Mitä maitoa teillä käytetään ja miksi?
Meillä juodaan täysmaitoa. Meillä vanhemmilla molemmilla ollut pienestä saakka omassa perheessä täysmaito käytössä ja siihen ollaan totuttu. Myös lapset juo punaista maitoa ruuan kanssa, vaikka nykyään lapsillekin suositellaan kuulemma rasvatonta maitoa. Kokeilivat rasvatonta ja sanoivat etteivät juo enempää.
Kommentit (169)
Juon ihan vi#un rasvasta maitoa johon lisään törkeesti voita, sellasta 70% rasvaa olevaa maitoa. Nyt vi##u niitä peukkuja ylös!!
Manteli/ kauramaitoa, olen lehmän maidolle allerginen.
Kauramaitoa. Jos ei ole tarjolla kauramaitoa esimerkiksi kahvimaidoksi, niin sitten laitan tavallista maitoa tai kermaa kahviini. Mutta kotiini en osta mitään muuta kuin kauramaitoa.
Ei tarvita maitoa mihinkään, eli ei ole.. rahkaa käytän maitotaloustuotteista
Kun Arlaa ei ole lähikaupassa tarjolla juodaan Valion luomu kevytmaitoa.
Harvoin ostamme maitoa, mutta silloin kun ostamme niin se on punainen maito.
Parrakas nainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaan lehmän maitoa, ei varmaan tarvitse selittää miksi
En ole koskaan nähnyt vapaata lehmää. Koiria ja poroja olen nähnyt vapaana, en niitäkään tietääkseni vapaina.
Minäpäs olen nähnyt vapaita lehmiä ja ai että, kyllä niille se vapaus maistui :)
Meillä ei maitoa ruokajuomana tai muuten juoda (paitsi kaakaossa lapset), sitä käytetään kahviin, muroihin ja leivontaan. Kahviin rasvatonta koska vaahtoutuu, muuhun sinistä.
Rasvatonta kahviin tilkka. Joskus herkuttelen kaura- tai soijamaidolla.
Kukaan ei meillä 'juo' maitoa.
emme juo maitoa yleensä, mutta puurossa ja ruuissa käytämme kevytmaitoa tai kulutusmaitoa, mieluiten luomua. Rasvaton maito on mielestäni ihmeellistä litkua, kuin värjättyä vettä.
Kauramaitoa. Kuopus oli vauvana allerginen maidolle joten vaihdettiin kauramaitoon. Nyttemmin hän ei enää niin paljoa oirehdi, mutta jatketaan silti kauramaidon kanssa, koska se on paremman makuista ja eettisempää.
Kaura tai matelijuomaa. Olen maidolle allerginen eikä maito sovi monellekaan ihmiselle, tosin lapsille se on vain hyväksi.
Vanhan ajan täysmaitoa kahviin, laktoositonta kevyt maitoa ruuanlaittoon ja rasvatonta eilaa nuorimman lapsen juotavaksi.
Lapsena maistoin maitoa en vaan tykännyt. Kahvin sekaan kevytmaitoa laitan muuten ei kiitos.
MEILLÄ eikun... Minä käytän kevytluomumaitoa. Luomua siksi, että sen koostumus on hieman paksumpi kuin epäluomun. Käytän maituu kaffiin, muroihin ja joskus kuluttelen sellaisenaan. Kahvissa täysmaito ja kerma ovat kamalan makuisia, samoin rasvaton litkupaskamaito, jota kenenkään ei pitäisi ostaa ikinä.
Suoraan maitotankista otettua rasvaista maitoa, meillä on lypsykarjatila.
I only drink very low fat milk and only with coffee. Sometimes rice drink for coffee...but it's just not the same.
En oikein usko että käyt ylipäätään ulkona kovin usein.