Raskaus
pääni on todella sekaisin enkä oikein tiedä kenelle puhua.. Olen 22 vuotias ja minulla on jo 4 vuotias poika, pääsin opiskelemaan oppisopimuksella ja jos keskeytän sen niin en voi enää luultavasti jatkaa opiskelua.. Olen syönyt synnytyksestä asti pillereitä ja nyt ne ovat pettäneet.. eli olen siis raskaana.. mieheni haluaisi pitää lapsen mutta ymmärtää minua että haluaisin saada ensin ammatin itselleni ja kun on näin huippu mahdollisuus että saan sen vielä omalla paikkakunnallani (jossa ei ole muuta opiskelu vaihtoehtoa kuin lukio). Olen ihan sekaisin mitä teen.. sain jo varattua ensi viikolle ultraan ajan että onko raskaus kuinka pitkällä. Onko mahdollisuutta että tämä mahdollinen tuleva lapsi olisi jotenkin vioittunut kun olen syönyt pillereitä.. apua, toisaalta haluan jatkaa raskautta mutta sitten taas opintoni ja tuleva työpaikkani ovat vaakalaudalla..
Kommentit (4)
keskeytä. sulla on vielä aikaa tehdä lapsia.
Tänä päivänä voi opinnot ja työpaikka olla vaakalaudalla muutenkin. Ehdotan, että käyt koulua niin pitkään kuin voit, käy synnyttämässä ja jatka koulu loppuun jos suinkin onnistuu. Miten pitkästä koulusta on kyse? Jos raskaus sujuu hyvin, voit vallan hyvin opiskella vielä monta kuukautta. Sisua tähän tilanteeseen tietysti tarvitaan.
Tiedän niitä jotka ovat sisukkaasti opiskelleet, käyneet synnyttämässä (olleet muutaman viikon pois) ja kun ovat saaneet itsensä kuntoon, palanneet suorittamaan opinnot loppuun. Voihan jonkun muun oppisopimus ja opinnot keskeytyä jonkun sairauden tai onnettomuuden takia, tulevasta ei voi koskaan olla varma.
Yritän nyt vaan hatarasti täällä kannustaa että ota kaikki hyvä asiasta ja tilanteesta irti. Löydä suomalainen sisusi!
Minulla on vielä kaksi kesää jäljellä (maaliskuusta lokakuuhun) ja talvet olen työttömänä. Oppisopimuspaikkani eteen tein kovasti töitä ja sen lopulta sain. Kun olisi edes viimeinen kesä alkamassa niin voisin ehkä opiskella ammatin nopeammin valmiiksi.. olo on nyt niin sekaisin etten tiedä mitä ajatella.. Opintojen jälkeenkin minulla olisi töitä tässä samassa paikassa tarjolla..
lisään vielä että raskauteni ei kovin pitkällä voi vielä mahdollisesti olla