Mieheni huomiointi, romanttisuus ja ratkaisukeskeisyys ällöttävät - mikä minussa on vikana? Terapiaan?
Haaveilin kauan ryhdikkäästä ja vastuunsa kantavasta miehestä, joka olisi sekä mies että osoittaisi tunteensa. Nyt minulla on ollut sellainen jo monta vuotta, mutta en osaa olla tyytyväinen. Mieheni ei ole mikään lääppivä lepertelijä vaan perusmies, mutta silti hänen huomiointinsa ja romanttiset eleensä ällöttävät. Niin ikään ällöttää, kun hän suhtautuu riitoihin ratkaisukeskeisesti eikä suostu riitelemään vaan yrittää keksiä ongelmaan ratkaisun.
Mikä minussa on vikana? Onko tämä ongelma, jonka voi ratkaista terapiassa? En tiedä, johtuisiko tämä siitä, että tunnen ehkä olevani huono, koska mieheni on niin paljon minua kypsempi.
Kommentit (10)
Tykkäät selvästi pahoista pojista. Voit joko jättää miehesi ja etsiä jonku luuserin joka kohtelee sinua huonosti, tai sitten voit yrittää arvostaa miestäsi. Tai ehkä tämä ei liity näihin mainitsemiisi asioihin ollenkaan ja ehkä et vain raskasta miestäsi? Joskus jos yrittää tykätä jostain ihmisestä mutta se ei tunnu oikealta typerät jutut alkaa ärsyttämään, kuten vaikka liian kireät kengännauhat.
Et oikein henkisesti kypsältä vaikuta. Ihme meininkiä, kun mieluummin näkisit riitelyyn "suostumista" kuin ratkaisuhakuisuutta. Minkä ikäinen olet?
Rakastatko miestäsi, kun hänestä kerran ällötyt? Ei kuulosta rakastavan ihmisen puheelta tuollainen.
32 on ikää. Lapsia pitäisi tehdä mutta mies ärsyttää. Hankala olla, kun en itse tiedä, mikä miehessä ärsyttää. Suhteen alku oli hyvin intohimoinen, mutta nyt vain ärsyttää.
Minäkin veikkaan että olet ottanut itsellesi paperilla sopivan miehen, mutta et oikeasti rakasta häntä. Niinpä hänessä alkaa ärsyttämään sellaisetkin ominaisuudet jotka ihastuttaisivat siinä oikeassa miehessä.
Vierailija kirjoitti:
32 on ikää. Lapsia pitäisi tehdä mutta mies ärsyttää. Hankala olla, kun en itse tiedä, mikä miehessä ärsyttää. Suhteen alku oli hyvin intohimoinen, mutta nyt vain ärsyttää.
En suosittele tekemään hänen kanssaan lapsia, jos hän sinua ärsyttää. Päästä hänet vapaaksi, hän ansaitsee jotain parempaa kuin sinä. Tee lapsesi jonkun oman tasoisesi kanssa. Mieluummin muutaman vuoden pasta, kun itsekin olet ehkä hieman kasvanut ihmisenä.
Mä jotenkin tajuan sua. Jos mies on liian "täydellinen", se voi tosiaan aiheuttaa alemmuudentunnetta ja luoda semmoisen illuusion, että itsekin pitäisi olla täydellinen. Sen jälkeen alkaa kiinnittämään omiin vikoihin entistä enemmän huomiota, ja ne alkavat ärsyttää --> peilaat sitä mieheen.
Terapia vois olla ihan paikallaan joo, sieltä löytyisi ehkä tuo ärsytyksen alkulähde, olipa se sitten atavistinen vaisto johonkin luolamieheen tai juuri tuo yllämainittu.
Prinsessasyndrooma. Et tule koskaan löytämään mieluisaa miestä. Sinun tulee vain päättää haluatko perustaa perheen vai et. Sillä ratkaisulla ei loppupeleissä ole mitään tekemistä sen kanssa rakastatko miestäsi.
Ehkä haluat miehen, joka neuvottelisi vähemmän ja tekisi enemmän oman pään mukaan. Miksi, sitä en tiedä. Ehkä haluaisit olla enemmän yksiksesi?
Miehesi on hiiri ja todennäköisesti haisee kakalle.