Metelöinti kerrostalossa. Taloyhtiössämme asuu opiskelija, joka pitää bileitä klo 22 jälkeen ja meteli on
niin kova ettei saa nukuttua. Olen kerran soittanut isännöitsijälle, mutta ei auttanut. Kannattaako alkaa soittamaan suoraan poliisille aina vai mitä kannattaa tehdä? Onko teillä kokemusta tällaisesta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä :( Ja järkkää itsekin joskus bileet :) Tai ota tuliaisia mukaan, mene soittamaan ovikelloa ja liity juhlaseurueeseen!
Niin eksoottiselta kuin se sinusta kuulostaakin ,kerron kuitenkin, että useimmile se elämä on ihan arkista nousemista aamuvarhaisella töihin ja muihin arkisiin askareisiin.
Nukahtamisvaikeuksista syytetään naapuria :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä :( Ja järkkää itsekin joskus bileet :) Tai ota tuliaisia mukaan, mene soittamaan ovikelloa ja liity juhlaseurueeseen!
Niin eksoottiselta kuin se sinusta kuulostaakin ,kerron kuitenkin, että useimmile se elämä on ihan arkista nousemista aamuvarhaisella töihin ja muihin arkisiin askareisiin.
Silloin nukutaan edeltävänä yönä, eikä valvota kiukkuuntumassa naapurin kemuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta korpeen, häirikkö.
Minä nimenomaan haluan asua ihmisten lähellä. Eiköhän olisi johdonmukaisempaa, että aistiyliherkkä muuttaisi Espooseen.
Se on katsos sellainen asia, että ihmisten keskellä asuminen edellyttää sosiaalisuutta. Ja bileiden pitäminen toistuvasti hiljaisuuden jälkeen kerrostalossa on kirjaesimerkki epäsosiaalisesta käytöksestä. Pitää ymmärtää erottaa nämä kaksi vastakohtaista ominaisuutta toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä poliisille soittoa, mitään rikosta ei ole tapahtunut, joten mitä poliisi voi asialle tehdä. Se, että poliisi käy asiasta huomauttamassa, ei takaa sitä, että meteli lakkaa. Tai ehkä se lakkaa hetkeksi, mutta kiusaksi voivat aloittaa sen uudelleen. Paras vaihtoehto on kirjata ylös metelin ajankohdat, jos toistuu todella usein ja ilmoittaa näistä isännöitsijälle. Isännöitsijän tehtävänä on antaa vuokralaiselle varoituksia. Olen asunut kerrostaloissa, joissa esimerkiksi kolmen varoituksen jälkeen olisi mahdollisuus miettiä häätöä, jos siis on vuokralainen.
Itse olen valitettavasti asunut meluavien ihmisten alakerrassa. En ole ikinä uskaltanut mennä ovelle sanomaan asiasta, olen vain soittanut ovikelloa ja juossut karkuun. Aamulla olen vienyt lapun postiluukusta, missä olen muistuttanut hiljaisuuden alkamisesta.
T. Opiskelija
Ensinnäkin en enää tänä päivänä suosittele ketään menemään naapurin ovelle huomauttamaan metelistä. Siitä voi seurata ongelmia ja pahimmillaan tulla puukosta. Sen takia poliisi on se, joka sinne ovelle menee. Ja toiseksi kuten tässäkin ketjussa on todettu, hyvin monessa yhtiössä isännöitsijä on niin munaton tyyppi tai sitä ei oikeasti kiinnosta, että mikään valittaminen ei tilannetta muuta. Tässä meidän rapussa bilekämppä hiljeni vasta kun poliisi kävi siellä kolme kertaa parin kuukauden aikana ja viimeisellä kerralla mursi oven auki.
Vierailija kirjoitti:
Nukahtamisvaikeuksista syytetään naapuria :(
Omasta häiriköinnistä syytetään naapurin "nukahtamisvaikeuksia".
Kuka sekopää kerrostalohäirikkö täällä jankkaa??
Vierailija kirjoitti:
niin kova ettei saa nukuttua. Olen kerran soittanut isännöitsijälle, mutta ei auttanut. Kannattaako alkaa soittamaan suoraan poliisille aina vai mitä kannattaa tehdä? Onko teillä kokemusta tällaisesta?
Tottakai soitat poliisille häiriökäyttäytymisestä, niin itsekin teen AINA. Ja kyllä hiljenee!
Onko se joku luovan alan opiskelija?
Vierailija kirjoitti:
Ensin mennään ovelle huomauttamaan. Jos ei auta, soitetaan poliisit. Jos toistuu, isännöitsijä saa alkaa hoitaa asiaa.
Ei missään kerrostalossa saa metelöidä ja bilettää öisin, edes opiskelija-asunnoissa.
Ei kannata mennä kännisille huomauttamaan mitään - Kuuluisia viimeisiä sanoja: "Hei, lopettakaa heti toi mekkalaointi, mä en voi nukkua!!!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta korpeen, häirikkö.
Minä nimenomaan haluan asua ihmisten lähellä. Eiköhän olisi johdonmukaisempaa, että aistiyliherkkä muuttaisi Espooseen.
Se on katsos sellainen asia, että ihmisten keskellä asuminen edellyttää sosiaalisuutta. Ja bileiden pitäminen toistuvasti hiljaisuuden jälkeen kerrostalossa on kirjaesimerkki epäsosiaalisesta käytöksestä. Pitää ymmärtää erottaa nämä kaksi vastakohtaista ominaisuutta toisistaan.
Lue ennenkuin raivoat. Tässä Espooseen ei kehotettu sitä juhlijaa vaan henkilöä, joka oli kommentoinut aloitusta, alettiin haukkua häiriköksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin mennään ovelle huomauttamaan. Jos ei auta, soitetaan poliisit. Jos toistuu, isännöitsijä saa alkaa hoitaa asiaa.
Ei missään kerrostalossa saa metelöidä ja bilettää öisin, edes opiskelija-asunnoissa.
Muuten joo mutta ovelle ei kannata mennä, ties mikä hullu siellä on puukon kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta korpeen, häirikkö.
Lue ennenkuin raivoat. Tässä Espooseen ei kehotettu sitä juhlijaa vaan henkilöä, joka oli kommentoinut aloitusta, alettiin haukkua häiriköksi.
Lue itse. Kyseinen häirikkö kertoi, että soittaa musiikkia öisin piittaamatta naapurin aiheesta laittamista lapuista. Kyllä kyseessä silloin on nimenomaan häirikkö, jos tietää metelinsä häiritsevän naapuria ÖISIN mutta silti jatkaa metelöimistä.
Meil oli seinänaapurina opiskelijatyttö, joka piti jatkoja. Aamuviideltä ne siellä vielä riekku, kun itellä oli herätys töihin kuudelta.. Satuttiin olemaan hyvissä väleissä taloyhtiön pj:n kanssa ja se sitten ilmoitti isännöitsijälle, vaikka ei varsinaisesti mitään ilmotusta tehty ite. Kyllä se aika pitkäks aikaa loppu, mut jatku uudestaan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten joo mutta ovelle ei kannata mennä, ties mikä hullu siellä on puukon kanssa
Minä olen aina mennyt ensin ovelle sanomaan. Tiedän naapurini ulkonäöltä sen verran hyvin että puukon kanssa vastassa olemista pidän epätodennäköisenä, ja oikeasa olen aina ollutkin, ei ole koskaan puukosta tullut.
Yleensä kyse on tyhmästä nuoresta opiskelijasta, joka kokeilee rajojaan. Päivällä selvin päin niin ihmiskammoisia etteivät uskalla edes rapussa tervehtiä, vaan luikkivat kammioonsa kuin sokeritoukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta korpeen, häirikkö.
Lue itse. Kyseinen häirikkö kertoi, että soittaa musiikkia öisin piittaamatta naapurin aiheesta laittamista lapuista. Kyllä kyseessä silloin on nimenomaan häirikkö, jos tietää metelinsä häiritsevän naapuria ÖISIN mutta silti jatkaa metelöimistä.
En ole mitään sellaista kirjoittanut. Oletko juovuksissa tähän aikaan aamusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, niin opit sinäkin arvostamaan yöuniasi.
Työpaikaltahan mä tätä kirjoittelen. Pystyn kyllä nukkumaan, vaikka naapuri soittaisi musaa. Aikaisemmin olen tehnyt vuorotyötäkin, jolloin on pitänyt nukkua päivisin. En minä ole voinut vaatia poliisia esim. pysäyttämään liikennettä unieni ajaksi.
Koita nyt ymmärtää, että taloyhtiössä on säännöt ihan hyvästä syystä ja niitä tulee noudattaa. Kaikki ei pysty nukkumaan melussa. Jos et halua elää taloyhtiön sääntöjen mkaan, niin muuta omakotitaloon.
Höpöhöpö. Jollei kestä kaupungin ääniä, niin maaseutu on paikkasi. Kyllä se ääni seinien läpi kuultuna on yhtä tyhjän kanssa.
Huoh. No tuli sinun provoiluusi sitten lähdettyä mukaan. Onneksi taloyhtiössä on ne säännöt huolehtimassa, että kaltaisesi itsekkäät minä minä ihmiset eivät saa toisia YÖLLÄ häiritä. Hyvää joulua.
Minä olen itsekäs, kun annan vapauden muille tehdä, mitä haluavat? Sinähän se tässä olet muiden elämää rajoittamassa.
Ai niin. Annan piutpaut heippalapuillesi ja soitan musiikkia YÖLLÄ entiseen malliin, kun haluan.
Tässä.
JB kirjoitti:
Kannattaa joka kerta soittaa poliisit. Ja laittaa niitä valituksia isännöitsijälle. Myös naapureita voi yrittää saada mukaan valittamaan. Ei se metelöinti lopu vaan toivomalla.
Minä soitan kyllä aina poliisit. Meidän talossa ei välttämättä ole ne naapurit kotona, jotka ei itse metelöi. Niitä kyllä saattaa olla, jotka itsekin möykkäävät, ja kaveeraavat/ryyppäävät toisten möykkääjien kanssa, eihän ne mitään nimiä laita. Yksi naapuri valehteli oikeudessakin, ettei ole mitään kuullut (pelkäsi varmaan, että valituksen kohde lopettaa viinaostokset). Hiljattain juttelin hätäkeskukseen ja varmistin, että hiljaisuuden pitää tulla siihen määrättyyn aikaan (meillä 22, tosin itse alan ärsyyntyä jos puolenyön jälkeen ei hiljene).
Meilläkin tosiaan pitäisi isännöitsijälle menevään valitukseen saada useampia naapureita, mutta ei se onnistu. Saattaa vielä olla, että jos yläpuolelta kuuluu basson jumputus, se ei kuulu sitten taas jumputtajan naapuriin, joka ei nuku ihan seinän takana.
Onnettomat äänieristeet tässä talossa on; rakennettu 50-luvulla ja silloin oli ainakin rakennustarvikkeista pulaa, verhotangot kun piti kiinnittää paremmin, kiinnittäjä ihmetteli seinän materiaalia: hiekkaa.
Provo! Eihän opiskelijat rymyä ja juhli yökausia. Ne on köyhiä! Eiku...