Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomiksi aikuisena?

Vierailija
27.11.2017 |

Olen jo yli 40 vuotias pitkäaikaistyötön nainen pk seudulta, yhden lapsen yh. Nyt pääsin opiskelemaan sosionomiksi, mutta mietin kannattaako tutkinto tämän ikäisenä jos sosionomeja koulutetaan muutenkin liikaa?

Onko teillä aikuisena opiskelleilla kokemusta, oletteko työllistyneet? En halua tuhlata vuosia turhaan tutkintoon kun muutenkin ollut työttömänä vuosia. Toinen vaihtoehtoon lastenohjaajakoulutus amiksessa, kestäisi vain pari vuotta ja voisin suorittaa oppisopimuksena päiväkodissa.Ja nyt olen valmis ihan mihin töihin vain kun olen 600 eurolla elättänyt meidät jo vuosia.

Pari viikkoa aikaa miettiä otanko paikan vai en.... sairaanhoitajan työ ei ole vaihtoehto matematiikan takia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat. Menet eteenpäin elämässä.

Vierailija
2/8 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tutkinnolla ei saa töitä en sen opiskelu ajanhukkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sosionomeja paikalla?

Vierailija
4/8 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tutkinnolla ei saa töitä en sen opiskelu ajanhukkaa...

Työllistymisestähän ei voi etukäteen olla varma, mutta sosionomin tutkinto  laajentaa kuitenkin mahdollisten työpaikkojen määrää, koska tutkinnon myötä saisit pätevyyden hakea tiettyjä työpaikkoja.

Vierailija
5/8 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana kannattaa ottaa tosissaan jokainen harjoittelumahdollisuus ja verkostoitua työelämässä - ottaa se työelämä ykköseksi ja kursseista suoriutuminen kakkoseksi. Aivan varmasti on osaaville töitä aina, ja luonnetta  ja motivaatiota mitataan juuri harjoitteluissa jossa voi olla itsensä elävä käyntikortti.

On paljon sosionomeja jotka eivät ole kiinnostuneita alasta, ovat vain kouluttautuneet, menevät kurssin mukana. Jos itselläkään ei ole oikeaa kohdetta työelämän puolella niin ei tietenkään kannata opiskella. Opiskelulla valmistuu vain opiskeluun, mutta oikealla asenteella valmistuu työntekijäksi työelämään.

Vierailija
6/8 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin tismalleen samaa asiaa pari vuotta sitten, mutta jätin hakematta sosionomiksi. Itse hain ja pääsin yhteisöpedagogiksi kirkolle, joten tämä antaa pätevyyden vielä laajemmalle alalle. Sosionomiksikin kannattaa opiskella, kysyntääkin on mm. lastensuojelualan yrityksissä. 

Vierailija
7/8 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokallani oli aikoineen 42v nainen opiskelemassa sosionomiksi. Ei ilmeisesti ihan samantien saanut vakituista paikkaa mihinkään, mutta käsittääkseni töitä löytyi heti, ensin sijaisena. Riippuu varmaan minkä osaamisalan sosionomeja tarvitaa. Lapsiosaamisen vai sosiaaliohjausksen puolelle aikuistyöhön.

Vierailija
8/8 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten, että eskariopena jos haluat toimia niin siihen ei sosionomin paperi kelpaa.

Alalla on kaikkien koulutustasojen tarkistus menossa ja vain lto on.kelpoinen eskariopeksi.

Itse suuntautuisin sosionomina ihan muualle kuin päiväkotiin, tämä on niin nähty juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi