Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ruoan ostat mieluummin eineksenä kuin teet itse?

Vierailija
27.11.2017 |

Itselläni seuraavat:

Verilätyt. Olen tehnyt näitä itsekin mutta lopputulos on käytännössä identtinen einesverilättyjen kanssa koostumukseltaan ja maultaan. Itsetehtynä tulee vain kalliiksi ja niitä on sitten älytön läjä.

Murotaikina. Eines vastaa maultaan täysin kotitekoista ja säästyy sotkulta ja vaivalta.

Piparitaikina. En fanita pipareita niin paljon että vaivautuisin tekemään itse, suurin ilo on vain siinä porukalla pipareita paistaessa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksalaatikko

Vierailija
22/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipari ja torttutaikina ja jouluiset laatikkoruoat. Täytyykin paljastaa, että kaiken muun ruoan teen itse aina, mutta vain joulua varten en tahdo tehdä näitä. Näihin ei synny rutiinia, jolloin voisin tehdä samalla hyvällä tavalla, vain vähän muunnellen ja sormituntumalla. Muuten olen kyllä hyvä ruoanlaittaja ja maustan samoista raaka-ainestakin tehdyn ruoan fiiliksen mukaan, monin eri tavoin ja aika reippaalla kädellä. Perinteinen jouluruoka on aika mautonta, mutta muutaman kerran vuodessa sentään maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo haulivellin teen itse, mutta maksalodjun ostan kaupasta!

Vierailija
24/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torttutaikina, ranskalaiset perunat, jäätelöt, juustot, viilit, leivät, leikkeleet....

Vierailija
25/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto, maksalaatikko ja pinaattiletut. Meitä on taloudessa enää kaksi, joten aikaavievinä ja harvoin syötyinä noita en viitse enää itse tehdä.

Vierailija
26/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettua sian perseensilmää, itse en osaa sitä tehdä.

Vierailija
27/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ostan kaalikääryleet palvelutiskiltä, ehkä pari kertaa vuodessa jaksan väsätä itse

Vierailija
28/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko ja hernekeitto. Hernekeitto olisi kyllä todella helppo tehdä itse mutta en ole tehnyt kuin pari kertaa.

Pinaattikeitto on helppoa pikaruokaa, parempaa tulee itse tehtynä kuin pakasteena.

Vierailija
29/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäksäläätikkö

Vierailija
30/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindströminpihvit ja maksalaatikko.

T: kokki (oikea sellainen)

Vierailija
31/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikko, pinaattilätyt.

Maksalaatikko omalta listalta unohtuikin, olen muutenkin vain kerran elämässäni todistanut tilannetta että joku oli itse väsännyt maksalootansa. En edes tiedä miltä se kotitekoisena maistuu.

AP

Paljon parempaa kuin kaupasta ostettu.

Ja todella helppoa valmistaa.

14

Vierailija
32/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttu-,porkkana-,maksalaatikko.

Vierailija
33/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi kuutioidut pakastevihannekset, (Apetit).

Vierailija
34/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko, hernekeitto, torttutaikina, pyttipannu, nuggetit, pinaattikeitto

Torttutaikinaa menee kilo vuodessa eli joulunaikaan. Nuo muut ovat meillä ns. vararuokaa eli sellaista mitä löytyy aina pakasteesta tai kuiva-ainekaapista. Syödään kun kaappi on tyhjä. Matkoilta tullessa, sairaana ollessa, viimeisenä iltana ennen viikon kauppareissua jne. eli kerran kuussa.

Vierailija
35/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan valmiina kaiken muun paitsi kaurapuuron ja teeveden.

Vierailija
36/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafelit, pinaattiletut, hummus...

Ja juustot, graavilohi jne. jos lasketaan eineksiksi.

Välillä pakastepitsaa...

Vierailija
37/37 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinaattikeitto ja - lätyt, hernekeitto, nakkiperunasoselaatikko ja mustikkakeitto.

Noita kahta viimeistä en ymmärrä - siis kyllä kannattaa nuo tehdä itse, eikä ole edes vaikeaa tai kallista, on vaan niin paljon parempia itse tehtynä.

Käytän ainoastaan vain kalkkunanakkeja, ne on tosi hyviä sipulipitoisen perunasoseen kanssa, jossa on paljon voita ja suolaa tarpeeksi. Ja itsetehtynä en tee mitään pliisua mustikkakeittoa vaan mehevää mustikkakiisseliä, NAM.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi