Seiskaluokkalaiseni ei ymmärrä koordinaatteja ja niiden käyttöä.
Vaikka kuinka yritän opettaa. En ymmärrä, kun kyseessä on mielestäni helppo asia.
Kommentit (10)
Ala pelata hänen kanssaan laivanupotuspeliä, siinähän tuon oppii vaivatta!
Olen maantiedon opettaja. Osa oppilaista ei opi koskaan karttakoordinaatteja, eikä tulkitsemaan tai lukemaan karttoja muutenkaan. Se on han yleinen piirre, eikä liity välttämättä älykkyyteen.
Yritä opettaa asiaa mekaanisesti tai konkreettisesti. Vaikka käyttämällä eri värisiä legopalikoita.
Karteesinen koordinaatisto se sen alkeet opetettiin meille Steiner koulussa jo ala asteella..
Matsku kirjoitti:
Karteesinen koordinaatisto se sen alkeet opetettiin meille Steiner koulussa jo ala asteella..
Wow, aika jännä että jotain hyödyllistä opetettiin steiner koulussa. Oliko muita hyödyllisiä juttuja, vai enemmän tamburiinin taputusta.
Tässä vaiheessahan ensimmäinen kysymys on kuinka opetat koordinaatteja ja niiden käyttöä.
vaihda pallokoordinaatteihin, ehkä tenavasi on eri luontaisessa koordinaattisysteemissä kuin keskivertotavis, voit kokeilla myös muita erikoisempia koordinaattisysteemejä jos tuokaan ei tunnu menevän jakeluun
Kinesteettinen harjoitus? Teippaat lattiaan vaikka pienen koordinaatiston ja sanot vaikka -1,2 ja lapsen pitää hyppiä siihen kohtaan. Toinen vaihtoehto on, että laitat esineitä pisteisiin ja lapsen pitää ääneen laskea sinne meneminen, ja sitten antaa koordinaatit. Moni oppimisvaikeuksista kärsivä on hoksannut tuon avulla asian.
Vierailija kirjoitti:
Olen maantiedon opettaja. Osa oppilaista ei opi koskaan karttakoordinaatteja, eikä tulkitsemaan tai lukemaan karttoja muutenkaan. Se on han yleinen piirre, eikä liity välttämättä älykkyyteen.
Yritä opettaa asiaa mekaanisesti tai konkreettisesti. Vaikka käyttämällä eri värisiä legopalikoita.
Kyllä se nyt vähän liittyy älykyyteen. Jos ei opi karttakoordinaatteja tulkitsemaan niin ei silloin voi mikään erityisen älykäs olla.
Eria asia sitten jos ei opi motivaation puutteen takia.
Geokätköily