Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko sai toisen lapsen ja vaati että seitsemän hengen tila-auto on saatava!

Vierailija
28.11.2017 |

Ja mies katteli kiltisti semmoisen. Eivät kuulemma mahdu normaalikokoiseen autoon enää.

Mites siellä ihmiset, mahdutteko te? Me mahdutaan!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahduttiin 70-luvulla 2-oviseen opeliin koko 4-henkinen perhe tavaroinemme ja kamoinemme. Joskus oli peräkärry kun oli mökille menevää raksatavaraa jne.

Olen mä tässä jo kymmeniä vuosia ihmetellyt tätä hommaa että tuntuu ettei pikkuinen bussi edes riitä kun äidin ja iskän pikku Leevi-Lumia matkustaa...

Vierailija
42/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahduttiin 70-luvulla 2-oviseen opeliin koko 4-henkinen perhe tavaroinemme ja kamoinemme. Joskus oli peräkärry kun oli mökille menevää raksatavaraa jne.

Olen mä tässä jo kymmeniä vuosia ihmetellyt tätä hommaa että tuntuu ettei pikkuinen bussi edes riitä kun äidin ja iskän pikku Leevi-Lumia matkustaa...

No elä sinä niissä 70-luvun muistoissa, ja anna muiden elää tätä päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tila-autot on hirveen rumia. Kyllä saa aina nauraa kauppojen parkkipaikoilla, kun akat ei osaa ajaa niitä rohjoja ruutuun. Saati sitten pakittaa niitä pois. Onneks ei oo itellä kun yks muksu, niin ei tarvitse luopua urheiluautosta. Meille ei tila-autoa tule!

Mikä auto?

Mulla on TT audi ja jos ei mahduta kulkemaan voi akan jättää pois kyydistä.

Vierailija
44/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli toyota corolla coupe kun olin lapsi,4 henkilöä ja mahtui kyytiin,tosin ei ollut turvaistuimia eikä edes vöitä takana.

Vierailija
45/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 3-lapsinen perhe mahtuu Ford Fusioniin. Viimeksi kun kävimme koko perhe mökillä ja oli kaikki mökkikamat mukana niin oli kieltämättä vähän ahdasta kun oli koirakin mukana ja lapset jo ihan aikuisen kokoisia (18, 16 ja 14). Pysähdyttiin matkalla vielä kaupassa hakemassa muutama kassillinen ruokaa jotka pakattiin lasten jalkatilaan.

Eli en ihan ymmärrä mihin kaksilapsinen perhe tarvitsee tila-auton.

Niin nuo isot lapset ei tarvitse turvaistuimia/kaukaloita, jalustoineen eikä vaunuja/rattaita... Meillä 5 henkisellä perheellä 7paikkainen iso maasturi. Keskiriville mahtuu kaukalo ja turvaistuin jalustoineen reunapaikoille, kolmannella rivillä isompi lapsi korokeistuimessa. Mukana aina tuplarattaat. Eipä olisi mitään ongelmia 5 paikkaisen auton kanssa, jos kukaan ei tarvitsisi turvaistuimia tai rattaita.

Vierailija
46/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin myös 7 paikkainen auto kun kolmas lapsi oli vasta toiveissa. Mies totesi, ettei mitään järkeä ostaa pienempää, jos vuoden päästä joutuisi sitten mahdollisesti taas vaihtamanautoa. Ja kätevähän se oli jo kahdella lapsella ja kahdella koiralla. Lasten kaveritkin mahtuvat hyvin kyytiin, mikä olennaisesti helpottaa harrastekuskaamisia. Meillä on vain yksi auto, eikä sitä edes tarvita ihan päivittäin, mutta kun sitä tarvitaan, niin usein kyydissä on 5-7 ihmistä, koira tai kaksi tai esim. mökkimatkoilla reilusti tavaraa.

Vierailija
47/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin myös 7 paikkainen auto kun kolmas lapsi oli vasta toiveissa. Mies totesi, ettei mitään järkeä ostaa pienempää, jos vuoden päästä joutuisi sitten mahdollisesti taas vaihtamanautoa. Ja kätevähän se oli jo kahdella lapsella ja kahdella koiralla. Lasten kaveritkin mahtuvat hyvin kyytiin, mikä olennaisesti helpottaa harrastekuskaamisia. Meillä on vain yksi auto, eikä sitä edes tarvita ihan päivittäin, mutta kun sitä tarvitaan, niin usein kyydissä on 5-7 ihmistä, koira tai kaksi tai esim. mökkimatkoilla reilusti tavaraa.

Eli on tarkoitus estottomasti lisääntyä ja täyttää maa?

Vierailija
48/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit lapsentekokoneet makaa kotona netin ääressä vuodesta toiseen ja ukot käy töissä että saa suuremmat autot ja talot kuin naapureilla on :D

Vierailija
49/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan pohjanmaalta. Siellä kaiken pitää olla suurempaa kuin naapurilla.

Vierailija
50/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vaatii? Kauppaan vaan ja itsetienatuilla rahoilla ostamaan vaikka 2 tila-autoa. Miksi pitäisi vaatia?

Vierailija
51/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 lasta ja autona 7-paikkainen iso maasturi.

Silloin tällöin on kaikki paikat käytössä, useimmiten toki ei.

Tilaa on mukava olla ja sitähän Suomessa riittää. Ja ison auton yli 1000 kg muita tielläliikkujia suurempi massa antaa mukavasti turvallisuutta.

Olet siis paska kuski ja saastutat turhaan.

Haha!

Minä olen se kun ohittaa rekan perässä ajan possujunan kerralla tai yksitellen, kelissä kuin kelissä.

Harva tuntuu siihen pystyvän.

Neljännesvuosisata ilman kolareita ja ajokokemusta löytyy moneltakin mantereelta.

Iso moottori nyt kuluttaa minkä kuluttaa -so what. Ison tankin ansiosta pääsen silti pitkälle.

Vierailija
52/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mies katteli kiltisti semmoisen. Eivät kuulemma mahdu normaalikokoiseen autoon enää.

Mites siellä ihmiset, mahdutteko te? Me mahdutaan!

Mulla oli jo ensimmäisestä lapsesta hirveä hätä, että miten meille käy auton kanssa. Meillä oli aika pieni auto, isot Emmaljungan vaunut jotka vei koko takaluukun, iso telakallinen turvaistuin jonka takia etupenkillekin tuli ahdasta, kaksi koiraa ja käytiin aika paljon mökillä ja sukulaisilla. Mietin kaikkea mahdollista suksiboksista peräkärryyn ja koiratraileriin. No, ei saatu tila-autoa mutta vähän isompi viisipaikkainen perheauto kuitenkin. Loppujen lopuksi matkustaminen koko porukalla jäi vähäksi vauvavuoden aikana... Yleensä ei otettu mukaan vaunuja vaan mieluummin kantoliina.

Kun toinen lapsi syntyi, ei enää ollut sitä samaa hätää, kyllä me mahdutaan ja jos ei mahduta, niin ei sitten mennä. Kolmannen kohdalla on jo mukana kuljetettavat kamat käyneet niin vähäisiksi, ja toisaalta ei enää edes kovin usein oltu mihinkään menossa koko porukalla. Vanhin ei tarvinnut enää turvaistuinta, joten tarvittaessa kaikki lapset mahtui takapenkille, mutta yleensä oli vain yksi aikuinen ja 1-3 lasta ja toinen oli sitten kotona ja koirat myös, eikä koko porukkaa samassa autossa.

En tiedä miten silloin esikoisen aikana se autolla matkustamisen välttämättömyys oli niin pinnalla. Että pakko mahtua kaikki tai muuten... Silloin vielä asuttiin ihan kohtalaisten bussiyhteyksien äärellä ja kaupat kävelymatkan päässä.

Vierailija
53/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 lasta ja autona 7-paikkainen iso maasturi.

Silloin tällöin on kaikki paikat käytössä, useimmiten toki ei.

Tilaa on mukava olla ja sitähän Suomessa riittää. Ja ison auton yli 1000 kg muita tielläliikkujia suurempi massa antaa mukavasti turvallisuutta.

Olet siis paska kuski ja saastutat turhaan.

Haha!

Minä olen se kun ohittaa rekan perässä ajan possujunan kerralla tai yksitellen, kelissä kuin kelissä.

Harva tuntuu siihen pystyvän.

Neljännesvuosisata ilman kolareita ja ajokokemusta löytyy moneltakin mantereelta.

Iso moottori nyt kuluttaa minkä kuluttaa -so what. Ison tankin ansiosta pääsen silti pitkälle.

Vaarannat lapsesi ja muiden tiellä liikkujien turvallisuuden leikkimällä räikköstä jollain maasturin rohjolla.

Vierailija
54/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin! En voi käsittää, en!!!! Voi hirvitys sitä tavarapaljoutta mitä mukana roudataan nykyään. MIKSI?

Vierailija
55/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 1 lapsi ja mahdutaan hyvin TT audiin.

Me myös!!! <3

Vierailija
56/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta ja vanhemmat. Vaunut kulkee mukana. Meillä on bussimallinen auto, tila-autoa mielestämme omalla kohdalla hyödyllisempi ja järkevämpi. Siskosi perheestä en tiedä, eikä asian pitäisi oikeastaan kuulua sinullekaan.

Vierailija
57/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit lapsentekokoneet makaa kotona netin ääressä vuodesta toiseen ja ukot käy töissä että saa suuremmat autot ja talot kuin naapureilla on :D

V ituttaako? Hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Vierailija
58/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 3-lapsinen perhe mahtuu Ford Fusioniin. Viimeksi kun kävimme koko perhe mökillä ja oli kaikki mökkikamat mukana niin oli kieltämättä vähän ahdasta kun oli koirakin mukana ja lapset jo ihan aikuisen kokoisia (18, 16 ja 14). Pysähdyttiin matkalla vielä kaupassa hakemassa muutama kassillinen ruokaa jotka pakattiin lasten jalkatilaan.

Eli en ihan ymmärrä mihin kaksilapsinen perhe tarvitsee tila-auton.

Tässä mua ei muu ihmetytä kuin että 18v. (ja ehkä 16v.) suostui lähtemään mökille perheen mukana. Luulis, että 18-vuotiaalla olis muita suunnitelmia kuin nyhjöttää mamman, iskän ja sisarusten kanssa mökillä. Tuon ikäinen alkaa suunnittelemaan kavereiden kanssa mökkilomia, eikä perheen kanssa.

Vierailija
59/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
60/71 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplarattaat/vaunut, 2matkasänkyä, vaipat, vaatteet, extravaatteet, vähän leluja ja ruoat 3pv lapsille, koira häkkeineen ja ruokineen, vanhempien tavarat.. kyllä meillä ainakin täyttyy 7paikkanen auto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän