Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät ymmärrä, että ei ole pakko ajaa nopeusrajoituksen mukaan vaan hitaampaakin saa ajaa.

Vierailija
27.11.2017 |

Itse ajan korkeintaan nopeusrajoituksen mukaista vauhtia mittarin mukaan. Jos keli vaikuttaa huonolta lasken nopeutta.

Kommentit (556)

Vierailija
381/556 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tää herättää aina niin paljon tunteita. Tosi usein kuulen ihmisten raivoavan, että taas joku urpo kehtas ajaa 75km/h kahdeksankympin alueella, että otti päähän!! Pois ratista tuommoiset!! Ei siinä kyllä kehtaa sanoa että itse ajan usein alle sen rajoitusnopeuden jos keli tai olosuhteet niin vaatii. Esim. jos on säkkipimeää, tie jäinen tai syvissä loskaurissa, tai on itse niin väsynyt että tietää reaktionopeuden olevan tavallista hitaampi. Mieluummin saavat kihistä raivosta takana kuin että ajan itse kolarin tai metsään. Sitäpaitsi ikinä ei tiedä mitä sen toisen autoilijan päässä liikkuu: voi olla kuluneet renkaat tai auto muuten niin huonossa kunnossa ettei voi ajaa lujempaa. Voi olla ensimmäistä kertaa kyseisellä tiellä ja epävarma reitistä. Voi olla nuori, epävarma kuski ja pieniä lapsia takapenkillä. Ajaa vierasta autoa eikä tiedä paljonko se mittari heittää. Tai sitten vaan se helvetin huono keli.

Mutta ei, nopeusraivoajille ei kelpaa mitkään syyt. Jos ei ole varaa pitää autoaan huippukunnossa joka hetki, ei saa ajaa. Jos on väsynyt, ei saa ajaa. Jos ei tiedä ennakkoon reittiä piirulleen, ei saa ajaa. Jos ei ole täydellinen kuski, ei saa ajaa (vaikka se ajokortti onkin myönnetty). Jos on vanha, ei saa ajaa. Jne jne. Ihan sama jos ainoa tapa päästä töihin/tarhaan/kouluun/kauppaan/sairaalaan on oma auto (josta on maksettu ja kortista myös), sinulla ei ole oikeutta käyttää samaa verorahoin kustannettua tieverkkoa kuin Täydelliset Autoilijat jotka pelastaa Suomen meiltä hidastelijoilta ajamalla jatkuvasti tasaista sataaneljääkymppiä. Ja ihanko oikeasti väitätte että enemmän onnettomuuksia aiheuttaa se että joku erehtyy ajamaan sillä 73km nopeudella??

Jep.. tai niinkuin meilläpäin ett tie on miinoitettu vähän väliä peltipoliiseilla, niin pitää olla tarkka ettei mee yhtään yli nopeusrajoituksen.

Kaikki ei saa sitäpaitsi pidettyä nopeutta niin tasaisena.. ett voi olla ett pitää ajaa hiukan alle nopeusrajotuksen että ei aja peltipoliisiin ylinopeutta. Kyllä ei muutaman kilometrin tuntinopeus kenenkään matka-aikaan vaikuta merkittävästi. Ihmiset ei erota omaa tunnekokemustaan todellisesta tilanteestaan. Kun toinen ajaa 75km/h matka _tuntuu_ pitkältä, edellä ajava _tuntuu_ hitaalta, minusta _tuntuu_ että myöhästyn tuon takia.

Eri asia sitten jos toinen oikeasti ajaa jotain 60kmh 80 alueella ilman näkyvää syytä. Mut se syy voi olla autossa, vaihteet voi olla esim rikki tai jokin muu hyvä syy.

Enemmän ongelma ovat minusta traktorit, varsinkin superleveät tai pölisevät sellaiset. Niitä on meilläpäin paljon. Yhdellä matkalla voi olla 4kpl. Niille ja mopoautoille soisin rakennettavan omat tiet maanteiden viereen.

Jos et vain voi ajaa nopeusrajoitusten mukaan niin miksi et vedä levikkeelle ja päästä toisia ohi? Niin itse teen kun olen vaikka vararenkaan takia joutunut ajamaan 75km/h nopeutta satasen alueella ilman kunnollisia ohituspaikkoja. Mutta minä kykenenkin toimimaan liikenteessä joustavasti.

Vierailija
382/556 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Toinen ihmetyksen aihe on autoilijat jotka ohittavat ja tiukasti koukkaavat keulani edestä liittymään heti ohituksen jälkeen. Näitä tulee vastaan jopa nelikaistaisella moottoritiellä. Kerran oli todella vaarallinen tilanne kun taas tällainen yllätyskoukkaaja hyökkäsi eteeni ja olinkin juuri itsekin poistumassa samasta liittymästä. Jouduin tekemään hätäjarrutuksen etten aja eteeni holtittomasti koukanneen auton perään.

Minä kuulun niihin, jotka ohittavat, vaikka vaihtaisin seuraavasta liittymästä pois. Mutta ohitankin ainoastaan hitaammin ajavat/kaasua pumppaavat/rekat, jos tiedän, että liittymän jälkeen ohitusmahdollisuuksia ei juurikaan tule. En halua ottaa riskiä, että joudun seuraavat vaikkapa 20km ajamaan joko hitaammaan perässä tai sellaisen, joka ei osaa painaa kaasua tasaisesti. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin ajella sellaisen takana, jonka nopeus vaihtelee 80-90km/h, kun pumppaa sitä kaasua miten sattuu.

Eli aina ohitukset ei johdu siitä, että edellä ajava ajaisi hitaampaa, vaan siitä, ettei hallitse tasaista nopeutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/556 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Toinen ihmetyksen aihe on autoilijat jotka ohittavat ja tiukasti koukkaavat keulani edestä liittymään heti ohituksen jälkeen. Näitä tulee vastaan jopa nelikaistaisella moottoritiellä. Kerran oli todella vaarallinen tilanne kun taas tällainen yllätyskoukkaaja hyökkäsi eteeni ja olinkin juuri itsekin poistumassa samasta liittymästä. Jouduin tekemään hätäjarrutuksen etten aja eteeni holtittomasti koukanneen auton perään.

Minä kuulun niihin, jotka ohittavat, vaikka vaihtaisin seuraavasta liittymästä pois. Mutta ohitankin ainoastaan hitaammin ajavat/kaasua pumppaavat/rekat, jos tiedän, että liittymän jälkeen ohitusmahdollisuuksia ei juurikaan tule. En halua ottaa riskiä, että joudun seuraavat vaikkapa 20km ajamaan joko hitaammaan perässä tai sellaisen, joka ei osaa painaa kaasua tasaisesti. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin ajella sellaisen takana, jonka nopeus vaihtelee 80-90km/h, kun pumppaa sitä kaasua miten sattuu.

Eli aina ohitukset ei johdu siitä, että edellä ajava ajaisi hitaampaa, vaan siitä, ettei hallitse tasaista nopeutta.

Eli sinä olet sellainen klassinen minä-minä tyyppi joka aiheuttaa liikenteessä vaaratilanteita ihan itsekkyytesi ja välinpitämättömyytesi vuoksi. Ajokorttikokeessa pitäis olla myös mielentilatutkimus, onko henkilö kykenevä huomioimaan muut tielläliikkujat. Sillä saataisiin kaltaisesi pois liikenteestä.

Vierailija
384/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihmisiä vaivaa kun pitää keskustella tyyliin ajaako 80 vai 90. Ei jumalauta että on järki kadonnut muutamassa kymmenessä vuodessa kun ei oo liikenteessä muita ongelmia. Jos joku ajaa minusta ohi niin ajakoon. Kunhan ei jää nysväämään nokan eteen kun ohi halusi. Ja itse teen saman. Ajakaa mitä ajatte älkääkä höpiskö joutavia täällä. On tämä kuin DDR:n stasi meininkiä jossa jokainen kyttää toistaan.

Vierailija
385/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinopeutta varmastikin suurempi ongelma on mielestään liian tehokkailla autoilla ajavat Audi-kuskit, joiden olen tavannut vaarantavan liikennettä useammin kuin kerran. Nämä häiriintyneet henkilöt ajavat säännöllisesti merkittävää ylinopeutta ja ohittelevat nopeusrajoitusten mukaan ajavia autoilijoita myös keltaisilla viivoilla ja jos on sellainen harmillinen tilanne, etteivät pääse ohittamaan, nuo tunkevat auton takapuskuriin kiinni kytikselle. Olen useammin kuin kerran saanut pelätä oman tai jonkun toisen hengen puolesta näiden häiriintyneiden henkilöiden takia. Ehdotankin, että Audeilla ajamiseen tarvitaan joku koe/testi sen varmistamiseksi, että henkilö on henkisesti tasapainoinen.

Vierailija
386/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ongelmaa ei tule kauaa enää olemaan. Ensi vuonna tulee voimaan uusi tieliikennelaki, jonka mukaisesti aletaan sakottaa jo 1km/h tunnissa ylinopeutta ajaviakin..

Seurauksena kaikki alkavat ajamaan alinopeutta.

Jossain vaiheessa autoihiin varmaankin rakennetaan automaattinen järjestelmä, joka estää ylinopeuden ajamisen. Mitenköhän silloin ohitellaan?

Vierailija
387/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusilakitulossa kirjoitti:

Ei kauaa enää moottoriteillä, sillä uusi lakiasetus on tulossa ja moottoriteille tulee vähimmäisnopeusvaatimukset.

Moottoriteillä on aina ollut vähimmäisnopeusvaatimus.

Vierailija
388/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Oman Lexuksen mittari näyttää 7 km/h liikaa! Mittarissa 80 on GPS:n mukaan oikeasti 73, eli huomattava alinopeus, jos pitää kiinni mittarilukemasta.

Vierailija
389/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Oman Lexuksen mittari näyttää 7 km/h liikaa! Mittarissa 80 on GPS:n mukaan oikeasti 73, eli huomattava alinopeus, jos pitää kiinni mittarilukemasta.

Ja tutkasta saat kolmannen lukeman -3km. Ei tuo gepsi ole tarkka kuin usan armeijalla. Muille tarjoillaan epätarkkoja paikkatietoja.

Vierailija
390/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lexuksella lienee lähes mahdotonta ajaa alinopeutta. Enkä sano tätä kettuillakseni, vaan urheiluautoissa on vaan niin herkkä kaasu ja paljon tehoja, että hitaasti ajaminen on vaikeampaa.

Vierailija
391/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Kai ymmärrät, että kun ohitat viime hetkellä ja liityt seuraavasta liittymästä hetken päästä sisään, et hyödy yhtään mitään. Sen sijaan joudut kiireellä vaihtamaan kahden kaistan yli päästäksesi liittymäkaistalle.

Olen nähnyt, kun joku joskus kaahasi moottoritiellä monista ohi ja sinkosi seuraavasta risteyksestä mitä ilmeisemmin omaan kotipihaansa (talo näkyi tielle ja sinne se auto kurvasi). En voi ymmärtää, miksi. Tai ehkä siellä oli joku huipputärkeä urheilulähetys telkkarissa meneillään, kuten miesten 100 m finaali ja just lähtölaukaus pamahtanut :D

Vierailija
392/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Kai ymmärrät, että kun ohitat viime hetkellä ja liityt seuraavasta liittymästä hetken päästä sisään, et hyödy yhtään mitään. Sen sijaan joudut kiireellä vaihtamaan kahden kaistan yli päästäksesi liittymäkaistalle.

Olen nähnyt, kun joku joskus kaahasi moottoritiellä monista ohi ja sinkosi seuraavasta risteyksestä mitä ilmeisemmin omaan kotipihaansa (talo näkyi tielle ja sinne se auto kurvasi). En voi ymmärtää, miksi. Tai ehkä siellä oli joku huipputärkeä urheilulähetys telkkarissa meneillään, kuten miesten 100 m finaali ja just lähtölaukaus pamahtanut :D

Sinähän kiukuttelet nyt aivan eri asiasta. Tuo ylle kirjoittanuthan jatkaa matkaa ja tietää, että sille tielle jonne liitytään on siunaantunut huonosti ohituspaikkoja.  Kotipihaan kääntyjät on sitten erikseen.

Vierailija
393/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Eli sinä olet sellainen klassinen minä-minä tyyppi joka aiheuttaa liikenteessä vaaratilanteita ihan itsekkyytesi ja välinpitämättömyytesi vuoksi. Ajokorttikokeessa pitäis olla myös mielentilatutkimus, onko henkilö kykenevä huomioimaan muut tielläliikkujat. Sillä saataisiin kaltaisesi pois liikenteestä.

Jaa-a: kumpikohan mahtaa olla vaarallisempi ja minäminäisempi: se joka pakottaa kaikki muut ajamaan kuten itse tahtoo ja aiheuttaa sadalle ihmiselle periaatteessa ihan turhan ohitustarpeen, vai se joka ohittaa kaistaa reunasta reunaan vaeltelevan, nopeuttaan hallitsemattoman teidentukon?

Vierailija
394/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajelen sen mukaan mikä on rajoitus, tai jos huono keli niin hitaammin.

Ihan oikeesti,tasan yhdelläkään tässä maailmassa ei ole niin kiire,ei ikinä, että pitäisi ajaa ylinopeutta.

Ne joilla on kiirre oikeasti, on hälyvalot katolla.

Olen oppinut tuon ihan päivystyksessä duunissa olleena,  monella kiire loppunut .

Vierailija
395/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muilla on kiire töihin ja sinä köröttelet tientukkona ja ihmettelet kun joka ajaa persuksissa kiinni?

Lähde torvelo ajoissa niin ei ole kiire ja kuvitteletko, että puskurissaroikkumalla matka sujuu nopeammin. Minä ainakin hidastan kun kaltaisesti pösilö perään ilmaantuu.

Vierailija
396/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina siis aina jos menemme Turkuun tai Raumalle niin edessä on köröttelijä joka on jäänyt lähes rekkaan kiinni ajamaan. Tämä on itsekästä ja siinä voisi mennä sivuun ja antaa muille tietä, itsekästä. Toinen ääripää on nämä hullut ohitukset vaikka ei ole näkyvyyttä. Mieheni ajaa rajoitusten ja sään mukaan, lievää ylinopeutta.

Vierailija
397/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oikeus ajaa hiljempaa mutta ei oikeutta haitata sujuvaa liikennettä. Alinopeus aiheuttaa enemmän vaaratilanteita ja kolareita kuin lievä ylinopeus. Ihmisillä on oikeus ajatella pääsevänsä tiettyä reittiä paikasta A paikkaan B tietyssä ennakoitavassa ajassa ja se, että sinä et halua tai tohdi ajaa lujempaa, ei ole syy haitata muiden aikataulua tai vaarantaa muiden elämää. Jos et kykene ajamaan nopeusrajoituksen mukaisesti vältä liikkumista autolla tai ainakin seuraa peiliä ja aja levikkeelle riittävän usein päästämään taaksesi kertyvä jono ohi. Ylinopeutta ei tarvitse ajaa mutta jos ajat 80 kilsan alueella mittarikasikymppiä, ajat oikeasti ehkä n. 73 km/h.

Olet oikeassa ettei saa haitata mutta auto on kyettävä hallitsemaan ja nopeus säädettävä sen mukaan kuitenkaan ajamatta ylinopeutta.

Miksi se ylinopeus olisi sallittava?

Minun auton mittarin näyttäessä 80 on oikea nopeus 77. Mitattu monta kertaa. Mitä haittaa siitä kenellekään on?

Nopeusrajoitus ei ole vaatimus ajaa sitä nopeutta vaan se on RAJOITUS jota EI SAA YLITTÄÄ

KYSYKÄÄ POLIISILTA JOS ETTE USKO

Tuo on niin totta, Nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus hyvällä kelillä. Jostain ihme syystä ja jossain vaiheessa siitä on suurelle osalle autoilijoista tullut vähimmäisnopeus. Sitä selitetään milloin paremmilla autoilla, omilla hyvillä ajotaidoilla tai milloin milläkin. Kukaan ei hallitse autoaan 100 % sti 80 km/h vauhdissa kelissä kuin kelissä, ei edes rallikuskit. Miten sitten kovemmassa vauhdissa? Miten ihmisistä on tullut näin tyhmiä, vaikka kaikki maailman tieto on muutaman klikkauksen päässä? Mihin tässä on niin kiire? Kuolemaanko? Itse olen aina pitänyt taitavana kuskina sellaista joka osaa luovia ja ennakoida, pysyy rauhallisena, osaa ajoittaa lähtönsä oikein, osaa rentoutua. Tänä päivänä tunnutaan pitävän normaalina sitä että jokainen ajaa hampaat irvessä 120 km/h, toiset tiellä liikkuja haukkuen, ja ollen perillä 2-3 minuuttia ennen kuin muut. Mitä järkeä? Kertoo vain siitä että suurin osa ihmisistä käy järkyttävillä ylikierroksilla. Yhteiskunta on muutenkin kuin manian kourissa.

Vierailija
398/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajelen sen mukaan mikä on rajoitus, tai jos huono keli niin hitaammin.

Ihan oikeesti,tasan yhdelläkään tässä maailmassa ei ole niin kiire,ei ikinä, että pitäisi ajaa ylinopeutta.

Ne joilla on kiirre oikeasti, on hälyvalot katolla.

Olen oppinut tuon ihan päivystyksessä duunissa olleena,  monella kiire loppunut .

Hälytysvalot saa paloautoon, ambulanssiin sekä poliisiautoon. Melkoinen puupää olet jos et tosiaan keksimälläkään keksi miten jollain voisi olla kiire. Mites olisi vaikka synnytys? Tai eläinlääkäri? Kysehän ei ole siitä että liikenteessä saisi ajaa miten sattuu kuten hälytysajoneuvo, mutta sinä ja muut yritätte väittää ettei kenelläkään voi olla niin kiire liikenteessä etteikö voisi ajaa 10km/h alinopeutta tientukon takana joka ei osaa toimia liikenteessä.

Vanhemmillani on lehmiä, siinä onkin kiva kun lehmällä on kohtu ulkona tmv. Ja paikalle soitettu eläinlääkäri ilmoittaa että tullaan kun tullaan, ei viitsi turhaan liikenteessä hötkyillä, se nopeusrajoitus on kuitenkin vain ENIMMÄISNOPEUS!

Vierailija
399/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oikeus ajaa hiljempaa mutta ei oikeutta haitata sujuvaa liikennettä. Alinopeus aiheuttaa enemmän vaaratilanteita ja kolareita kuin lievä ylinopeus. Ihmisillä on oikeus ajatella pääsevänsä tiettyä reittiä paikasta A paikkaan B tietyssä ennakoitavassa ajassa ja se, että sinä et halua tai tohdi ajaa lujempaa, ei ole syy haitata muiden aikataulua tai vaarantaa muiden elämää. Jos et kykene ajamaan nopeusrajoituksen mukaisesti vältä liikkumista autolla tai ainakin seuraa peiliä ja aja levikkeelle riittävän usein päästämään taaksesi kertyvä jono ohi. Ylinopeutta ei tarvitse ajaa mutta jos ajat 80 kilsan alueella mittarikasikymppiä, ajat oikeasti ehkä n. 73 km/h.

Olet oikeassa ettei saa haitata mutta auto on kyettävä hallitsemaan ja nopeus säädettävä sen mukaan kuitenkaan ajamatta ylinopeutta.

Miksi se ylinopeus olisi sallittava?

Minun auton mittarin näyttäessä 80 on oikea nopeus 77. Mitattu monta kertaa. Mitä haittaa siitä kenellekään on?

Nopeusrajoitus ei ole vaatimus ajaa sitä nopeutta vaan se on RAJOITUS jota EI SAA YLITTÄÄ

KYSYKÄÄ POLIISILTA JOS ETTE USKO

Tuo on niin totta, Nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus hyvällä kelillä. Jostain ihme syystä ja jossain vaiheessa siitä on suurelle osalle autoilijoista tullut vähimmäisnopeus. Sitä selitetään milloin paremmilla autoilla, omilla hyvillä ajotaidoilla tai milloin milläkin. Kukaan ei hallitse autoaan 100 % sti 80 km/h vauhdissa kelissä kuin kelissä, ei edes rallikuskit. Miten sitten kovemmassa vauhdissa? Miten ihmisistä on tullut näin tyhmiä, vaikka kaikki maailman tieto on muutaman klikkauksen päässä? Mihin tässä on niin kiire? Kuolemaanko? Itse olen aina pitänyt taitavana kuskina sellaista joka osaa luovia ja ennakoida, pysyy rauhallisena, osaa ajoittaa lähtönsä oikein, osaa rentoutua. Tänä päivänä tunnutaan pitävän normaalina sitä että jokainen ajaa hampaat irvessä 120 km/h, toiset tiellä liikkuja haukkuen, ja ollen perillä 2-3 minuuttia ennen kuin muut. Mitä järkeä? Kertoo vain siitä että suurin osa ihmisistä käy järkyttävillä ylikierroksilla. Yhteiskunta on muutenkin kuin manian kourissa.

Oikeasti. Pysy. Poissa. Liikenteestä. Jos. Kahdeksankympin. Nopeus. On. Sinusta. Liikaa.

Nimenomaan te olette se riski liikenteessä. Lähdette maantielle ajamaan vaikka ajotaitonne on niin puutteellinen että pelkkä 80km/h nopeudella ajaminen pelottaa. Silloin kannattaa ajaa vain taajamassa ja tehdä pitkät matkat bussilla/junalla tai ottaa ajotunteja. Autolla ajamisessa on niin monta asiaa mitä pitää huomioida että jos joutuu puolipaniikkiin pelkän nopeuden vuoksi on riski muille tienkäyttäjille.

Ja kyllä, olen käynyt harjoittelemassa pari kertaa liukaradalla ihan omalla ajalla ja käyn joka talvi jääradalla ajamassa. Olen pienellä ylinopeudella varustettuna varmasti turvallisempi kuski liikenteessä kuin ihmiset ketkä pelkäävät, minä tiedän miten toimia jos rengas puhkeaa tai auto lähtee luisuun. Vaikea uskoa että sellainen henkilö osaa toimia poikkeavassa tilanteessa jos ei uskalleta edes ajaa sitä rajoitusta minkä tiensuunnittelu on tielle asettanut.

Vierailija
400/556 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa tämä kuinka tieliikennelaista on poimittu yksi kohta (nopeusrajoitus) josta vauhkotaan fanaattisella paatoksella mutta unohdetaan ne kaikki muut pykälät kuten se että ohittajaa kuuluu auttaa ohituksen turvallisuuden varmistamiseksi. Jos kinnaat ohittajan rinnalla etkä laske ohi tai tee tilaa eteesi niin syyllistyt rikokseen ja aiheutat paljon suurempaa vaaraa kuin pientä ylinopeutta ajavat.

Nyt kaikki yhdessä: kenelläkään ei ole valtuuksia ruveta liikenteessä poliisiksi tai kouluttajaksi vaan kaikkien pitää joustaa että muut pääsevät liikkumaan turvallisesti valitsemallaan tavalla vaikka se olisi hidasta körräämistä tai nopeusrajoituksia soveltavasti tulkitsevaa matkantekonopeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi