Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähenikö seksuaalinen häirintä / ahdistelu metoo-kampanjan aikana?

Vierailija
28.11.2017 |

Tuo kampanjahan on ollut jo käynnissä jonkin aikaa ja on ollut mediassa erittäin isossa roolissa. Kysynkin teiltä, joita on ahdisteltu tai häiritty usein tai jatkuvasti, että vähenikö sellainen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa

Vierailija
2/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla sen verran harvinaista ollut häirintä, ettei oikein pysty mitään johtopäätöksiä vetämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla töissä keski-ikäinen mies heitti minulle seksistisen vitsin liittyen ulkonäkööni. Oli hetken hiljaa ja pyysi anteeksi. Ei ole ainakaan minulle ennen tapahtunut noin vaikka niitä vitsejä ja kommentteja on paljon joutunut kuulemaan.

Vierailija
4/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metoo on Razizmiaaaaaa

Vierailija
5/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lisääntynyt, eikä vähentynyt, kun en ahdisteluja ole koskaan edes kokenut.

Vierailija
6/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se Yle Teeman (vai FST:n?) ohjelmasarja "Ootsä joku maahanmuuttaja?" on kiinnostava. Siinä näkee Suomea ulkomaalaisen silmin. Yhdessä osassa oli kaunis ranskalainen nainen, joka oli muuttanut Suomeen. Hän sanoi ohjelmassa, että aluksi hänestä oli todella häkellyttävää, kun kukaan ei mitenkään kommentoinut hänen ulkonäköään tai yrittänyt iskeä tai mitenkään ottanut häneen kontaktia. Hän masentui ja ajatteli, että häntä pidetään rumana ja vastenmielisenä. Vasta myöhemmin hän alkoi ajatella, että elämä onkin täällä mukavaa, kun voi olla ihan millainen haluaa, kaunis tai ruma, eikä joudu ahdistelluksi kadulla.

En usko, että Suomessa julkinen seksuaalinen ahdistelu on laisinkaan samaa luokkaa kuin vaikkapa Välimeren maissa, vaikka kaipa joitakin pässejä tähänkin maahan riittää.

Vierailija
7/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut muutos jonka olen huomannut on kampanjan muuttuminen arkikielessä metoo:sta, mettoo:ksi.