Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metelöinti kerrostalossa. Taloyhtiössämme asuu opiskelija, joka pitää bileitä klo 22 jälkeen ja meteli on

Vierailija
29.11.2017 |

niin kova ettei saa nukuttua. Olen kerran soittanut isännöitsijälle, mutta ei auttanut. Kannattaako alkaa soittamaan suoraan poliisille aina vai mitä kannattaa tehdä? Onko teillä kokemusta tällaisesta?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos on jo isäinnöitsijällekin soitettu, saa soittaa poliisit. Herättää vähän. Olen itse 27 ja pidetään bileitä välillä miehen ja kaverien kanssa, mutta aina huolehditaan, että hiljaisuuden jälkeen on musa pienemmällä yms.

Samassa rapussa asuu yksi huumeveikko ja sieltä kuuluu vuorokaudenajasta riippumatta huutoa, musiikkia, pauketta yms. Jotenkin naurattaa, että siellä saattaa oikeasti alkaa basso jystistä klo 6:00. Välillä joudun samaan hissiin naisensa kanssa. Kertaakaan en ole törmännyt häneen niin, etteikö hänellä olisi avattua kaljatölkkiä ja naama täynnä mustelmia.:( Kerran soitin poliisit, kun aamulla kuului selkeä naisen huuto "Apua!" Mutta tänne se vaan taas löysi.

Terve naapuri! Tosin en kyllä ole tuohon tyttöön törmännyt kaljan tai mustelmien kanssa.

Vierailija
22/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on juuri sellainen hätätilanne, että siitä pitää ilmoittaa hätäkeskukseen. Siis kun naapuri pitää kemuja ja sua ei oo kutsuttu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä :( Ja järkkää itsekin joskus bileet :) Tai ota tuliaisia mukaan, mene soittamaan ovikelloa ja liity juhlaseurueeseen!

Mene töihin, niin opit sinäkin arvostamaan yöuniasi.

Työpaikaltahan mä tätä kirjoittelen. Pystyn kyllä nukkumaan, vaikka naapuri soittaisi musaa. Aikaisemmin olen tehnyt vuorotyötäkin, jolloin on pitänyt nukkua päivisin. En minä ole voinut vaatia poliisia esim. pysäyttämään liikennettä unieni ajaksi.

Missä töissä saa palkkaa vauvapalstan kommentoinnista? Oletko iltapäivälehden toimittaja? Provoilemassa että saa taas tyhjästä tehtyä lehtijuttuja.

Vierailija
24/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä :( Ja järkkää itsekin joskus bileet :) Tai ota tuliaisia mukaan, mene soittamaan ovikelloa ja liity juhlaseurueeseen!

Muuta korpeen, häirikkö.

Minä nimenomaan haluan asua ihmisten lähellä. Eiköhän olisi johdonmukaisempaa, että aistiyliherkkä muuttaisi Espooseen.

Mutta kun muut ihmiset eivät halua asua sinun lähelläsi. Helpoin ratkaisu on, että sinä muutat sinne korpeen.

Huonoin provo ikinä ap. ”Vaadin, että muutat korpeen, koska et ole mukana valittamassa naapuristani.”

En ole ap. V*tuttaa vaan tuollaiset omaan napaan tuijottelijat. Sinua ei häiritse öinen metelöinti, joten on ihan ok, että joku meluaa ja ne, joita se häiritsee tarvitsevat elämän. Sinä tarvitset vähän empatiaa muita kohtaan.

Vierailija
25/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikaltahan mä tätä kirjoittelen. Pystyn kyllä nukkumaan, vaikka naapuri soittaisi musaa. Aikaisemmin olen tehnyt vuorotyötäkin, jolloin on pitänyt nukkua päivisin. En minä ole voinut vaatia poliisia esim. pysäyttämään liikennettä unieni ajaksi.

Koita nyt ymmärtää, että taloyhtiössä on säännöt ihan hyvästä syystä ja niitä tulee noudattaa. Kaikki ei pysty nukkumaan melussa. Jos et halua elää taloyhtiön sääntöjen mkaan, niin muuta omakotitaloon. 

Höpöhöpö. Jollei kestä kaupungin ääniä, niin maaseutu on paikkasi. Kyllä se ääni seinien läpi kuultuna on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
26/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vaan köyhä opiskelija valittaa valtavaa köyhyyttään. Pitää tukea ja ymmärtää. Muuten köyhä opiskelija masentuu köyhyydestään ja se on yhteiskunnan vika.

Vierailija
27/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta korpeen, häirikkö.

Minä nimenomaan haluan asua ihmisten lähellä. Eiköhän olisi johdonmukaisempaa, että aistiyliherkkä muuttaisi Espooseen.

Mutta kun muut ihmiset eivät halua asua sinun lähelläsi. Helpoin ratkaisu on, että sinä muutat sinne korpeen.

Huonoin provo ikinä ap. ”Vaadin, että muutat korpeen, koska et ole mukana valittamassa naapuristani.”

En ole ap. V*tuttaa vaan tuollaiset omaan napaan tuijottelijat. Sinua ei häiritse öinen metelöinti, joten on ihan ok, että joku meluaa ja ne, joita se häiritsee tarvitsevat elämän. Sinä tarvitset vähän empatiaa muita kohtaan.

Joo ei ole sellaista empatiaa että vauvapalstalla liittyisin johonkin lynkkausjoukkoon siksi, että joku randomi häiriintyy naapurin bileistä. Sorry, not sorry.

Vierailija
28/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä töissä saa palkkaa vauvapalstan kommentoinnista? Oletko iltapäivälehden toimittaja? Provoilemassa että saa taas tyhjästä tehtyä lehtijuttuja.

Päivystystöissä, tehtäviä odotellessa :)

Vierailija
29/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin kova ettei saa nukuttua. Olen kerran soittanut isännöitsijälle, mutta ei auttanut. Kannattaako alkaa soittamaan suoraan poliisille aina vai mitä kannattaa tehdä? Onko teillä kokemusta tällaisesta?

Eli osa ongelmaa on se, että kyseessä on opiskelija? Vai miksi mainitsit sen?

Vierailija
30/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt ymmärtää, että taloyhtiössä on säännöt ihan hyvästä syystä ja niitä tulee noudattaa. Kaikki ei pysty nukkumaan melussa. Jos et halua elää taloyhtiön sääntöjen mkaan, niin muuta omakotitaloon. 

Höpöhöpö. Jollei kestä kaupungin ääniä, niin maaseutu on paikkasi. Kyllä se ääni seinien läpi kuultuna on yhtä tyhjän kanssa.

Huoh. No tuli sinun provoiluusi sitten lähdettyä mukaan. Onneksi taloyhtiössä on ne säännöt huolehtimassa, että kaltaisesi itsekkäät minä minä ihmiset eivät saa toisia YÖLLÄ häiritä. Hyvää joulua.

Vierailija
31/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä poliisille soittoa, mitään rikosta ei ole tapahtunut, joten mitä poliisi voi asialle tehdä. Se, että poliisi käy asiasta huomauttamassa, ei takaa sitä, että meteli lakkaa. Tai ehkä se lakkaa hetkeksi, mutta kiusaksi voivat aloittaa sen uudelleen. Paras vaihtoehto on kirjata ylös metelin ajankohdat, jos toistuu todella usein ja ilmoittaa näistä isännöitsijälle. Isännöitsijän tehtävänä on antaa vuokralaiselle varoituksia. Olen asunut kerrostaloissa, joissa esimerkiksi kolmen varoituksen jälkeen olisi mahdollisuus miettiä häätöä, jos siis on vuokralainen.

Itse olen valitettavasti asunut meluavien ihmisten alakerrassa. En ole ikinä uskaltanut mennä ovelle sanomaan asiasta, olen vain soittanut ovikelloa ja juossut karkuun. Aamulla olen vienyt lapun postiluukusta, missä olen muistuttanut hiljaisuuden alkamisesta.

T. Opiskelija

Vierailija
32/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JB kirjoitti:

Kannattaa joka kerta soittaa poliisit. Ja laittaa niitä valituksia isännöitsijälle. Myös naapureita voi yrittää saada mukaan valittamaan. Ei se metelöinti lopu vaan toivomalla.

Juuri näin. Pitää saada useampi silmä- ja korvapari toteamaan tilanne, muuten jäät väitteitesi kanssa yksin. Itse ei pidä mennä sanomaan ovelle mitään eikä ryskyttämään seinää tms.

Vierailija
33/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. No tuli sinun provoiluusi sitten lähdettyä mukaan. Onneksi taloyhtiössä on ne säännöt huolehtimassa, että kaltaisesi itsekkäät minä minä ihmiset eivät saa toisia YÖLLÄ häiritä. Hyvää joulua.

Minä olen itsekäs, kun annan vapauden muille tehdä, mitä haluavat? Sinähän se tässä olet muiden elämää rajoittamassa.

Ai niin. Annan piutpaut heippalapuillesi ja soitan musiikkia YÖLLÄ entiseen malliin, kun haluan.

Vierailija
34/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kuuluu reagoida jos kotonaan ei saa nukuttua! Minusta kaikkien joita meteli häiritsee tulisi tehdä asialle jotain, eikä vain kärsiä ja toivoa että meteli joskus loppuisi. Ei bilettäjä lopeta käytöstään ellei siihen puututa. Minä laittaisin ensin postiluukusta kirjeen  jossa ketoisin millaista häiritsevää ääntä ja mihin aikaan asia tapahtui. Kirjeen voi laittaa omalla nimellä tai nimettömästi, ihan sama. Kertoisin kirjeeasssä soittavani poliisit ja tekeväni virallisen valituksen taloyhtiölle jos häirintä toistuu. Sitten toimisin uhkaukseni mukaan. Bileistä voi ottaa esim. kännykällä videota asunnon oven ulkopuolelta ja naapureita voi kysyä mukaan valitukseen. Jokaisen pitäisi saada nukkua kodissaan naapurin tätä häiritsemättä. Satunnaiset juhlat on toki ok, mutta näistäkin olisi kohteliasta ilmoittaa naapureille ja hiljentää musiikki hiljaisuuden jälkeen.

Vierailija
35/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli alkuvuodesta samaa ongelmaa. Yritimme asiasta ko. naapurin kanssa jutella, mutta yhteistä säveltä ei löydetty, joten vaihtoehdoksi jäi kirjat ylös päivät ja kellonajat, jolloin tarpeetonta meluamista tapahtui. Välitimme nämä tiedot isännöitsijälle, joka antoi naapurille kirjallisen huomautuksen ja muistutti taloyhtiön säännöistä.

Toki tiettyyn pisteeseen elämän ääniä pitää kerrostalossa sietää, mutta jatkuvaa musiikinsoittoa, seiniin porailua yms. perseilyä ei tarvitse sietää. Tsemppiä ap, toivottavasti tilanne ratkeaa parhain päin.

Vierailija
36/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä poliisille soittoa, mitään rikosta ei ole tapahtunut, joten mitä poliisi voi asialle tehdä. Se, että poliisi käy asiasta huomauttamassa, ei takaa sitä, että meteli lakkaa. Tai ehkä se lakkaa hetkeksi, mutta kiusaksi voivat aloittaa sen uudelleen.

Poliisi käy huomauttamassa. Jos meteli sen jälkeen jatkuu, soitetaan uudestaan poliisit jolloin ne tyhjentää kämpän ja vie isännän/emännän putkaan.

Vierailija
37/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JB kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä poliisille soittoa, mitään rikosta ei ole tapahtunut, joten mitä poliisi voi asialle tehdä. Se, että poliisi käy asiasta huomauttamassa, ei takaa sitä, että meteli lakkaa. Tai ehkä se lakkaa hetkeksi, mutta kiusaksi voivat aloittaa sen uudelleen.

Poliisi käy huomauttamassa. Jos meteli sen jälkeen jatkuu, soitetaan uudestaan poliisit jolloin ne tyhjentää kämpän ja vie isännän/emännän putkaan.

Juu, ja jokaisessa Suomen opiskelijakaupungissa on aina keskiviikkoisin ja torstaisin putkat väärällään opiskelijoita. In your dreams.

Vierailija
38/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä poliisille soittoa, mitään rikosta ei ole tapahtunut, joten mitä poliisi voi asialle tehdä. Se, että poliisi käy asiasta huomauttamassa, ei takaa sitä, että meteli lakkaa. Tai ehkä se lakkaa hetkeksi, mutta kiusaksi voivat aloittaa sen uudelleen. Paras vaihtoehto on kirjata ylös metelin ajankohdat, jos toistuu todella usein ja ilmoittaa näistä isännöitsijälle. Isännöitsijän tehtävänä on antaa vuokralaiselle varoituksia. Olen asunut kerrostaloissa, joissa esimerkiksi kolmen varoituksen jälkeen olisi mahdollisuus miettiä häätöä, jos siis on vuokralainen.

Itse olen valitettavasti asunut meluavien ihmisten alakerrassa. En ole ikinä uskaltanut mennä ovelle sanomaan asiasta, olen vain soittanut ovikelloa ja juossut karkuun. Aamulla olen vienyt lapun postiluukusta, missä olen muistuttanut hiljaisuuden alkamisesta.

T. Opiskelija

kotirauhan häirintä

Vierailija
39/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Opiskelija

Isännöitsijän neuvo on nimenomaan soittaa ne poliisit metelin takia. Termi on kai kotirauhan häirintä tms. Tällä konstilla saadaan jotain todistusaineistoa, että siellä on ollut kiellettyä meteliä ja häädölle perusteet.  Meillä lempattiin ulos talosta juuri näillä perusteilla baila-baila juoppo ja mitä lie, eli otettiin huoneisto yhtiön haltuun. Äitinsä oli ostanut poikakullalle kodin, kun edelliset vuokranantajat oli jostain syystä hermostuneet vuokralaiseen.

terv. taloyhtiön osakas

Vierailija
40/59 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, oikein bilettävä opiskelija kerrostalossa. Sitkun pääset siitä tulee pianonsoiton opiskelija. Yleensä nuoret uskoo, kun niille ihan järkevästi kertoo, että naapurissa valvotaan heidän takiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän