Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maitoa teillä käytetään ja miksi?

Mamiska
29.11.2017 |

Meillä juodaan täysmaitoa. Meillä vanhemmilla molemmilla ollut pienestä saakka omassa perheessä täysmaito käytössä ja siihen ollaan totuttu. Myös lapset juo punaista maitoa ruuan kanssa, vaikka nykyään lapsillekin suositellaan kuulemma rasvatonta maitoa. Kokeilivat rasvatonta ja sanoivat etteivät juo enempää.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomutäysmaitoa tai raakamaitoa. Näyttää tuo oikea rasva menevän aivoihin eikä kroppaan.

Vierailija
42/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvat on maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma suositellaan... Lapsille ei todellakaan uusien tutkimusten valossa suositella rasvatonta maitoa tai maitoa ylipäätänsä. Maito kuuluu leivän kanssa samaan sarjaan eli niillä ei ole mitään lisäarvoa tasapainoisessa ruokavaliossa.

Tuttavaperheelle oli sanottu että lastenkin olisi hyvä juoda rasvatonta.

Sanottu ilman mitään perusteluja??

Terveydenhoitaja, joka oli vanhempi nainen, oli huolestunut lasten kaloreista, kun kuuli että perheessä käytetään täysmaitoa. Oli suoraan kehottanut siirtymään rasvattomaan 😯. Lapset on hoikkia ja tykkäävät urheilla ja harrastaa, joten miksei voisi juoda rasvallista maitoa..

Ilman muuta lapsille rasvaista maitoa, älytön toi kaloriperustelu.  Jos kaloreita pitää vähentää, niin se tehdään sokeria vähentämällä.  Rasva on kuitenkin tärkeä ravintoaine.

Vierailija
44/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomumaitoa ja vapaan lehmän maitoa, sinistä tai punaista. Vapaa lehmä maistuu minusta parhaalta ja säilyy hyvin. Luomu kai vielä sitäkin eettisempää.

Vierailija
45/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusmaitoa juodaan koko perhe, eli minä. Rasvaton maito pitäisi kieltää rikoksena ihmisyyttä kohtaan.

Vierailija
46/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vangitun lehmän maitoa ja kidutettujen kanojen munia syön.

Vierailija
47/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma suositellaan... Lapsille ei todellakaan uusien tutkimusten valossa suositella rasvatonta maitoa tai maitoa ylipäätänsä. Maito kuuluu leivän kanssa samaan sarjaan eli niillä ei ole mitään lisäarvoa tasapainoisessa ruokavaliossa.

Tuttavaperheelle oli sanottu että lastenkin olisi hyvä juoda rasvatonta.

Sanottu ilman mitään perusteluja??

Terveydenhoitaja, joka oli vanhempi nainen, oli huolestunut lasten kaloreista, kun kuuli että perheessä käytetään täysmaitoa. Oli suoraan kehottanut siirtymään rasvattomaan 😯. Lapset on hoikkia ja tykkäävät urheilla ja harrastaa, joten miksei voisi juoda rasvallista maitoa..

Kalorit nyt ei ainakaan voi olla syy, rasvattoman ja kevyen ero on about 6kcl/100ml. Varmaan on ollut vaan huolissaan tyydyttyneen rasvan määrästä, sitähän noissa rasvamaidoissa on ja paljon.

Sehän ei ole mikään perustelu käyttää rasvatonta.

Vierailija
48/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna ollessani minulla ei mennyt paljon maitoa, joten ostin joko rasvatonta tai kevyttä, riippuen kummassa oli pidempi päiväys. Nykyään avoliitossa joudun ostamaan rasvatonta, vaikka haluaisin kevyttä... Mies haluaa vain rasvatonta, koska se on halvempaa, mutta jos minä ostaisin kevyttä niin hän kyllä joisi sitä, muttei itse ostaisi, enkä minä ala maksamaan miehen maidonjuontia, kun itsellä menee ehkä se litra viikossa.

Vierailija
49/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla lievä laktoosi-intoleranssi, mutta käytän silti tavallista kevytmaitoa mieluummin ja kärsin lievistä vatsaoireista.

Syynä on se, etten pysty juomaan sitä makeahkoa laktoositonta maitoa ilman kuvotuksen tunnetta. Olin vaihtarina Saksassa, ja koska en saa mitään niin kuivaa kuin leipä alas herättyäni, söin aina corn flakeseja maidolla. Siellä juotiin vain hyla-maitoa, kenties kuvottavinta kaikista, ja avaamattomia pakkauksia säilytettiin huoneenlämmössä. Liian usein jääkaapissa yön yli kylmennyt maito kului loppuun ennen kuin heräsin, ja jouduin syömään muroni kädenlämpöisen, äklömakean maidon kera. Ei ikinä enää.

Vierailija
50/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytmaitoa juo mies. Sitä kanssa käytetään ruuanlaitossa jonkun verran. Itse en pelkiltään maitoa juo, ja olen alkanut suosia manteli- ja riisimaitoja esim leivonnaisissa ja pannukakussa. Maidonkulutuksen vähentäminen tavoitteena :) 

Vierailija
51/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaitoa tai mantelimaitoa silloin tällöin esim. smoothien tekoon, välillä ruoanlaittoon luomu täysmaitoa. En varsinaisesti juo maitoa.

Vierailija
52/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaton luomumaito. Rasvattomaan on tottunut niin muu on kuin kermaa. Luomu taas eettisistä syistä. Ei sekään täysin eettistä ole, mutta eettisempää kuin muut. Tosin siihen ei lisätä D-vitamiinia, mutta saan sitä muutenkin riittävästi.

Minulla on mielikuva, että rasvattomaan luomuun olisi lisätty D:tä nykyisin.

Valion omaan ei ole lisätty. Tarkistin. B12-vitamiinia siinä on.

Kiitos tiedosta, piti ihan itsekin goolettaa mistä mielikuva minulle on tullut. Ilmeisesti valiolla on erikseen rasvaton D-vitaminoitu luomumaito.

Vierailija
53/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu kevytmaitoa. Haluan tukea ruon tyyppistä tuottamista.

Vierailija
54/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaton luomumaito. Rasvattomaan on tottunut niin muu on kuin kermaa. Luomu taas eettisistä syistä. Ei sekään täysin eettistä ole, mutta eettisempää kuin muut. Tosin siihen ei lisätä D-vitamiinia, mutta saan sitä muutenkin riittävästi.

Kiitos tiedosta, piti ihan itsekin goolettaa mistä mielikuva minulle on tullut. Ilmeisesti valiolla on erikseen rasvaton D-vitaminoitu luomumaito.

Rasvaton, D-vitaminoitu ei voi olla luomua.

Vierailija
55/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaton, D-vitaminoitu ei voi olla luomua.

Jaa, kannattaa varmaan kertoa se valiolle. Ja lainsäätäjille.

Vierailija
56/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa käytetään vain kahvin valkaisuun ja marjapuuron lisukkeeksi.

Miehen vatsavaivat hävisivät heti kun siirtyi käyttämään piimää maidon sijasta tai vettä.

Tiedän monia ihmisiä aikuisia ja lapsia joilla oli maito ruokajuomana ja olivat jatkuvasti jossain tulehduskierteessä.

Sitten lopettivat maidon juomisen ja lopettamisen jälkeen olleet terveinä.

Maidolla täytyy olla yhteys erilaisiin elimistön tulehdussairauksiin.

Vierailija
57/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon rasvatota maitoa. Sitä menee purkki tolkulla. (ruoka juomana, kahviin, kaakao, muuten vain)

Vierailija
58/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytmaitoa käytän ruuanlaitossa ja leivonnassa. Jos tarvitsee enemmän rasvaa, niin voi lisätä kermaa tai voita. Juomana meillä ei maitoa käytetä.

Vierailija
59/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatonta, muu maistuu liian kermaiselle. Lisäksi syömme paljon rasvaisia juustoja, joten eiköhän sitä maitoa-/kovaa rasvaa tule ihan tarpeeksi ilman että sitä pitäisi juodakin.

Vierailija
60/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatonta sekä kauramaitoa. Vaihtelee fiiliksen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi