Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä yksilapsinen, mikä sinua väsyttää eniten lapsiperhearjessasi? Sillä kyllä meitä yksilapsisiakin välillä väsyttää vaikka onkin VAIN yksi lapsi

Vierailija
29.11.2017 |

Ne jotka ovat sitä mieltä, että yksilapsisten on turha valittaa väsymystään voivat samantien häipyä johonkin muuhun ketjuun pätemään.

Tää ketju on meidän yksilapsisten vertaistukiketjuksi tarkoitettu.

Mä voin aloittaa.

Meillä on yksi ihana kolmasluokkalainen ja mua ehkä eniten väsyttää tällä hetkellä se, että lapsella on niin valtava määrä energiaa, että hänelle pitäisi olla kokoajan keksimässä jotain tekemistä.

Aika usein meillä kuuluu lause: ”Mulla on tylsää, mitä tehtäisiin.” Eli kokoajan pitäs olla keksimässä jotain tekemistä. Mutta aika usein ollaan sanottu, että kyllä sun pitää nyt ihan itse keksiä jotain tekemistä. Ja hetken päästä lapsi onkin sitten jo ihan omissa touhuissaan.

Mutta silti vaikka välillä väsyttää tää, että pitää keksiä tekemistä lapselle ja olla leikkikaverina hänelle niin siitä huolimatta meille ei toista lasta tule.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei edes ole lapsia, ja silti väsyttää,

- joutuu soittelemaan kampaajalle ja varaamaan aikaa ex tempore

- ripsihuolto on liian aikaisin aamulla

- kuntosalilla hyvän treenin jälkeen

- krapula-aamuina

- kaverin mökillä, kun on valvottu koko yö

Vierailija
2/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä ja uskallan vahvasti väittää että valitat turhasta.

Yhdelle ehtii antaa jakamattoman huomion, rahaa menee vähemmän, ei ole sitä riehumista ja nahistelua, aikaa on ihan eri tavalla. Sotkuakin tulee vähemmän.

Keksi joku oikea valituksen aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisen kuulu opettaa lasta siihen että aikuinen on viihdekeskus ja ohjelmatoimisto.

Vierailija
4/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 16-vuotias, eli sinänsä ei väsytä mikään muu kuin ongelmanratkaisu, eikä sekään enää pahasti. Viime viikkoina on hajonnut paljon tavaraa (puhelimen lasi, laturi, ainoat talvikengät...) ja etenkin viimeisten uusiminen otti todella koville, tyyli kun on auringontarkka. Uusien hankkiminen vaati 1,5 tuntia kahdessa kenkäkaupassa (ulos tyhjin käsin) ja sen jälkeen 3 tuntia luoja ties kuinka monessa verkkokaupassa. Äidin osuus on toimia kuskina ja lompakkona, ja patistella tekemään asioille jotakin. Se on se väsyttävä osuus.

Vierailija
5/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, en jaksa edes ajatella aikaa, jolloin meillä oli yksi lapsi. Kahden ja kolmen lapsen kanssa on ollut helpompaa, kuin yhden. On niin paljon kiinni lapsistakin, että mikä vanhempia rassaa. Jotkut lapset ovat helpompia kuin toiset ja joku yksin rasittava on helpompi, kun vähän kasvaa ja saa sisaruksia. Meillä esim lapset nukkuivat keskenään perhepedissä ja se helpotti vanhempien öitä! Vanhin lapsi innostui roolileikeistä, ohjasi piirtämistä, askartelua, luki jo 4 vuotiaana sisaruksilleen  ja tuli näin viihdyttäneeksi pienempiään. Hän kävi myös kerhossa, koska on lapsistamme vilkkain ja sosiaalisin, kaipasi ohjelmaa.

Vierailija
6/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 16-vuotias, eli sinänsä ei väsytä mikään muu kuin ongelmanratkaisu, eikä sekään enää pahasti. Viime viikkoina on hajonnut paljon tavaraa (puhelimen lasi, laturi, ainoat talvikengät...) ja etenkin viimeisten uusiminen otti todella koville, tyyli kun on auringontarkka. Uusien hankkiminen vaati 1,5 tuntia kahdessa kenkäkaupassa (ulos tyhjin käsin) ja sen jälkeen 3 tuntia luoja ties kuinka monessa verkkokaupassa. Äidin osuus on toimia kuskina ja lompakkona, ja patistella tekemään asioille jotakin. Se on se väsyttävä osuus.

Ilmoitat hänelle, mitkä kengät otetaan. Toinen vaihtoehto on, että hän ostaa kengät omilla rahoillaan viikkorahoista. Kuka viettää lapsen kanssa kenkäkaupassa tuollaisia aikoja?

Vierailija
7/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä, jos se ainoa lapsi on kehitysvammainen tai erityislapsi. Siinä ei paljoa naurata. Kaikki lääkärit, huolet, terapiat ja muut. Tavallisten lasten vanhemmille vanhemmuus on lasten leikkiä.

Vierailija
8/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 16-vuotias tarvitsee äidin mukaan kenkäostoksille? Miksi?

Vierailija
9/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan avuttomana leikkiminen ku en saa 3es vessaa mennä nii kohta se huutaa ettei pääse alas tuolilta mukamas. Ha sitte alkaa raivokohtaus jos en tuu hakee sitä

Vierailija
10/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan avuttomana leikkiminen ku en saa 3es vessaa mennä nii kohta se huutaa ettei pääse alas tuolilta mukamas. Ha sitte alkaa raivokohtaus jos en tuu hakee sitä

Onko kommentoija humalassa?

Vierailija
11/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle ehtii antaa jakamattoman huomion, rahaa menee vähemmän, ei ole sitä riehumista ja nahistelua, aikaa on ihan eri tavalla. Sotkuakin tulee vähemmän.

Ite läksit :)

Vierailija
12/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat hänelle, mitkä kengät otetaan. Toinen vaihtoehto on, että hän ostaa kengät omilla rahoillaan viikkorahoista. Kuka viettää lapsen kanssa kenkäkaupassa tuollaisia aikoja?

Minä vietin, oltiin muutenkin liikkeellä kaupoilla yhdessä, mitä ei tapahdu edes joka vuosi, nyt muistan taas miksi. Käytetään siis yleensä verkkokauppaa. Normaalitilanteessa annan budjetin ja käskyn hankkia uudet, nyt luultiin, että ne uudet löytyvät heti käyttöön. Väärin meni, ovat sentään postissa.

Vierailija
13/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis 16-vuotias tarvitsee äidin mukaan kenkäostoksille? Miksi?

Ks. viesti 12. Autolla sompailtiin vähän kauemmas kuin mitä yleensä. Asutaan Tampereella, joten teini pyörii yksinään keskustan kenkäkaupoilla, minen sinne lähde.

Vierailija
14/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi halusit neljä lasta?

Vierailija
15/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä väsyttää sinua ap, väsytti minuakin silloin kun oli yksi. Tosin tiedettiin se jo ennestään joten tehtiin toinen perään, lapsilla ei ole ikäeroa kuin reilu kaksi vuotta. Yhden kanssa pitää joko touhuta hirvittävän paljon tai sitten kuunnella kitinää ja potea huonoa omaatuntoa ja olla huolissaan että saako lapsi riittävästi virikkeitä, niillä kun on virtaa koko päivän ja vielä illallakin. Nyt kun on kaksi niin leikkivät ja kommunikoivat koko ajan keskenään, ovat tosi tärkeitä toisilleen. Ei tarvi muuta kuin vahtia etteivät satuta itseään tai toisiaan, joskus tulee riitaakin.

Vierailija
16/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet tarvetta alistaa lähes täysi-ikäistä lastasi? Ymmärrät kai, että turha odottaa lapsen kunnioittavan sinua jos sinä et kunnioita häntä pätkääkään. Teinille on aika iso juttu jos joutuu kulkemaan noloissa,hävettävissä ja epämiellyttävissä kengissä.

Vierailija
17/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuisen kuulu opettaa lasta siihen että aikuinen on viihdekeskus ja ohjelmatoimisto.

No emme ole opettaneetkaan. Kyllä tuon ikäinen jo kaipaa kaveria esim johonkin lautapelien pelaamiseen esimerkiksi. Tylsäähän se on jos kaiken joutuu tekemään yksin. Ymmärrän kyllä tämänkin. Siksi välillä teemme lapsen kanssa jotain kivaa yhdessä esim juuri pelataan lautapelejä tai leivotaan ppipareita.

Mutta kuten aloituksessakin sanoin, aika usein sanon lapselle että hänen pitää keksiä itse jotain tekemistä. Ap

Vierailija
18/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi halusit neljä lasta?

Monikkoraskaus lisäsi luvun suunnitellusta kolmesta neljään. Ei voi edes verrata elämää yhden lapsen kanssa elämään neljän kanssa.

Aika helpolla on päässyt elämässään jos arki yhden kanssa uuvuttaa totaalisesti.

Eri asia tietenkin jos kyseessä erityislapsi tai kehitysvammainen.

Vierailija
19/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyys välillä väsyttää kun lapsi puuhailee niin innokkaasti omiaan. Onneks voin tietysti aina lukea kirjaa. 

Vierailija
20/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mikä väsyttää sinua ap, väsytti minuakin silloin kun oli yksi. Tosin tiedettiin se jo ennestään joten tehtiin toinen perään, lapsilla ei ole ikäeroa kuin reilu kaksi vuotta. Yhden kanssa pitää joko touhuta hirvittävän paljon tai sitten kuunnella kitinää ja potea huonoa omaatuntoa ja olla huolissaan että saako lapsi riittävästi virikkeitä, niillä kun on virtaa koko päivän ja vielä illallakin. Nyt kun on kaksi niin leikkivät ja kommunikoivat koko ajan keskenään, ovat tosi tärkeitä toisilleen. Ei tarvi muuta kuin vahtia etteivät satuta itseään tai toisiaan, joskus tulee riitaakin.

Juuri tämä meilläkin, että kyllä sitä sitten vielä illallakin hypitään pitkin seiniä jos päivän sikana ei ole saanut tarpeeksi virikkeitä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi