Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä vuonna teille tuli ensimäinen mikroaaltouuni

Vierailija
29.11.2017 |

Muistan kun joskus 79-80 vuonna isä toi Jenkeistä meidä ekan mikron

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-87 ostin, muistan hinnankin 1600 markkaa. Toimii muuten vieläkin, on varakoneena.

Testautettiin vähän aikaa sitten, eikä ollut ohivuotoa.

Hyvä peruskone, tehty kestämään.😁

Vierailija
22/26 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan josku 1980- luvun alussa. Äitini muutti uuteen asuntoon vuonna1984 ja piti ostaa uusi mikro, koska entinen oli liian iso. Isosiskollani on edelleen mikro, jonka osti kämpäänsä, kun muutti Ruotsiin 1978,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut lapsuudenkodissani, eikä ole ollut omassanikaan. En vaan keksi sille mitään käyttöä, enkä halua kuluttaa turhaan. 

Se on lämmittämiseen tai ihan ruuanlaittoonkin. 

Eli siinä se käyttötarkoitus. 

Kyllä se yhden voileivän lämmittäminen perinteisessä lieden uunissa on aika paljon kuluttavampaa. 

Mutta ehkä tarkoitat, ettet halua omia rahojasi kuluttaa moiseen turhuuteen? 

Ei kun en halua kuluttaa luonnonvaroja. Mulle riittää tuo puuliesi ja leivinuuni, lisäksi jonkun verran käytän sähköhellaa. Yhtä leipää nyt ei tulisi mieleenkään lämmittää sähköuunissa. Puu-uunissa lämmitän mitä lämmitän, kun se on melkein aina lämmin. Jos ei ole uuni lämmin, niin syödään jotain muuta kuin lämmitettyä leipää.

Kiva, että täällä on joku muukin palannut ajassa taaksepäin!

Meilläkin oli mun nuoruudessa kaikkia sähköhärpäkkeitä.

Nyt mulla on vanha kunnon leivinuuni, puuhella ja hyvä kaasuliesi.

En todellakaan vaihtaisi tätä noihin mukavuuksiin!

Olishan se todella kiva jos olisi mahdollisuus tuollaiseen elämäntapaan, mutta ei oikein kerrostalossa voi. No ehkä tuo kaasuliesi kyllä mahdollista.

Vierailija
24/26 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1986. Uunin säteilyä sitten pelättiin yli kaiken, eikä samassa huoneessa saanut oleilla uunin ollessa käynnissä, eikä ruokaa saanut lämmittää kuumaksi asti, ettei se saastuisi. Tämä pelko on jatkunut lapsuuskodissani näihin päiviin saakka...

Samana vuonna kun esikoinen syntyi eli 1984. Kerran poika makoili täkin päällä keittiön lattialla ja sain kunnon paniikkikohtauksen, että vauva saa säteilyä. Nappasin sen kainalooni ja pakenin makuuhuoneeseen.

Vierailija
25/26 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varaa omakotitaloon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut lapsuudenkodissani, eikä ole ollut omassanikaan. En vaan keksi sille mitään käyttöä, enkä halua kuluttaa turhaan. 

Se on lämmittämiseen tai ihan ruuanlaittoonkin. 

Eli siinä se käyttötarkoitus. 

Kyllä se yhden voileivän lämmittäminen perinteisessä lieden uunissa on aika paljon kuluttavampaa. 

Mutta ehkä tarkoitat, ettet halua omia rahojasi kuluttaa moiseen turhuuteen? 

Ei kun en halua kuluttaa luonnonvaroja. Mulle riittää tuo puuliesi ja leivinuuni, lisäksi jonkun verran käytän sähköhellaa. Yhtä leipää nyt ei tulisi mieleenkään lämmittää sähköuunissa. Puu-uunissa lämmitän mitä lämmitän, kun se on melkein aina lämmin. Jos ei ole uuni lämmin, niin syödään jotain muuta kuin lämmitettyä leipää.

Kiva, että täällä on joku muukin palannut ajassa taaksepäin!

Meilläkin oli mun nuoruudessa kaikkia sähköhärpäkkeitä.

Nyt mulla on vanha kunnon leivinuuni, puuhella ja hyvä kaasuliesi.

En todellakaan vaihtaisi tätä noihin mukavuuksiin!

Olishan se todella kiva jos olisi mahdollisuus tuollaiseen elämäntapaan, mutta ei oikein kerrostalossa voi. No ehkä tuo kaasuliesi kyllä mahdollista.

Joo mä oon kyllä tietyllä tavalla oon nyt etuoikeutettu, mutta muista se, että mä kannan ne puut ja vedet sisään.

Ei tää kuitenkaan mitään helppoo elämää ole.

Se on valinta. Se on myös peritty mahdollisuus.

Oon erittäin kiitollinen siitä, että mä sain tän tavan elää. Mutta enhän mä tiedä, kuinka kauan tää jatkuu. Jos musta tulee samanlainen dementikko, kuin edellisestä emännästä, niin mut sitte viedään sinne kunnalliskotiin, jossa mä mä määräilen vaikka mitä. - Oman sukuni tuntien - olisin varmasti tosi hankala potilas!

Vierailija
26/26 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista mikroa. Ei ole käyttöä ja on pieni keittiö.

Ainut mitä kaipaan on mikropopcornit. Ne on tosi hyviä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme