Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maitoa teillä käytetään ja miksi?

Mamiska
29.11.2017 |

Meillä juodaan täysmaitoa. Meillä vanhemmilla molemmilla ollut pienestä saakka omassa perheessä täysmaito käytössä ja siihen ollaan totuttu. Myös lapset juo punaista maitoa ruuan kanssa, vaikka nykyään lapsillekin suositellaan kuulemma rasvatonta maitoa. Kokeilivat rasvatonta ja sanoivat etteivät juo enempää.

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInistä maitoa, sen makuun olen tottunut. Tosin kukaan ei sitä juomalla juo, kahviin ja kaakaoon sitä sekoitetaan.

Vierailija
2/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

's kaupan kotimaista kevyt maitoa.

Hinta osittain syy ja kevytmaito siksi etten usko rasvattoman hyvyyteen.

Meillä lapset alipainon rajoilla eli ei ainakaan ole lihottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytmaitoa ostamme, sitä meillä on ollut kaapissa aina.

Itse juon piimää ja mies juo sen yhden lasillisen ruoalla, molemmilla tottumiskysymys. Maitoa menee meillä pääosin kahvin sekaan, leivontaan, perunamuusiin, keittoihin ym.

Lapset aikuisia, lapsuudessaan he joivat maitoa ruokajuomana, tietääkseni juovat kaikki nykyään ruokajuomana vettä.

Vierailija
4/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviin täysmaitoa, ruuan kanssa lapset kevyttä. Ruuanlaittoon käytän punaista vähälaktoosista. Mies juo sinistä maitojuomaa tai vähälaktoosista. Muksut noita vaihtelevasti.

Vierailija
5/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytmaitoa kahvin sekaan, en muuten juo maitoa.

Vierailija
6/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa olla aina kaapissa 5 eri "maitoa". 

lehmän kevyt maitoa, lehmän laktoositonta rasvatonta maitojuomaa, soijajuomaa,  kaurajuomaa, ja ihmisen  täysmaitoa.

Jokaiselle mitä sopii.

Vierailija
7/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmänmaitoa...

Vierailija
8/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelimaitoa käytän juomana ruuan yhteydessä.

Vierailija
9/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SInistä maitoa, sen makuun olen tottunut. Tosin kukaan ei sitä juomalla juo, kahviin ja kaakaoon sitä sekoitetaan.

Sinistä maitoa?? XDD

Vierailija
10/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijamaitoa kahviin, tosin tämä taisi olla kysely lapsiperheille?

Vierailija
11/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatonta Juustoportin maitoa. On tosi pitkälle päiväyksetkin, säilyy hyvin pari viikkoa.

Vierailija
12/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilalla asutaan, joten ehtaa lehmänmaitoa. Itse käytän sitä vain kahviin, mutta nuorin lapsista juo sitä ruokajuomana (vanhemmat kaksi vaihtaneet itse veteen). Jostain syystä vieraat haluavat nauttia aina ruuan kanssa tätä oikeaa maitoa.

Vierailija
13/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma suositellaan... Lapsille ei todellakaan uusien tutkimusten valossa suositella rasvatonta maitoa tai maitoa ylipäätänsä. Maito kuuluu leivän kanssa samaan sarjaan eli niillä ei ole mitään lisäarvoa tasapainoisessa ruokavaliossa.

Vierailija
14/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytmaitoa, joko Pirkkaa tai S-ryhmän vastaavaa. Sinkkutalous, käytän maitoa kahviin ja joidenkin kauhistukseksi juon sitä myös sellaisenaan :)

Vierailija
15/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatonta maitoa mies juo, minä en juo mitään maitoa milloinkaan.  Ja mies mies perustelee maitovalintaansa maulla. Ei tykkää muista maidoista.

Vierailija
16/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. juomamaitona rasvaton maito aikuisilla ja esikoisella, kuopukselle maistuu mieluummin kevytmaito.

Kahviin laitetaan kevytmaitoa, joskus satunnaisesti punaista tai kahvimaitoa.

Riisipuuro, pannukakku ja valkokastike tehdään punaiseen maitoon tai Valio Kiehuun.

Vierailija
17/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan kevytmaitoa tai joskus harvoin soijamaitoa, mies ostaa joko kevytmaitoa tai täysmaitoa. Käytetään vain kahviin ja leivontaan (soijamaitoa "herkuttelujuomana" pirtelöihin tai sellaisenaan), eikä maitoa juoda ruoka- tai janojuomana.

Vierailija
18/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma suositellaan... Lapsille ei todellakaan uusien tutkimusten valossa suositella rasvatonta maitoa tai maitoa ylipäätänsä. Maito kuuluu leivän kanssa samaan sarjaan eli niillä ei ole mitään lisäarvoa tasapainoisessa ruokavaliossa.

Meidän kunnan neuvolassa vieroitetuille vauvoille,siis yli vuosikkaille suositellaan rasvatonta purkkimaitoa.

Sanoin miniälle että että elä missään nimessä anna sitä lapselle vaan luomukevytmaitoa.

Vierailija
19/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen maito (laktoositon) lasten iltapuuroon ja ruuanlaittoa. Mies juo sinistä maitoa ruokajuomana ja itse käytän sitä toisinaan kaakaoon tai murojen kanssa.

Vierailija
20/169 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnan neuvolassa vieroitetuille vauvoille,siis yli vuosikkaille suositellaan rasvatonta purkkimaitoa.

Sanoin miniälle että että elä missään nimessä anna sitä lapselle vaan luomukevytmaitoa.

On tosiaan aivan älytöntä toi rasvattoman suositteleminen. Sillä ei mitään terveydellistä perustetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi