi omissa ja maansa asioissa eivätkä enää ole aktiivisia toimijoita.

Terv. toinen ulkosuomalainen.

Vierailija
32/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan se ongelma, ettei vieläkään ole päästy kaikista turhasta valittavista eroon, mutta onneksi aika moni heistä on jo kuitenkin muuttanut muihinin maihin synkistämään siellä lähipiirinsä tunnelmaa.

Vierailija
33/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Dubaihin siellä on talouskasvua

Vierailija
34/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti AP muistat tämä elämänfilosofian myös sitten kun elämä menee siellä ulkomailla päinseiniä, rahat loppuu, terveys pettää ja vanhuus alkaa kolkutella ovella. Toivottavasti myös silloin ymmärrät pysyä pois suomalaisen tukijärjestelmän piiristä sillä onhan Suomi paska maa. 

Vierailija
35/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen expat kirjoitti:

Yksi parhaimmista päätöksistä oli lähteä Suomesta pois. Kyllä Suomi on yksi Impivaara, ihan turha yrittää jollain Slushilla peitellä sitä, että Suomella menee huonosti ja puhe talouskasvusta on täyttä kukkua. Totta kai kasvua saadaan paperilla, jos lähtötaso valitaan matalaksi.

Suomi epäonnistuu täysin 10 vuoden sisällä. Olen siitä vakuuttunut.

Onneksi jätit Suomen.

Vierailija
36/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Täällä on tosiaan se ongelma, ettei vieläkään ole päästy kaikista turhasta valittavista eroon, mutta onneksi aika moni heistä on jo kuitenkin muuttanut muihinin maihin synkistämään siellä lähipiirinsä tunnelmaa.

Suomi on maailman paras maa, mutta ei siinä merkityksessä kuin Slushissa nyt yritetään inttää. Yrittämisellä, varsinkin vastuuttomalla sellaisella Suomi ajetaan alas. 

Terv. Sinitaivas

Vierailija
37/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno päätös ap! Täällä asuvien keskimääräinen älykkyysosamäärä nousi samalla kun sinä lähdit :)

Vierailija
38/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika äkkiä myös se ajattelu tapahtuu uudella kielellä. Ei ole tarvetta kääntää/miettiä.

Kokeile joskus niin hämmästyt. Kesähommissa jo noin.

Vierailija
39/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti AP muistat tämä elämänfilosofian myös sitten kun elämä menee siellä ulkomailla päinseiniä, rahat loppuu, terveys pettää ja vanhuus alkaa kolkutella ovella. Toivottavasti myös silloin ymmärrät pysyä pois suomalaisen tukijärjestelmän piiristä sillä onhan Suomi paska maa. 

Koska suomi on ainoa maa, jossa on terveydenhuolto ja eläkkeet? Hyvin on aivot pesty.

Vierailija
40/93 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno päätös ap! Täällä asuvien keskimääräinen älykkyysosamäärä nousi samalla kun sinä lähdit :)

Suomesta muuttavat ovat keskimääräistä enemmän koulutettuja sekä kielitaitoisia. Ilkkumisen sijaan kannattaisi ehkäpä olla huolissaan aivovuodosta ja veronmaksajien joukkopaosta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän