Marko Pyhäjärven kurssit
Kommentit (32)
Marko Pyhäjärvi ei ole huijari mutta hän luo vääriä odotuksia kurssin ostajille. Itse olin kurssilla ja en voittanut kertaakaan rahaa vaan pelkästään hävisin. Luulen että siellä oli vain yksi kurssiöainen joka tienasi rahaa vähän ja hänellä oli jo ennestään kauppa jonka hän muunsi verkkokaupaksi. Sinne meni tuhansia ja tuhansia kunnes tajusin että näillä opeilla ei rahaa tehdä
Toki opitaan verkkokaupan periaatteet mitta rahaa ei tule vaan menee. Ensin pitää olla liikeidea itsellä ja jos siihen haluat verkkokaupan niin et tarvitse kalliita kursseja.
Jos puhutaan verkkokaupan tekemisestä, niin YouTube on täynnä ohjeita miten sellaisen voi rakentaa eri alustoille.
Samoin jos haluaa aloittaa affiliate-markkinoinnin. Et ainakaan näihin tarvitse maksettuja kursseja. Toinen asia on, onko verkkokaupat enää kannattava business.
Tää tyyppi ei kykene pyörittämään edes omaa verkkokauppaana, ja järjestää verkkoyrittämisen kursseja asiantuntijan roolissa. Asiakaspalvelu hänen omassa verkkokaupassaan on täysin kuralla. Antaa ymmärtää että olisi joku isompikin firma jossa on paljon työntekijöitä. Todellisuudessa on itse firmansa toimitusjohtaja, asiakaspalvelija, kerääjä, pakkaaja jne, lisäksi kun tarjoaa kursseja ym, niin ei mikään ihme jos palvelu ei pelaa.
Jeps! Itekki erehdyin ostamaan tämän herran kurssin. Noh luonnollisesti tulos täysi NOLLA! Kukaan tota innovagoods paskaa osta/tilaa mitä se Marko siellä sössöttää. Ei vastaa viesteihin ja tuputtaa vaan jotakin uusia kursseja ja upgradeuksia lisään kun ohjeet on ihan liibalaabat muutenkin. Jos pääsisin ajassa taakkepäi niin en tod maksaisi hänelle mitään. Ihan hupiukko sielä juoksemassa ja höpöttelemässä videoille niitä näitä miten hienosti kävelee jossakin vuoristossa.
Mä osallistuin johonkin maksulliseen webinaariin ja kun hän kehuskeli miljoonan lliikevaihdolla niin netistä rupesin etsimään. Löytyi hänen toiminimi Marko Pyhäjärvi Coaching & Consulting - jolla kukaan ei tekisi miljoonan liikevaihtoa, se vaatii Oy:n..
Sitten etsin verkkokauppoja niin löytyi joku Nordic Deluxe Brands Oy missä oli 7t liikevaihto ja joku Gasherbrum Trading Company Oy missä on ollut takavuosina 100e liikevaihto.
Hän puhui myös paljon "meistä". Mistä meistä?
Enkö ymmärrä nyt jotain. Osaako joku sanoa että mitä nämä Markon verkkokaupat oikein on? Vai rahastaako hän vain kursseilla?
Kysyin asiasta, ASIALLISESTI, niin hän potkaisi mut pois webinaarista. Tässä kohtaa webinaarista oli kulunut jo puolet ja hän pelkästään luetteli että kelle webinaari sopii ja kelle ei sovi, sellaista yleistä bullshittiä ilman mitään arvokasta informaatiota. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä tulisiko myöhemmin jotain oikeaa materiaalia..
Korjaan edellistä ettei toiminimellä miljoona vaadi Oy:ta, mutta kuitenkin verotuksen takia se olisi paljon kevyempää. Verotoimistostahan nuo tulot voisi käydä katsomassa... Ehkä käynkin ja kirjoitan sitten tänne
Käynyt katsomassa pari hänen webinaariansa niin mieleeni jäi kummittelemaan seuraavat asiat.
Kehuskelee kuinka on tehnyt opetuslastensa kanssa MYYNTIÄ yli miljoona euroa. Kyllähän sitä voi tehdä vaikka triljoonia mutta onko sillä väliä jos ei tule ollenkaan voittoa? Menee täysin feikkiguru osastolle. Kaikki toistaa samaa kaavaa, puhutaan myynneistä mutta itse tuloista ei sanaakaan.
Ei näyttänyt mitä verkkokauppoja itse pyörittää tai että kuinka paljon hän painaa paalua näillä. Eli ei mitään konkreettista näyttöä. Esittelee ainoastaan seuraajiensa verkkkauppoja. Just.
Ja kolmas. Jos hän kerran tekee MILJOONIA verkkokaupoillaan niin miksi käyttää aikaansa joihinkin pilipalikursseihin opettaakseen muita väkertämään nettibisnestä? Yksinkertaisesti siksi että MARKO PYHÄJÄRVI EI TIENAA VERKKOKAUPOILLAAN SENTTIÄKÄÄN!!! Hän tekee fygynsä roskakursseillaan. Täys skämmeri.
Monta kertaa muistuttaa kuinka hän on asunut ulkomailla oikein Sveitsiä myöten. Tämmöistä vakuuttelua tekee ainoastaan elämänkoululuuserit joilla ei ole muuta krediittiä kusetuksensa tueksi. Meinasin itsekin langeta ja ostaa hänen 6k maksavan aivopierunsa mutta rupesi hälytyskellot soimaan niin että korvissa humisee. Pysykää kaukana tämän jätkän sekoiluista.
Nyt en ymmärrä, onko osa kateellisia, osa ei tiedä edes kuka tämä on, osa ilmeisesti ei hyväksy yrittäjyyttä missään muodossa...
Pyöritän verkkopisnestä, työllistän itseni ja kaksi ulkopuolista, liikevaihto menee tänä vuonna yli miljoonan, todennäköisesti. Marko puhuu asiaa, tosin kaipaisin itse tuota oman tuotannon myymistä ja markkinointia.
Markon kurssit ovat pääasiassa droppauskursseja. Ne antavat hyvän perustan omalle verkkokauppayrittäjyydelle. Kurssi on nauhoitettuja videoluentoja, voit katsella omaan tahtiin. Minä suosittelen, mutta muistakaa että ei kurssi ole takuu menestykseen, se antaa eväitä, mutta menestys riippuu omista valinnoistasi ja sunnitelmista. Kyllä niitä igluja voi myydä grönlantiin, mutta todennäköisesti vain yhden...
Opiskelu kannattaa, mutta se vaatii myös omaa luonteenlujuutta, uskallusta ja uskoa omiin kykyihinsä. Aina jotkut pettyvät jostain syystä. Älä anna periksi, jos kompastut, itse sinun pitää taas jaloillesi nousta. Ruikuttajat ruikuttaa vaikka olisi vatsa täynnä, niistä ei tarvi välittää.
Webinaarissa puhui paljon ja lupaili kaikkea. Jo se sai epäilemään koko touhua. Kalliit kurssit, jotka itseopiskelua. En ostanut.
Moi Marko. :)
P.S. Itsellä verkkokauppa vain alle 10t liikevaihdolla ja silti on tarttunut tehdessä osaamista oman tuotannon myymisestä... Jos sinulla olisi se miljoonan verkkokauppa olen varma, että sinullakin olisi sama osaaminen mikä minullakin on kaupalla joka olisi 1% kokoinen sinun omaan nähden...
Onko liittynyt Markon kursseille viime aikoina, tuohon engl Kiel class pohjaan? Miten saatu alkuun tai toimiin? Vai on paljon alkuun puhetta vaan kun rahat on saatu?
Kokemuksia ja mielipiteitä?
Käy kirjastosta pari kirjaa ja lue perusteet
tiedät enemmän luin tuo ukko