Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks kukaan lapseton huolii kumppanin jolla on lapsia?

Vierailija
27.11.2017 |

Lähipiirissä on nuori nainen joka on kihloissa "lapsellisen" miehen kanssa. Nainen on lapseton, miehellä lapsia useammasta edellisestä suhteesta. (Tietääkseni nainen ei edes pidä lapsista, ainakin näin on sanonut joskus)
Nainen on nuori ja todella kaunis, sais varmasti melkein kenen tahansa miehen.mutta silti valitsi toisten naisten jämät eli ns "käytetyn" miehen.

Miksi? haluisin vaan ymmärtää. Mielestäni nainen ansaitsisi ja löytäisi helposti paljon paremman miehen. Miehellä ei ole rahaa, eli mikään onnenonkija nainen ei ainakaan ole.
Mies on päällepäin ihan mukava, mutta silti mietityttää mikä sitä vaivaa. Nainen on fiksunoloinen, eli ei mikään naivi kakara. (Kai)

Miksi joku haluaa "käytetyn" kumppanin? Eli sellainen joka on ollut naimisissa ja tehnyt lapsia useamman kanssa? Eikö se jo kerro ihmisestä jotain jos on monta suhdetta joista lapsiakin?

Mun mielestä kertoo että ihminen ei osaa sitoutua eikä ottaa vastuuta ja luovuttaa heti jos tulee erimielisyyksiä. muutenkin vaikea arvostaa ihmistä joka jättää pikkulapsiaikana exänsä.

Kertokaa te, MIKSI joku ryhtyy uusperheeseen? Sehän on ihan helvettiä, varsinki nuorelle naiselle. Pitää hoitaa muitten lapsia, koko aja eri lapset kylässä ja silloin kun on kaikki niin se on varmaan painajainen.

Miks kukaan haluaa tollasta? Olla lastenhoitaja toisen kakaroille? leikkiä kotia niitten kanssa, varaäitiä tai -isää?elää ihmisen kans joka on tehnyt lapsia joka suuntaan.
varsinki nuori ihminen jos on potentiaalia vaikka mihin ja koko maailma avoinna?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "käytetty kumppani"?

Paljon sulla ap on ikää?

Taidat olla niin nuori, että et ymmärrä, ettei elämä mene niin, että 19-vuotiaina neitsyinä tavataan elämän rakkaus ja sitten sitä mennään harmonisesti yhtä matkaa hautaan saakka. Kun kasvat vähän, niin alat ymmärtää, etteivät kaikki parisuhteet kestä. Vastaasi tulee ihmisiä, joilla on takana jo elettyä elämää. Sinullakin alkaa siinä vaiheessa olla.

Vierailija
22/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "käytetty kumppani"?

Paljon sulla ap on ikää?

Taidat olla niin nuori, että et ymmärrä, ettei elämä mene niin, että 19-vuotiaina neitsyinä tavataan elämän rakkaus ja sitten sitä mennään harmonisesti yhtä matkaa hautaan saakka. Kun kasvat vähän, niin alat ymmärtää, etteivät kaikki parisuhteet kestä. Vastaasi tulee ihmisiä, joilla on takana jo elettyä elämää. Sinullakin alkaa siinä vaiheessa olla.

On minulla ainakin ollut elämässäni suhteita ja säätöjä, mutta lasten tekemistä olen kyllä harkinnut viimeiseen asti, enkä todellakaan ole niitä ihan jokaisen kanssa alkanut tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on se rakkaus, se ei aina valitse kohdetta. Lapset ovat elämää ja joskus sattuu tupsahtamaan lapsia, joita ei ole etukäteen toivonut, vaikka miten olisi elämänsä suunnitellut eteenpäin tarkasti. Myös eroja tulee, ja nekin ovat osa elämää - suhteeseen tarvitaan kaksi ihmistä ja siten suhteen onnistuminen on fiftyfifty, kiinni kahdesta ihmisestä. Kaikkea ei voi suunnitella etukäteen, eikä myöskään sitä, että rakastuu mukavaan mieheen/naiseen, jolla on siunaantunut lapsi syystä tai toisesta. Vai onko AP katkera yksinhuoltajanainen, jonka mies löysi eron jälkeen mukavan lapsettoman naisen?

Vierailija
24/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon on naisia, joilla on tajuton kiire saada lapsia aikasin keinolla millä hyvänsä ja sitten vasta alkaa ettii sitä elämän kumppaniaan ja sitten pyydetään hirveitä elatussummia exältä.

Vierailija
25/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudesta?

Mulla oli 3 valmista lasta ja silti nuorempi mies halusi koko paketin yli 20v sitten.

Vierailija
26/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaa "käytetyn" kumppanin? Eli sellainen joka on ollut naimisissa ja tehnyt lapsia useamman kanssa? Eikö se jo kerro ihmisestä jotain jos on monta suhdetta joista lapsiakin?

Mun mielestä kertoo että ihminen ei osaa sitoutua eikä ottaa vastuuta ja luovuttaa heti jos tulee erimielisyyksiä. muutenkin vaikea arvostaa ihmistä joka jättää pikkulapsiaikana exänsä.

Pistää vihaksi tollaset puusilmä kommentit. Jospa se mies onkin aina se jätetty osapuoli.

Minut lasteni äiti jätti, koska ei halunnut ottaa vastuuta omista unelmistaan eikä tahtonutkaan vastoinkäymisissä, vaikka vastoinkäymiset olivat ihan selvitettävissä olevia. Ei siis pettämistä, alkoholia, väkivaltaa tms. Toinen vakava suhde päättyi jätetyksi tulemiseen, koska en ollut tarpeeksi sosiaalinen, vaikka tämän asian ei pitänyt naista haitata. Paljon puhuttiin heti alussa tästä. Ja en siis ole mikään syrjäytynyt erakko. Muutenkaan en ole koskaan naista jättänyt tai luovuttanut vastoinkäymisissä, jos suhde on vakavaksi edennyt. Sitoutuminen on ollut valitettavasti yksipuolista, vaikka olen pyrkinyt valkkaamaan kumppanini huolella. Onneksi lapset ovat vain yhdestä suhteesta, niin ehkä minulla on vielä mahdollisuus löytää se luotettavakin kumppani. Ei se tosin vähentäisi lasteni tai minun arvoa, vaikka olisivat useammastakin suhteesta.

Vierailija
27/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistää vihaksi tollaset puusilmä kommentit. Jospa se mies onkin aina se jätetty osapuoli.

Minut lasteni äiti jätti, koska ei halunnut ottaa vastuuta omista unelmistaan eikä tahtonutkaan vastoinkäymisissä, vaikka vastoinkäymiset olivat ihan selvitettävissä olevia. Ei siis pettämistä, alkoholia, väkivaltaa tms. Toinen vakava suhde päättyi jätetyksi tulemiseen, koska en ollut tarpeeksi sosiaalinen, vaikka tämän asian ei pitänyt naista haitata. Paljon puhuttiin heti alussa tästä. Ja en siis ole mikään syrjäytynyt erakko. Muutenkaan en ole koskaan naista jättänyt tai luovuttanut vastoinkäymisissä, jos suhde on vakavaksi edennyt. Sitoutuminen on ollut valitettavasti yksipuolista, vaikka olen pyrkinyt valkkaamaan kumppanini huolella. Onneksi lapset ovat vain yhdestä suhteesta, niin ehkä minulla on vielä mahdollisuus löytää se luotettavakin kumppani. Ei se tosin vähentäisi lasteni tai minun arvoa, vaikka olisivat useammastakin suhteesta.

No lisätään vielä, että lainaamassani kohdassa ei puhuttu miehestä, vaikka muuten olikin miehestä kyse. Mutta sama asia pätee toki toisinkin päin. Vastuunpakoilijoita voi sattua useampikin niin miehen kuin naisenkin kohdalle.

Vierailija
28/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla naisilla näyttäisi olevan kaikesta sinkkuhypestä huolimatta ikiaikainen pakkomielle kahlita itsensä mieheen. Tässä tapauksessa mieheen, jonka onnistui ensimmäisenä saamaan. Itse olisin tuona naisena kokeillut vielä onneani.

Vierailija
29/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia tosiaan on USEAMMASTA edellisestä suhteesta niin sitten kyllä tosi ihme touhua... Ei kovin fiksu nainen voi olla.

Vierailija
30/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on aika kummallinen asia. Olen kolmekymppinen nainen joka ei halunnut lapsia mutta niin vain rakastuin  kolmen lapsen isään. Kaikki lapset on saatu edellisen vaimon kanssa ja suhde päättynyt kauan ennen kuin rakastuimme. Toki asiaa helpottaa se että kaikki lapset ovat jo teinejä. Olisinpa melkoinen typerys jos olisin heittänyt tämän kaiken menemään siksi että olisin ajatellut kuten ap vaikka toiveeni ei alunperin ollutkaan saada perhettä. Tämä mies on niin ihana puoliso etten olisi koskaan voinut edes toivoa kokevani tällaista.

Vierailija
31/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on näppärää että miehellä on lapset jo tehtynä, jos ei itse halua lapsia. Yksi riidanaihe vähemmän.

Vierailija
32/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en alkais

Vierailija
33/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan seurustelevan miehen kanssa, jolla on entisistä suhteista lapsia (etenkään pieniä lapsia, teinit ehkä menisivät) JA joka tämän kaiken lisäksi ei ole edes rikas. Eniten pistikin tässä aloituksessa silmään se, että mies ei ole edes rikas eli tarkoittaako se sitä, että kaikki rahat menevät eri suhteissa hankittujen lasten elättämiseen? Olisipa mukavaa, jos oman mieheni palkka menisi jonnekin ihan muualle kuin meidän yhteisen taloutemme ylläpitoon.

Varmaan sanomattakin selvää, että minä, hyvätuloinen nainen en kauaa jaksaisi katsoa tuollaista miestä, jonka omat rahat menee ex-puolisoiden kanssa hankittujen lasten elatukseen. Onneksi löysin oman mieheni jo nuorena, kun ei ollut vielä mitään exiä ja nyt olemme molemmat hyväpalkkaisessa työssä, maksamme pois asuntolainaa ja suunnittelemme perheenlisäystä.

Vierailija
34/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitellakaan seurustelevan miehen kanssa, jolla on entisistä suhteista lapsia (etenkään pieniä lapsia, teinit ehkä menisivät) JA joka tämän kaiken lisäksi ei ole edes rikas. Eniten pistikin tässä aloituksessa silmään se, että mies ei ole edes rikas eli tarkoittaako se sitä, että kaikki rahat menevät eri suhteissa hankittujen lasten elättämiseen? Olisipa mukavaa, jos oman mieheni palkka menisi jonnekin ihan muualle kuin meidän yhteisen taloutemme ylläpitoon.

Varmaan sanomattakin selvää, että minä, hyvätuloinen nainen en kauaa jaksaisi katsoa tuollaista miestä, jonka omat rahat menee ex-puolisoiden kanssa hankittujen lasten elatukseen. Onneksi löysin oman mieheni jo nuorena, kun ei ollut vielä mitään exiä ja nyt olemme molemmat hyväpalkkaisessa työssä, maksamme pois asuntolainaa ja suunnittelemme perheenlisäystä.

Ja sitten miehesi vaihtaa sinut lapsettomaan naiseen jota ei haittaa toisen naisen lapset. Hih.

Vierailija
35/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten miehesi vaihtaa sinut lapsettomaan naiseen jota ei haittaa toisen naisen lapset. Hih.

Sittenpähän ottaa, hih. Ainakaan en ota itselleni elariloukussa elävää köyhää miestä tilalle.

Vierailija
36/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on aika kummallinen asia. Olen kolmekymppinen nainen joka ei halunnut lapsia mutta niin vain rakastuin  kolmen lapsen isään. Kaikki lapset on saatu edellisen vaimon kanssa ja suhde päättynyt kauan ennen kuin rakastuimme. Toki asiaa helpottaa se että kaikki lapset ovat jo teinejä. Olisinpa melkoinen typerys jos olisin heittänyt tämän kaiken menemään siksi että olisin ajatellut kuten ap vaikka toiveeni ei alunperin ollutkaan saada perhettä. Tämä mies on niin ihana puoliso etten olisi koskaan voinut edes toivoa kokevani tällaista.

No eihän tuo oo paha jos saman naisen kanssa saatu lapset, lapset teinejä ja erokin kauan sitten. Ap:n kuvaama tapaus eri juttu.

Vierailija
37/44 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyseessä on maskuliininen nainen, joka tykkää elättää lompakkoloisia.

Vierailija
38/44 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en huolisi. En voi sietää lapsia. Niin ihanaa miestä ei ole että huolisin hänet ”käytettynä”.

Vierailija
39/44 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapseton puoliso. Toki olemme jo keski-ikäisiä, mutta hän kokee, että hänen lapsentekoikänsä on ohitse, eikä hän tahdo enää pikkulapsi vaihetta elää yli viisikymppisenä, joten minun yli kymmenvuotiaat nuorimmaiseni sopivat kuvaan vallan mainiosti. Positiivisena yllätyksenä he myös tulevat hyvin toimeen keskenään. Hän osallistuu ja on läsnä. Toisin kuin lasten oma isä, joka lähtee siitä olettamuksesta, että lapset osallistuvat hänen harrastuksiin hänen ehdoilla. Eihän se niin toimi.

Meidän mielestämme tämä toimii. Mutta jokainen tyylillään ja on todellakin parempi pysytellä erossa lapsellisista ihmisistä, jos ei lapsia halua.

Vierailija
40/44 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on miehellä lapset tehty, ite en haluis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän